בית המשפט הרשיע את נועם פדרמן ובנו - סרוגים

בית המשפט הרשיע את נועם פדרמן ובנו

פעיל הימין נועם פדרמן הורשע יחד עם בנו בנזק לרכב פלסטיני, לאחר שנזרקו עליהם אבנים והם השיבו; "הייתי פועל כך גם היום" טען. בית המשפט לא קיבל את הטענה כי היה על הנאשמים לברוח

author-image
בית המשפט הרשיע את נועם פדרמן ובנו
  פדרמן (צילום: Quiryat Arba)

בית משפט השלום בירושלים הרשיע הבוקר (חמישי) את פעיל הימין  מחברון נועם פדרמן ובנו בגרימת נזק לרכב. במקביל, העביר ביקורת רבה על עמדת המדינה: "לא ניתן לקבל את הטענה שהיה על הנאשמים לברוח כשזרקו עליהם אבנים".

כזכור, באוגוסט 2015 הוגש נגד פדרמן ובנו כתב אישום לאחר שהשניים רדפו אחרי ערבי שזרק אבנים על כביש הנסיעה למערת המכפלה בחברון. המדינה טענה כי פדרמן ובנו לא היו צריכים לעצור כשזרקו עליהם אבנים או לרדוף אחרי מיידה האבנים, אלא להמתין לכוחות הביטחון. בנוסף טענו נגד השניים כי רדפו אחרי מיידה האבנים הם "לקחו את החוק בידיים".

כאמור, השופט אילן סלע דחה את עמדת התביעה וקבע כי: "לא ניתן לקבל טענה זו. קשה להפריז בחומרת הסכנה שנשקפה מיידוי האבנים על ידי האחר, אשר עמד במרכז הצומת, וכמעט "מטווח אפס" יידה אבנים אל עבר כל כלי רכב שעבר במקום… כאשר אדם עומד בלב כביש ראשי ומשלים מטווח אפס אבנים לעבר חלון הנהג הנהג ברכב שנוסע במהירות גבוהה, מעשיו יכולים להיות קטלניים".

השופט סלע הזכיר בין היתר את רצח אשר פלמר ובנו שנהרגו כתוצאה מיידוי אבנים, את אדל ביטון שנפצע אנושות ונפטרה מאוחר יותר ואת אלכסנדר לבלוביץ' שנהרג בארמון הנציב לאחר שיודו לעברו אבנים וקבע כי: "לא ניתן לבוא בטרוניה כלפי אזרח שרכבו מותקף באבנים והוא נמלט מהמקום כדי להגן על חייו ועל חיי הנוסעים עמו. קשר יותר לקבל התנהלות מעין זו ממי שריון על ההגנה על חיי התושבים במקום, ולכן קשה היה לצפות בסרטון הצבאי ולראות שלפני הגעת הנאשמים חלף במקום ג'יפ צבאי שעל פניו הבחין באחר מיידה אבנים ועזב את המקום מבלי לעשות דבר. הטענה כי הנאשמים חטאו בכל שלא המשיכו בנסיעה שכן היה עליהם להזעיק את כוחות הביטחון כטענת ב"כ המאשימה עומדת בסתירה לנורמה ערכית מוסרית".

עו"ד איתמר בן גביר שייצג את בנו של פדרמן אומר כי: "בית המשפט העביר מסר סותר כאשר מצד אחד קבע כי פדרמן ובנו פעלו כהלכה ומצד שני החליט להרשיע אותם. משפחת פדרמן צריכה לקבל צל"ש על מעשיה ולא לעמוד על דוכן הנאשמים".

נועם פדרמן מסר בתגובה כי: "ההחלטה של בית המשפט היא החלטה שמעבירה מסר בעייתי מאוד. פעלתי כמצופה מאזרח נורמטיבי והייתי פועל כך גם היום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
תגובה
נינה | 13-09-2018 14:32
תותח על!!!
2
התא של קובי פרץ פנוי
בהצלחה | 13-09-2018 18:05
גם של סטס מיסזניקוב פנוי
3
רק גבורה כזאת תביא לנצחון.
שימי | 13-09-2018 19:53
יישר כחך נעם פדרמן. הלוואי ובכלל ישראל תתגלה גבורה שכזאת ועוז לעמוד מול אויבנו