דיווח: ישראל תקפה שדה תעופה צבאי בסוריה - סרוגים

דיווח: ישראל תקפה שדה תעופה צבאי בסוריה

סדרת פיצוצים נשמעה בשדה התעופה הצבאי "אלמזה" בדמשק, ובמרכז המעקב הסורי לזכויות אדם טענו כי ישראל אחראית למתקפה. בצבא אסד הכחישו את הדיווח וטענו כי הפיצוצים נבעו מקצר חשמלי

תקיפה נוספת בסוריה: סדרת פיצוצים נשמעה הלילה בשדה התעופה הצבאי "אלמזה" בדמשק- כך דווח הבוקר (ראשון) בכלי התקשורת בסוריה. במרכז המעקב הסורי לזכויות אדם טענו כי ישראל אחראית למתקפה, וכי היו עשרות הרוגים ופצועים במקום.

צפו: רגעי הפיצוץ בסוריה

ברשת "אל מיאדין" נטען כי מספר טילי קרקע-קרקע שוגרו לעבר המקום, שהותקף על ידי ישראל פעמים רבות בעבר. על פי ההערכות ברשת הלבנונית, יעד התקיפה היה מחסן בשדה התעופה שבו אוחסנו אמצעי לחימה וכלי נשק. גורמים אחרים האשימו את ארה"ב כאחראית למתקפה הנוכחית, שהובילה להפעלה של מערכת ההגנה האווירית של הצבא הסורי, כשרשת "אל ג'זירה" דיווחה כי התקיפה כוונה לעבר מרכז ג'מראיא למחקרים מדעיים- שהיווה גם כן יעד לתקיפות קודמות.

עם זאת, בצבא אסד הכחישו את הדיווחים ואמרו כי לא מדובר במתקפה ישראלית. בראיון לסוכנות הידיעות הרשמית של סוריה "סאנא" בכיר צבאי אמר כי הפיצוצים נשמעו בעקבות קצר חשמלי שהוביל לפיצוץ של מחסני הנשק.

בישראל לא התייחסו לדיווחים על התקיפה, אך בחודשים האחרונים ישראל תקפה מספר יעדים בסוריה, רובם יעדים של הכוחות האיראניים המתבססים במדינה. בכירים רבים בישראל, בראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן, הבהירו בעבר כי ישראל לא תאפשר לאיראן להתבסס בסוריה, ותפעל נגד כל פעילות איראנית במידת הצורך.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו