סערת הגשר: עתירה לבג"ץ נגד ביטול העבודות בשבת - סרוגים

סערת הגשר: עתירה לבג"ץ נגד ביטול העבודות בשבת

עתירה הוגשה לבג"ץ נגד ההחלטה של שר התחבורה לבטל את עבודות בניית הגשר בנתיבי איילון בשבת. במשרד התחבורה יחפשו פתרון שלא דורש עבודה בשבת, אך ראש הממשלה הבהיר: "לא סביר לסגור את התנועה באמצע השבוע"

סערת הגשר: עתירה לבג"ץ נגד ביטול העבודות בשבת
  אתר בניית הגשר בתל אביב שעורר את הסערה הפוליטית (צילום: מרים אלסטר\פלאש 90)

סערת הגשר נמשכת: עורכי הדין שחר בן מאיר ויצחק אבירם עתרו היום (חמישי) לבג"ץ נגד ההחלטה של שר התחבורה ישראל כ"ץ לבטל את עבודות בניית הגשר בנתיבי איילון בשבת.

במשרד התחבורה פועלים כעת למצוא פתרון לנושא, ובודקים כעת מספר אפשרויות להקמת הגשר שלא ידרוש עבודה בשבת, אך במקביל יפגעו כמה שפחות בנהגים המשתמשים בנתיבים בימי החול. לטענת גורמים במשרד, "כל האופציות על השולחן", כאשר אחת האפשרויות הנבחנות היא ביצוע העבודות במהלך חול המועד סוכות.

למרות המאמץ של משרד התחבורה, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר לנושא לפני המראתו לליטא: "אמרתי שאני לא חושב שזה סביר לסגור את התנועה באמצע השבוע באיילון, אני חושב שהדבר הזה מובן ויילקח בחשבון".

כזכור, ההחלטה על ביטול העבודות הביאה לסערה נרחבת בקרב הממשלה, כשחברי האופוזיציה תקפו את כ"ץ על ההחלטה. "החרדים, השליטים האמיתיים של הממשלה הזו, הורו לנתניהו להקפיא את העבודות בנתיבי איילון. אז נתניהו כמובן ציית והקפיא, ואנחנו נעמוד שוב בפקקים מטורפים" טען ח"כ יאיר לפיד. "הממשלה היחידה שלא נכנעה לכל גחמה שלהם, הייתה זו שאנחנו הקמנו. הממשלה היחידה שלא תיכנע להם בעתיד, היא זו שאנחנו נקים".

מנגד, בקואליציה בירכו את ההחלטה על הקפאת ביצוע העבודות. "זאת החלטה נכונה וראויה" טענה שרת התרבות והספורט מירי רגב בראיון ל-Ynet. "אני חושבת שמדובר פה בהבנה של צרכים של אנשים דתיים שגרים כאן במדינה הזאת. זו מדינה יהודית, שחיים פה גם חרדים, מגיע גם להתחשב בדעות שלהם".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' תמך גם כן בהחלטה, ואמר כי מדובר ב"החלטה נכונה ומתבקשת מאופיה היהודי של מדינת ישראל. אפשר וצריך לבנות ולפתח, אבל בלי להפנות עורף לערכי היסוד הבסיסיים של המדינה". גם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי "לאורך כל הדורות שמירת שבת היא ערך עליון כיום המנוחה הלאומי. ביטול העבודות בשבת בגשר יהודית הוא צעד ערכי מבורך שמבטא שיקול דעת נכון, על פני התגרות ופגיעה כלפי האוכלוסייה הדתית והמסורתית, שהן רוב הציבור בישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
סמרטוטי ורקב חלאות
אוביקטיבי | 23-08-2018 14:36
חלך