ארה"ב גירשה שומר ממחנות השמדה לגרמניה - סרוגים

ארה"ב גירשה שומר ממחנות השמדה לגרמניה

הבית הלבן הודיע כי ארה"ב גירשה לגרמניה את יקיב פאליג', אשר שירת באס-אס הנאצי כשומר במחנות ההשמדה והיה שותף לרצח של אלפי יהודים. בהודעה נטען כי "ארה"ב לא תסבול פושעים נאציים"

ארה"ב גירשה שומר ממחנות השמדה לגרמניה
  השומר גורש מארה"ב. מחנה טרבלינקה (צילום: שאטרסטוק)

הבית הלבן הודיע היום (שלישי) כי ארה"ב גירשה את יקיב פאליג', אשר שירת באס-אס הנאצי כשומר במחנות השמדה בתקופת השואה. פאליג', שנחשב כמשתף הפעולה הנאצי האחרון שעוד חי בארצות הברית, נחת הבוקר בגרמניה, שהסכימה לקבל אותו לשטחה אחרי משא ומתן נרחב.

על פי הדיווחים, פאליג' בן ה-95 שימש כשומר חמוש במחנות טרבלינקה וטראבניקי, שם עבר אימונים על ידי המשטר הנאצי. בבית הלבן הבהירו כי היה לפאליג' תפקיד "חיוני מאד" ברציחתם של כ-6,000 יהודים ביום אחד בשנת 1943, באחד ממעשי הטבח הגדולים ביותר של השואה.

בשנת 1949 פאליג' היגר לארה"ב, ומאז התגורר בקווינס שבניו יורק. ב-2003 אזרחותו האמריקנית נשללה לאחר שהתברר כי הוא שיקר בנוגע למעורבותו באירועי השואה וקשרו עם הנאצים, ואף טען כי עבד כחקלאי וכפועל במפעל באותה תקופה. בשנת 2005 נדחה ערעורו על צו הגירוש שהוצא נגדו, אך הגירוש לא בוצע עד היום מכיוון ששום מדינה אחרת לא הסכימה לקחת אותו- כאשר גרמניה התנגדה לכך עד עכשיו משום שלא היה אזרח שלה.

על פי הגורמים המעורבים בפרטים, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עודד את שגריר ארה"ב בגרמניה, ריצ'רד גרנל, להציב את גירושו של פאליג' בראש סדר העדיפויות ולפעול לקידום הגירוש. "הנשיא טראמפ משבח את הפעילות שגרמה להוצאת פושע המלחמה מאדמת ארצות הברית, החלטה שקבע בית המשפט כבר בשנת 2004" נטען בהודעת הבית הלבן. "פאליג' שיקר על היותו נאצי ונשאר בארצות הברית במשך עשרות שנים. הרחקתו של פאליג' שולחת מסר חזק: ארצות הברית לא תסבול פושעים נאציים ומפירי זכויות אדם אחר. הם לא ימצאו מקלט בטוח על אדמת ארה"ב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו