עברתי עבירות חמורות, האם יש לי סיכוי לעשות תשובה? - סרוגים

עברתי עבירות חמורות, האם יש לי סיכוי לעשות תשובה?

בימי אלול האלו אינני יודע אם כלל אני יכול לזכות לחזרה בתשובה, אם עברתי על עבירות חמורות שבתורה כריתות רח"ל. האם בכלל יש לי סיכוי לעשות תשובה שלימה, האם הקב"ה יקבל אותי? איך אדע שחזרתי בתשובה?

עברתי עבירות חמורות, האם יש לי סיכוי לעשות תשובה?
  (צילום: דוד כהן/פלאש90)

שאלה

כבוד הרב, כותב אני בחלישות חיל ובאין אונים, בימי אלול האלו אינני יודע אם כלל אני יכול לזכות לחזרה בתשובה, אם עברתי על עבירות חמורות שבתורה כריתות רח"ל.

האם בכלל יש לי סיכוי לעשות תשובה שלימה, האם הקב"ה יקבל אותי? איך אדע שחזרתי בתשובה?

תשובה:

לכ' *** הי"ו שלום,

קודם כל כל השערים יכולים להינעל אך שערי תשובה 'לעולם פתוחים' (ד"ר ואיכ"ר ועוד), וכבר הבהיר הקב"ה 'כי לא אחפוץ במות המת כי אם בשוב מדרכיו וחיה' וזו אחת ההצהרות המרכזיות של תפילותינו ביום הכיפורים.

אין הקב"ה חותר להשמיד את החוטא, אלא לתקן אותו ואת מעשיו. ואם אתה חש את חומרת מעשיך, זוהי כבר התחלת התשובה.

לך להתפלל על נפשך, לך להזיל דמעות על המעשים החמורים שעשית, ותפילותיך הבוקעות מעומק הלב בודאי תתקבלנה לרצון לפני ה' שרחמיו על כל מעשיו.

אינני מכירך כדי להנחות אותך מרחוק על התיקון לכל מה שטעון תיקון. ספרים רבים כתבו רבותינו בכל הדורות בנידון, ומן האחרונים שבהם והחשובים 'אורות התשובה' של הראי"ה קוק זצ"ל. אם אתה יודע תורה למוד ספר זה בדבקות עמוקה ושנן אותו פעמים רבות, הוא יפתח לך פתחים כפתחו של אולם לתשובה עמוקה שתהפוך חטאותיך לזכיות ממש.

ולך לתלמיד חכם שאתה מכיר האוהב את ישראל מאד ושאתה סומך עליו, והוא יתן לך הדרכה נכונה למרפא, ותצא מהחושך הזה לאורה גדולה. ודבק נא בטוהר וביושר בגבורה ואל תיכנע לשום יצר שפל, ואז תעלה מעלה מעלה.

בברכה רבה.

הרב אליהו זייני הוא ראש ישיבת 'אור וישועה' בחיפה. התשובה התפרסמה באתר הישיבה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אין שום סיכוי
בהחלט לא | 20-08-2018 19:59
ניראה שהמצב אבוד.
2
נסה אצל הנוצרים.
לא פה | 20-08-2018 20:04
אצל הנוצרים מוחלים עך כל חטא. אנחנו יהודים. היית צריך לחשוב על זה קודם. יום כיפור בפתח ועל חטאים משלמים. בהצלחה!
3
ואיזה נעליים
איזו תשובה | 20-08-2018 21:08
לך לעבוד תהיה אדם טוב. תתקן את עצמך בעזרה לזולת רק אל תישאב פנימה לדת הזאת או כל דת אחרת. חרטא
4
תגובה לשלושת התגובות הקודמות
מאמין | 31-08-2018 8:51
שלושה כופרים. אם הייתי עם אמונות כמו שלכם- לא הייתי מסתכל על סרוגים אלא על הארץ, וכל שכן שלא הייתי עם כיפה על הראש! אם הייתם אם טיפת אמונה, והייתם מאמינים בה׳ ובתורתו- הייתם יודעים ה׳ הוא רחום וחנון, ואומר במפורש שאף אם חטאינו הם אדומים כשני- ה׳ ילבינם כשלג. כמובן שיש צורך בעבודה, אך ניתן לתקן; אחרת למה שה׳ ישאיר אותנו בחיים אלרי שחטאנו?! אם אין מקום לכפרה- אז הוא היה צריך להרוג אותנו ישר בכאבים וייסורים! במילים אחרות, יש שתי אופציות מהי אמונתכם: א. חו ה׳ לא מוחל, ואם כך אשאל- מדוע אם כך אדם חוטא נשאר בחייו ולא ישר נשלח לסבול? ב. חו אין ה׳, ואם כך- אתם בורים, ואיני מבין למה אתם מסתכלים באתר סרוגים... לצערי, פירוט על מדוע ה׳ קיים וכל מי שלא מאמין בזה הוא בור עם עיניים עצומות- אי י יכול להביא פה משום אריכות הדברים שכנראה לא תיקרא עי אף אחד. המעוניינים מוזמנים לפנות לתח שיענו להם (ולא לפחד ואחכ להתלונן שאינכם יודעים ולהוציא מפיכם שטויות כדי להישמע חכמים), וכן לפתוח ספרי אמונה כמסילת ישרים- סדר ויכוח של הרמחל (אני יודע שמכון אופק הוציאו ספר זה, אך יכול להיות שיש עוד הוצאות שאיני מכיר).
5
אין סבר העומד...
מגיב | 12-11-2020 17:46
אין סבר העומד בפני התשובה