בעקבות המשבר: ירי על שגרירות ארה"ב בטורקיה - סרוגים

בעקבות המשבר: ירי על שגרירות ארה"ב בטורקיה

חמושים פתחו הבוקר בירי לעבר בניין השגרירות האמריקנית בטורקיה, זאת על רקע המשבר הדיפלומטי בין המדינות. היורים פגעו בעמדת שמירה מחוץ למבנה השגרירות, אך איש לא נפגע

author-image
בעקבות המשבר: ירי על שגרירות ארה"ב בטורקיה
  שגרירות ארה"ב בטורקיה (צילום: מתוך טוויטר)

המשבר בין ארה"ב וטורקיה מחריף: ברשת CNN דווח הבוקר (שני) כי חמושים פתחו באש לעבר שגרירות ארה"ב בטורקיה וירו מספר כדורים לעבר הבניין. על פי הדיווח, היורים פגעו בעמדת אבטחה מחוץ למבנה השגרירות ושברו את אחד החלונות- אך איש לא נפגע.

הירי אירע בסביבות השעה 5 בבוקר (לפי שעון מקומי), ומיד לאחריו צוותי משטרה הגיעו למקום וערכו חיפושים אחר היורים. עדי ראייה שנכחו במקום סיפרו כי התוקפים נמלטו מהאזור במכונית לבנה מיד לאחר הירי.

האירוע הנוכחי מגיע על רקע המשבר הדיפלומטי בין ארה"ב וטורקיה, שהחל בעקבות הסירוב של אנקרה לשחרר את הכומר האמריקני אדוארד ברנסון, שנעצר לפני כשנתיים על סיוע לכאורה לנסיון ההפיכה מול השלטון הטורקי. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן טען בעבר כי יש ראיות מפלילות נגד הכומר, אך לטענת מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו מדובר בראיות לא אמינות.

בעקבות הסירוב האמריקני, רה"ב החליטה להטיל סנקציות על טורקיה עד לשחרורו של האסיר, אשר כללו בין השאר הכפלה של מס הייבוא על מתכות. הסנקציות האמריקניות הביאו לצניחה קשה בערך הלירה הטורקית, שלטענת בכירים במדינה הוביל למשבר הכלכלי החמור הפוקד את טורקיה בימים אלו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו