בהלת העכברת: זו הודעת הפייק ניוז שרצה ברשת - סרוגים

בהלת העכברת: זו הודעת הפייק ניוז שרצה ברשת

בשעות האחרונות מופצת בווטסאפ הודעה לפיה העכברת הגיעה גם לעמק המעיינות. דוברת המועצה מבהירה כי מדובר בפייק ניוז ומבקשת להפסיק להעביר את ההודעה

בהלת העכברת: זו הודעת הפייק ניוז שרצה ברשת
  (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

בהלת העכברת בנחלי הצפון, מייצרת כמו בכל אירוע חדשותי גדול, גם הודעות שיקריות שרצות ברשתות החברתיות, בעיקר בקבוצות הווטסאפ ומוסיפות בהלה מיותרת.

בשעות האחרונות מופצת בווטסאפ הודעה לפיה העכברת הגיעה גם לעמק המעיינות (עמק בית שאן).

"הודעה חמורה של משרד הבריאות", נפתחת ההודעה, "קיים חשש ממשי להמצאות חיידקי העכברת במעיינות בקעת בית שאן עקב התפשטות החיידק נגד הזרם מהירדן מערבה, טרם נקבע האם נגרמו מקרי תחלואה בעקבות מקרי רחצה אך בנתיים מזהיר ד"ר יצחק שיינפלד (דובר משרד הבריאות) לא להסתכן ולא לרחוץ במי המעיינות הבאים: עין הנציב, עין נזם,מאגר חמדיה, עין מודע, עין שוקק, עין עמל (סחנה) עין חומה (נחל הקיבוצים) ועין אבוקה."

"תסמיני המחלה: חום, כאבי ראש, כאבי שרירים ולעיתים גם דלקת קרום המוח. אדם שרחץ באחד או יותר ממעיינות אלו בשבוע האחרון ומרגיש באחת התסמינים חייב לפנות מיידית לרופא המשפחה. המשך סופש נעים ובריא."

מבירור עם משרד הבריאות, עולה כי אין דובר המשרד אינו יצחק שיינפלד, אם קיים כזה אדם בכלל.

דוברת מועצת המעיינות אופירה שגב, מיהרה להבהיר כי מדובר בהודעה שקרית: "בשעה האחרונה רצה הודעה ברשתות החברתיות עם אזהרה לא לרחוץ במעיינות פארק המעיינות והסחנה. ההודעה כביכול יצאה מדובר משרד הבריאות, אולם, זהו לא דובר המשרד וההודעה לא נכונה. אנא הפיצו לתושבים ובקשו להפיץ הלאה.

במידה ותהיינה הודעות אחרות מגורמים מוסמכים, ניידע."

פרסומים לא אחראיים

מוקדם יותר הבוקר, הוציא אתר הקייאקים, אבו קייאק, הודעת הבהרה המכחישה דיווחים על התפרצות עכברת בעמק הירדן.

"מדובר בפרסום לא אחראי של בית החולים 'מעייני הישועה'" נטען במועצה. "המים באבו קייאק לא נבדקו ולא נדגמו, ואין אינדקציה כי מדובר בעכברת. הפרסום שהמים באבו קייאק יכולים לגרום למחלת העכברת גורם לנו נזק ומוציא את דיבתנו רעה".

מתחילת השבוע דווח כי 12 אנשים אושפזו בבתי חולים עם חשד למחלת העכברת. בבית החולים "זיו" אושפזו שבעה אנשים כשהם סובלים מחום גבוה, כאבי בטן, בחילות וכאבי שרירים, כאשר כולם רחצו בשבוע האחרון בנחלים ברמת הגולן. דגימות דם נלקחו מהחולים ונשלחו לבדיקה במעבדת מומחים במרכז הארץ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו