הנשיא נפגש עם נציגי הדרוזים: עלינו לוודא שתרגישו שווים"

הנשיא נפגש עם נציגי הדרוזים: עלינו לוודא שתרגישו שווים"

נשיא המדינה נפגש היום עם ראשי הרשויות הדרוזיות סביב מחאתם נגד חוק הלאום. טען כי אמר את עמדתו כאשר הכנסת דנה בנושא, והוסיף: "אין לי ספק שאתם שווים חוקית, ועלינו לוודא שגם תרגישו שווים"

author-image
הנשיא נפגש עם הדרוזים: עלינו לוודא שתרגישו שווים"
  (קרדיט צילום: מארק ניימן / לע"מ)

נשיא המדינה נפגש היום (ראשון) עם ראשי הרשויות הדרוזיות סביב מחאתם נגד אישור חוק הלאום, טען כי אמר את עמדתו כאשר הכנסת דנה בנושא, והוסיף: "שלחתי מכתב והבעתי את דעתי על הנושא שהיה על סדר היום לגביכם. אין לי ספק שאתם שווים חוקית, ועלינו לוודא שגם תרגישו שווים,״ הדגיש הנשיא.

לאחר פגישתם עם ראש הממשלה נתניהו, הגיעו נציגי העדה "להביע את דאגתם לנוכח חוק הלאום", כלשון הודעת בית הנשיא. שם אמר להם ריבלין  כי  ״השותפות שלנו מתקיימת ביסוד ובבסיס של המדינה הזאת. זהו הבסיס, לחיות בשותפות במדינה שהקמנו, התנועה הציונית, בשותפות מלאה עם כולם אשר חיים וגרים בארץ הטובה הזאת, הטובה לכולנו, ואנחנו יכולים לקיים את המשוואה הזאת בלי שום בעיה.״

שווים חוקית (צילום: מארק ניימן / לע"מ)

יו"ר פורום הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות וראש מועצת חורפיש, מופיד מרעי אמר לנשיא: ״מה שכואב ליהודים כואב לדרוזים ומה שכואב לדרוזים כואב ליהודים. אנחנו מחובקים ומחוברים.״

בין המשתתפים: ראש מועצת ינוח ג'ת מעדא חסבאני, ראש מועצת כסרא סמיע נביע אסעד, ראש מועצת ג'וליס סלים טריף, ראש מועצת ירכא והיב חביש, ראש מועצת אבו סנאן ניהאד משלם, ראש מועצת מג'אר זיאד דגש, ראש מועצת כפר כנא זכריא נאבסו, ראש מועצת ראמה שאוקי לטף, ראש מועצת דלית אל כרמל רפיק חלבי, ויו"ר פורום הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, ראש מועצת חורפיש מופיד מרעי.

ראש מועצת דלית אל כרמל, רפיק חלבי הוסיף ואמר: ״נפגשנו עם ראש הממשלה עכשיו והבענו את דאגתנו על החוק. אנחנו רואים בו חוק מפלה, שלא נותן ביטוי לאזרחות שלנו, לא נותן ביטוי לשייכות שלנו ואמרנו לו בצורה חדה וחלקה רוצים שוויון אזרחי לכל התושבים. לא נוכל לחיות במדינה כשיש תחושות של הדרה בקרב חלק מהאוכלוסיה, שהיא כל כך נאמנה וטובה. אנחנו באים אלייך לבטא את הכאב והמצוקה שלנו וזאת לא מצוקה של ראשי רשויות. לא רק של הקצינים והדתיים, של כל האוכלוסייה הערבית והצ'רקסית בישראל. יש פרופסורים מנהלי מחלקות בבתי חולים שהם ערבים, פרופ' עיד הדליק משואה ביום העצמאות. מה תגיד להם? שהם לא אזרחים? לא שווים? חקיקת יסוד צריכה להתייחס לכולם. לא רק לחלק הדומיננטי.״

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מי שמתגייס לצבא חייב להרגיש שווה גם בלי
יפה יוסף | 29-07-2018 19:53
חוק מפורט.המעשים נותנים את הזכות באופן אוטומט.חבל שהדרוזים לא מבינים שעם ישראל שסבל במשך כל הדורות חייב חיזוק בחוק במדינתו שעלתה לו דמים רבים בשואה.
2
נצח ישראל
הפוסק | 30-07-2018 23:48
זאת בדיוק הבעיה של הליכוד המגדיר את עצמו ימני: הגייס החמישי. הבה נבדוק: מרידור, אריה נאור, לבני, אולמרט , רוני מילוא, ועוד כמה חלאות, והאשפה האחרונה הלא חביבה ריבלין הנתעב. תסתכלו על תווי הפנים שלו ועל הבעותיו: רמאי בזוי, גנב חלאתי, לא ישר בעליל שכמובן עוד יבוא יומו. הידעתם כי הערבוש הזה לא עבד מימיו, וכאשר ניסה לנהל משהו הוא נכשל כישלון חרוץ? ומה עם אי סדרים? האם מאן דהוא מהמחבלים התקשורתיים יבדוק זאת, ביום מן הימים? ברור שלא... היום יצא המרצע מהשק: השרץ נאחז בקרנות המזבח, ואם היה מעט מוסרי מזמן היה מתפטר. סוף דבר, המחבל לא יצליח לשרוד, כי מהשמיים יילחמו בו ובמשפחתו האשפיסטית. בהתאם לאישור היועמש הנאלח ביחסו המוצהר לאי כיבוד החוק- הפולסא דינורא הינה חוקית לכל דבר. כה ייעשה וכה יירשם!