הכנסת אישרה: פטור ממס לראש הממשלה - סרוגים

הכנסת אישרה: פטור ממס לראש הממשלה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת מס הכנסה, המעניק פטור ממס לשירותים הניתנים לראש הממשלה. באופוזיציה זעמו על אישור החוק: "זה פשוט חוק הזוי"

הכנסת אישרה: פטור ממס לראש הממשלה
  פטור ממס לראש הממשלה נתניהו (צילום: Israel Sellem\POOL)

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת מס הכנסה, המעניק פטור ממס לשירותים הניתנים לראש הממשלה.

הצעת החוק אושרה ברוב של 50 תומכים מול 44 מתנגדים בתום דיון לילי ממושך, ולאחר שנדחו מאות ההסתייגויות שהגישו חברי האופוזיציה. החוק החדש קובע כי תשלומים, שירותים וטובות הנאה המשתלמים או הניתנים מאוצר המדינה לראש ממשלה מכהן, ראש ממשלה לשעבר או לשאיריו בקשר למילוי תפקידו כראש הממשלה יהיו פטורים ממס, למעט משכורת וקצבה. החוק יחל על ראש הממשלה נתניהו החל מיום 1 בינואר 2018, ויחל לגבי ראש ממשלה לשעבר או שאיריו ביום פרסומו של החוק. כמו כן, החוק יחול על כל מי שהיה לראש ממשלה לשעבר ושאיריו לאחר מועד פרסום החוק.

"פקודת מס הכנסה מעניקה פטור ממס לתשלומים, שירותים וטובות הנאה המשתלמים או הניתנים מאוצר המדינה לנשיא המדינה בקשר למילוי תפקידו כנשיא" נכתב בדברי ההסבר. "מוצע לקבוע הוראת פטור דומה גם ביחס לתשלומים הניתנים לראש הממשלה בקשר למילוי תפקידו."

"החוק הזה מדבר על ראשי ממשלה, שלא יכולים להיות במצב שהם עוזבים איזושהי קריירה או מוותרים על איזושהי קריירה לטובת הדבר הנכסף ביותר – לשרת את מדינת ישראל" אמר מגיש ההצעה ח"כ מיקי זוהר. "הציבור רוצה במדינת ישראל לשלם משכורת הוגנת לראש ממשלה. אין אחד במדינת ישראל שיאמר לך שהוא רוצה שראש הממשלה ירוויח לא טוב, אם אתה רוצה ראש ממשלה שמתפקד בצורה טובה, בצורה ראויה, בלי דאגות כלכליות, אז אתה צריך לשלם לו שכר הוגן".

"ראש הממשלה, יש לו בית בקיסריה במקרה הזה, שבסופו של דבר אין ביכולתו הכלכלית, יחסית לשכר שהוא מקבל, להחזיק את הבית הזה" הוסיף. "איזו טענה מגוחכת אתה מביאים שאומרים שהוא ישכיר את הבית בקיסריה? אתה אומר לראש הממשלה: בגלל שנבחרת להיות ראש ממשלה תשכיר את הבית שלך. תמנע מהילדים שלך את האפשרות להיות בסביבה הטבעית שלהם, איפה שהם אוהבים להיות. תמנע מהרצון שלך להגיע לבית הפרטי שלך פעם בשבוע לנוח קצת, תמנע ממנו את הכול. למה? רק כי הוא חטא בזה שהציבור בחר בו להיות ראש ממשלה".

באופוזיציה זועמים: "חוק הזוי"

באופוזיציה זעמו על אישור החוק, הצפוי להוסיף לראש הממשלה לפחות 8,000 שקלים למשכורת הנטו החודשית שלו. "זה פשוט חוק הזוי, אין לי שום מילה אחרת לכנות את החוק הזה. מבחינתי זה אחד הרגעים ההזויים שלי כחבר כנסת מאז שנכנסתי הנה למקום הזה" אמר ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני). "זה פשוט הזוי שחבר כנסת מעז להעלות מן חוק מטומטם כזה, כל כך לא רציני, כל כך לא משמעותי. אם אני הייתי ראש ממשלה, אני הייתי מתבייש. הייתי קורא למיקי זוהר ואומר: תקשיב, קח את החוק הזה, תזרוק אותו לפח, לכל הרוחות, ומהר ועכשיו. אתה השתגעת? כשנלחמים פה לא רחוק מאתנו כאן, כשנפגעים אנשים, אתה עוסק במשכורת שלי?".

"מטבע הדברים אנחנו רוצים כמובן להיטיב ולתת את כל האפשרויות רק כדי שבאמת ראש הממשלה יהיה פנוי לנהל את המדינה ויהיה לו את כל הסיוע והעזרה.  אבל על מה אנחנו מדברים בהצעת החוק הזו?" שאלה ח"כ עליזה לביא (יש עתיד). "אנחנו מדברים על הצעה שתבוא ותיטיב עם הבית של ראש הממשלה, אבל הוא לא גר בו. זה בית הקיץ שלו, או בית נוסף שהוא מחזיק. וזה בסדר גמור, עבד קשה, זכותו, אבל אני רוצה לבוא ולשאול את חבריי: אתם באתם לכנסת ישראל בעקבות הרבה מאוד אירועים חברתיים והרבה מאוד אי-שוויון שראיתם. רובכם ככולכם רוצים לתקן עולם. אז איך החוק הזה מתאים לתפיסת העולם שלכם? הרי יכולנו לקחת את התקציב הזה ולתקן הרבה מאוד דברים שאנחנו רוצים לתקן".

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) הביע גם כן את התנגדותו לאישור החוק. "אני בעד לפטור את ראש הממשלה ממס הכנסה" אמר. "לטעמי ראש ממשלת ישראל מרוויח מעט מדי, אלא שנוצר מצב אבסורדי שבו רוצים מצד אחד לפטור את ראש הממשלה מתשלום מסים על ההוצאות שהוא מוציא בביתו הפרטי, כדי ששכרו לא יצא שכר מגוחך, ומאידך ראש הממשלה הזה משית את הוצאותיו הפרטיות על הציבור".

"נוצר מצב שבתשע שנות כהונתו של ראש הממשלה הנוכחי הגענו להוצאה של 280,000 שקלים לשנה להחזקת הבית הפרטי" הוסיף. "לא כולל שמירה, לא כולל שום דבר שהשב"כ ביקש, לא כולל שום דבר ציבורי. הוצאות פרטיות של ראש הממשלה, שאנחנו גם כך כאמור משלמים במעון הפרטי את כל הוצאותיו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מיקי - תלך מיקי. אתה חי בתוך בועת האינטרסים
משה ישראל | 26-12-2018 17:19
מיקי - תלך מיקי. אתה חי בתוך בועת האינטרסים הפרטיים שלך. לא רוצים אנשים כמוך בכנסת. תמצא לך מקום אחר לעסקנות שלך.