סא"ל במדים משתתפת בכנס נגד הדתה בכנסת - סרוגים

סא"ל במדים משתתפת בכנס נגד הדתה בכנסת

סגנית יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר (יוהל"מ), סא"ל אושרת בכר, משתתפת כעת בכנס של השדולה החילונית בכנסת בנושא התגברות ההדתה בצה"ל. סמוטריץ': "מדובר בשערוריה"

סא"ל במדים משתתפת בכנס נגד הדתה בכנסת
  (צילום: אהוד אמיתון/TPS)

צה"ל שוב לוקח צד בנושאים שנויים במחלוקת? סגנית יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר (יוהל"צ), סא"ל אושרת בכר, משתתפת כעת (ג') בכנס של השדולה החילונית בכנסת בנושא התגברות ההדתה בצה"ל.

את הכנס אירגנו חברי כנסת ממרצ והמחנה הציוני ומשתתפים בו יו"ר הפורום החילוני רם פרומן האחראי על פסטיבל "ההדתה" בו משתתפים כלי התקשורת בחודשים האחרונים. יצוין כי בעוד לדיוני ועדות הכנסת, מחויבים קצינים להגיע, כנסים של שדולות הם אירועים פרטיים של המזמינים, כך שנוכחותה של סא"ל נעשה בצורה וולונטרית.

להעביר מסר ברור לרבנים

כתבת הכנסת של 'מקור ראשון', שירית אביטן-כהן, ציטטה את יו"ר השדולה ח"כ תמר זנבדרג שכתבה בסוף השבוע "עלינו לפעול בכל כוחנו גם במאבק בכפייה הדתית שחודרת לצה"ל, בסיועם של רבנים קיצוניים. חיילות בקורס מפקדות בשריון נדרשו, בניגוד להוראות צה"ל, לא ללבוש חולצות לבנות, רק כי מישהו בבסיס חשב שאמונתו הופכת אותו ליועץ אופנה בעל סמכות כפייה. על חיילים בבא"ח גבעתי נאסר להתקלח במים חמים, גם כאן, כדי להימנע מפגיעה ברגש הדתי."

"זו תמיד הנוסחה: שמירה על הרגש הדתי, על חשבונם של חילונים נטולי רגשות ועקרונות. לא עוד. ביום שלישי הקרוב אכנס יחד עם חברי הכנסת קסניה סבטלובה ועמר בר-לב את השדולה החילונית בכנסת, כדי להעביר מסר ברור לרבנים עם ליבידו גבוה: תוציאו את הידיים שלכם מהצבא", סיכמה יו"ר מרצ את פנייתה.

מי שלא קיבל את השתתפותה של הקצינה במדים הוא ח"כ בצלאל סמוטריץ' שצייץ בטוויטר: "השתתפות קצינה במדים בכנס בעל אופי פוליטי מובהק היא שערורייה. הרמטכ"ל לא היה מעלה בדעתו, ובצדק, לאפשר השתתפות כזו בכנס פוליטי מהצד השני".

סמוטריץ' הוסיף: "כנראה שהפחד של הרמטכ"ל מארגוני הנשים והפלג החילוני-קיצוני מקלקלת את השורה, מכניסה את צה"ל שוב למחלוקת ציבורית ופוגעת בחוסנו. מובילי תהליך ההנתקה בצה"ל והחברה הישראלית כולה, שמפחדים מכל דבר שמריח ריח של יהדות כתוצאה מבורות כואבת, לא יצליחו. עם ישראל בריא ואוהב את המסורת שלו וימשיך לכבד אותה בצה"ל ובכל מקום אחר".

מדובר צה"ל לא הגיבו לידיעה. תגובתם תפורסם לכשתתקבל.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
מעניין
מה אפשר לצפות | 17-07-2018 15:40
מעניין מה מסתתר מאחורי העיניים האלה.
2
בושה
בני | 17-07-2018 16:11
חכ שמוטריץ, אתה בוש למין האנושי , פרימאט קטן ובור עמי האאצות.
3
הלציצן היהודי
שלום | 17-07-2018 16:15
ליצן ציצן מה שתבחר רק אל תדבר בשם היהדות כי אתה נבחרת על גב ו115 חברי האיחוד הלאומי שמעולם לא עמד למבחן אמתיי של מצבעים
4
הדתה בתחת שלי
חקי חיון | 17-07-2018 17:01
תיקחו את כל הדתות והאמונות בעולם ודיחפוהום לתחת.
5
צבא מקצועי דתי
דוד | 17-07-2018 17:01
הפתרון הוא צבא מקצועי דתי שיהיה אחראי על עזה ויהודה ושומרון. וצבא חילוני שיהיה אחראי לשאר ושם יוכלו להתקלח בנים ובנות ביחד. פיתרון פשוט וישים למי שחושב ברצינות, עזה ויהודה ושומרון מצריכים סגנון אחר של צבא.
6
החלנה
דוד | 17-07-2018 17:13
החילונים נלחמים שנים כדי שהחרדים ישרתו בצבא. הם רוצים לעשות זאת בתנאים שלהם. חחח. אם היה קם בית מקדש שלישי הוא היה נחרב שוב בגלל שינאת חינם וקנאה. לחילונים אין מטרות בחיים מלבד לחיות ולהפריע לאחרים שלהם יש דרך חיים מסודרת ונכונה. הם מזכירים ילדים קטנים בגן שלא רוצים לבנות לגו אבל הורסי את זה של הילד לידם.
הלוואי......הלוואי ויגיע היום שהכיפות הסרוגות
תל-אביבית | 17-07-2018 17:48
לא התגייסו ונראה מה יהיה בצהל.
7
מתי יהיה פורום נגד ההחלנה?
מוטי | 17-07-2018 20:51
זה ש-70 שנה עושים החלנה של הציבור, התחיל עם העולים מתימן, ושאר המזרחיים ועבור בנושא גיוס חרדים לצהל שכל כוונתו זה חינוך מחדש עם כל הקונסטלציה שיש בזה... אז שלא יספרו לנו על הדתה...
8
חן
חילת | 17-07-2018 21:31
קצינה מוזרה שנשלחה על ידי הרמטכל המעופף להביע את דעתו החולנית בושה וחרפה
9
מי שלא טוב לו יום טוב לו.
ליאור | 18-07-2018 1:15
נכון זה ממש לא בסדר ההדתה שנמצאת בצהל. ולא רק בצהל אלה בכל מקום.
10
ודיברה, לא כפי שנציג צהל אמור לדבר.
השתתפה | 18-07-2018 8:17
מדהים איך מצד אחד הצבא נלחם בסרוגים ובדת, ומצד שני רוצה את החרדים. אגב, לכנס כזה יש להזמין גם את הרב הצבאי הראשי, שפשוט נעלם לנו.
11
סמוטריץ' הסמרטוטיץ'
דורון | 21-08-2018 0:47
הוא השורש של כל ההדתה בצהל, הוא פורם לאט אבל בטוח את המרקם העדין שעדיין נותר ומייצר איחוד כלשהו באומה הישראלית. מדינת ישראל היא אומה ישראלית ולא יהודית. טפילים כמוהו לא עשו מאומה לטובת המדינה רק מצצו את לישדה. הציונות שמה לה למטרה להקים חברת מופת שסמרטוטיץ' וחבריו עמלים להרוס, לא מדינה יהודית דתית. ברוח הדברים הללו נכתבה מגילת העצמאות.
12
תשתתפו בכמה כנסים שאתם רוצים - אבל לא
אוראור | 15-05-2020 12:30
יעזור לכם: זאת מדינה יהודית - ואם לא טוב לכם - תטוסו לרוסיה! אנחנו יהודים - והמדינה יהודית - ואם זה לא נעים לכם - אז אתם לא יהודים - והמבין יבין! ביי ביי!