לאחר בדיקה מחודשת: זה מה שיעלה בגורל הסרט ''נולד בדיר יאסין''

לאחר בדיקה מחודשת: זה מה שיעלה בגורל הסרט ''נולד בדיר יאסין''

לאחר שבדקה מחדש את הסרט "נולד בדיר יאסין" שעורר סערה ציבורית, המועצה לביקורת סרטים החליטה לאשר שוב את הסרט המועמד בימים אלו לפרס אופיר, אך העניקה הזדמנות לערעור. "מדובר בהחלטה שערורייתית, שנותנת לגיטימציה לסרט שכל מטרתו להכפיש לוחמי האצ״ל" מסר ארגון הלוחמים לסרוגים

author-image
"המועצה לביקורת סרטים, הכשירה עלילת דם"

לאחר שהחליטה באופן חריג לבדוק מחדש את הסרט "נולד בדיר יאסין", בעקבות הסערה הציבורית שנוצרה סביב מועמדותו המקוממת לפרס אופיר (שפורסמה לראשונה בסרוגים). המועצה לביקורת סרטים פרסמה (ג') את מסקנות הבדיקה.

"עקב 'גלים' שנוצרו לאחרונה סביב הסרט, ביקשתי להקרין אותו בפני חברי המועצה בישיבת המליאה על מנת שיידעו במה מדובר ועל מה 'הסערות' ככל שהן מתחוללות" הסביר יו"ר המועצה יחיאל גוטמן.

במכתב פירט כי לאחר הבדיקה המחודשת שנערכה ביום שני האחרון, אף חבר מועצה לא מצא סיבה לפסול את האישור שכבר ניתן לו לפני כשנה. "מליאת המועצה צפתה בסרט (להוציא את החברים שכבר צפו בעבר) ובתום הצפייה, איש מבין חברי המועצה לא סבר שיש בסיס כלשהו ועילה כלשהי לדון מחדש באישור שכבר ניתן לו"

"המועצה הכשירה עלילת דם"

יו"ר המועצה הסביר כי על אף שהמועצה העוסקת בתכנים ובסיווג בלבד- לא מצאה כל עילה לפסול את האישור שהעניקו לסרט. הוחלט כי תינתן הזדמנות נוספת לערער ולהשמיע טענות נוספות. "כל שאחד הגופים שפנה למועצה בכתב (כמפורט בסעיף 3) וכן, מפיקת הסרט הגב' רותם פארן יבקשו להופיע בפני מליאת המועצה ולהשמיע טיעונים או דברים בעל פה הם מתבקשים להודיע על כך לרכזת המועצה ותינתן להם האפשרות הזו באחת מהישיבות הקרובות".

ארגון לוחמי האצ"ל ציין כי הוא מתכוון להגיע למליאת המועצה במטרה לערער על ההחלטה ומסר לסרוגים בתגובה: "מדובר בהחלטה שערורייתית שנותנת לגיטימציה לסרט שכל מטרתו להכפיש לוחמי אצ״ל כפי שעושים לחיילי צה״ל הסרט גובל בעלילת דם במיוחד שאת העדות של אנשי האצ״ל שעדין חיים שמו כעלה תאנה ומתוך עדות של כשעתיים הכניסו קטע קצר ולא משמעותי".

שי גליק מנכ"ל ארגון בצלמו שליווה את המאבק והמשפחות השכולות, מסר בתגובה להחלטה: "אנחנו מאוכזבים מהחלטת המועצה שהכשירה עלילת דם שמוציאה דיבה על מדינת ישראל וחיילי צה"ל האצל והלח"י. המשך הפצת הסרט יגרום נזק בלתי הפיך לשמה הטוב של מדינת ישראל ויהפוך אותה למדינה מצורעת פושעת מלחמה. בכווניתינו להופיע בפני המועצה ביחד עם הורים שכולים ולערער על ההחלטה

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
צדיקים הם לא היו
ז | 11-07-2018 17:46
מה הפלא שמהם צמח הליכוד... אז כנופיית פשע, היום כנופיית שלטון.
אין לך מושג על מה אתה מדבר
ל-ז | 12-07-2018 0:51
וגם ליוצרות הסרט אין מושג על מה הן מדברות.
2
האמת על דיר יאסין בספר דיר יאסין - סוף המיתוס
מי שמחפש את האמת | 12-07-2018 0:50
בדיר יאסין לא היה טבח. האמת על דיר יאסין מפורטת בספר דיר יאסין - סוף המיתוס מאת פרופסור אליעזר טאובר בהוצאת כינרת. הסיפור המובא בסרט אינו אמת. מומלץ שחברי המועצה לביקורת סרטים יקראו את הספר, ואז יוכלו להעריך נכונה את הסרט.
3
טבח ערבים בדיר יאסין בידי יהודים? שקר!!!,
לדרוש אמת | 13-07-2018 12:28
יוצרי הסרט לכאורה משקרים ביודעין כי הנושא נחקר והתברר שלא היה טבח!