למען העם: מירי רגב יוצאת למלחמה בקולנוע - סרוגים

למען העם: מירי רגב יוצאת למלחמה בקולנוע

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (ב׳), הציגה שרת התרבות והספורט את הרפורמה החדשה שרוצה להוביל בתחום הקולנוע, במטרה לפתוח את 'המועדון הסגור' בפני קהלים חדשים כמו יו"ש

למען העם: מירי רגב יוצאת למלחמה בקולנוע
  (צילום: אלי סבתי)

לאחר מאות תלונות שהגיעו אל משרד התרבות, בנושאים הקשורים לצדק תרבותי, חלוקת המשאבים והתנהלות קרנות הקולנוע. השרה מירי רגב, החליטה לגבש רפורמה מקיפה בעולם הקולנוע.

מוקדם יותר היום (ב׳) במסיבת העיתונאים הציגה שרת התרבות והספורט את מסקנות ועדת הקולנוע ואת עיקרי הרפורמה בקולנוע שיוביל משרד התרבות והספורט.

בראש ועדת הקולנוע שמונתה על ידי רגב, עמדה ראש מנהל התרבות, גלית והבה-שאשו לצד אנשי מקצוע מתחום הקולנוע, המדיניות הציבורית והמשפט. מסקנות הועדה שהתקבלו איששו את התלונות כאשר עיקרן בתחומי חוסר הגיוון, הלקטורה וכשלים במשטר התאגידי.

קידום נשים וציבורים מודרים אחרים

הרפורמה תורכב משני חלקים. הראשון שינוי החוק הקיים, כולל הקמת וגיוון במאגר הלקטורים, מתן משקל ל'חוכמת ההמונים'׳ וקידום נשים וציבורים מודרים אחרים בעולם הקולנוע.

בנוסף שינוי מבחני התמיכה, שיעניק חיזוק והעצמה של מועצת הקולנוע, תיקון הכשלים במשטר התאגידי ובמתן ייצוג הולם למגוון הקולות בחברה על מנת לשנות את המצב הקיים בו, כאשר רק כ-17 אחוזים מהנתמכים הם יוצרים מהפריפריה.

הגיע הזמן לשים למועדון הסגור- סוף 

הרפורמה צפויה לצאת לדרך בשנת 2019 ולפתור באופן מיידי כשלים וחוסר צדק בהם החליטה השרה לטפל. רפורמה זו היא צעד ראשון שלאחריו ינקטו עוד צעדים לשיפור מנגנוני התמיכה בעולם הקולנוע הישראלי.

שרת התרבות והספורט, חה״כ מירי רגב מסרה: "לאורך שנים היה כאן קשר שתיקה, שנסוב על סוגיית ה'מועדון הסגור'. התקבלו אליו מי שהיו מקובלים על מנהלי הקרנות והשותפים, כך הודרו אוכלוסיות שלמות מעולם הקולנוע הישראלי. הגיע הזמן לשים לזה סוף.

לכן, החלטתי לנקוט בשני אמצעים כדי לנסות להוביל לראשונה מאז חוק הקולנוע רפורמה מקיפה: האחד, הליך חקיקתי שכבר היום יאושר במליאת הכנסת, והשני תיקונם של מבחני התמיכה.
מפת התרבות הישראלית תהיה מפה חדשה, צודקת, הוגנת, מגוונת ושוויונית יותר, מפת תרבות ישראל 2020"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד
אני | 09-07-2018 18:41
יאללה שיאכלו חרא כמו שהאכילו את הפריפריה צריך לעשות צדק ולתת במה לאנשים אחרים.
להצדיק אותה זה לבגוד בעם ישראל
ב | 11-07-2018 17:49
תבחר אם אתה בוגד, עוכר או סתם בבון ימני חסר מוח
2
כל הכבוד לשרה מירי רגב
יפה יוסף | 09-07-2018 20:12
עידן חדש בארץ בעזרת השם. על מה חרבה ירושלים? על חוסר צדק.על משפט מעוות עוברת חרב בארץ.
3
כל הכבוד
אסף | 09-07-2018 21:45
כל הכבוד לך מירי על הרפורמות שאת עושה תמשיכי עם הרפורמות שאת עושה וגם תשפרי את הכדורגל הישראלי שיהיה בטופ ושנעלה לטורנירים כגון יורו ומונדיאל
4
למועדון
רחל | 09-07-2018 22:37
הגיע הזמן לשים למעודון הסגור סוף סוף סוף
5
כל הכשרון מהפריפריה עובר לתל אביב
אייל | 10-07-2018 9:50
זו הסיבה שאין תמיכה בפריפריה. כי אין במי. כולם בורחים. אם היו משקיעים בפריפריה מעבר לתקציבי קולנוע מגוחכים אולי לא היו נוטשים. ממשלה של חזיון תעתועים . מוכרים לנו תקציבים בשקל וחצי ואת ההשקעה המשמעותית מזניחים
6
אני לא מאמין למילה אחת שרגב מוציאה מפיה
ג | 10-07-2018 10:57
היא אופורטוניסטית, כל אמרה או מעשה שלה הוא פופוליסטי ופוליטי, היא מאוד מוכשרת ברטוריקה ובשלהוב קהל צמא לדם. קשה לי לראות הרבה דברים חיוביים שעשתה כשרת התרבות (אני בכלל לא חושב שצריך דבר כזה משרד התרבות - סרח עודף מימי הסוציאליזם). נראה שבעיקר היא רכבה על תפקידה בשביל להידחף בחוסר צניעות וחן, בין שועי עולם, בכל מיני אירועים והזדמנויות - והכל כמובן על חשבונך (זה מראה עד כמה רחוק אפשר להגיע עם פה גדול). העובדות הן - שעם כל הדיבורים שלה - המצב בפריפריה עדיין בכי רע. אין בישראל תרבות מפותחת במיוחד או דרך ארץ. אז תגידו לי - כל אלה שמוחאים לה כפיים - אתם אהבלים? מתכחשים למציאות? שפוטים שלה? מונעים משנאת הממסד האשכנזי? דברו דוגרי.
7
ההיתעסקות בפיציפקס במקום בעיקר.
אני | 10-07-2018 21:35
מרים רגב הייתה צריכה להקים מיכללה מקבילה לאלה של השמאל. עיברית לאומית תנכית. כדי שתהיה תחרות. היא הייתה צריכה לדרוש מיליארד להקמת מיכללה כזו שתרים על נס את ספר התנך בכל התחומים. שירה זימרה תסריטים מחזות זמר פיסול אומנות. לעשות רנסאנס ניפלא לתנך ולסייע בהחיאתו וחיבורו למאה 21. זה היה עושה לכולנו ניפלא. זה כמו מחדל אי עליית תיקשורת טלוויזיה עיברית לאומית שפותחת חלון לחדשות פה באזורנו. איך עד עכשיו אין לנו מה שיש לכל הגויים מדיה שמשדרת 24 שעות ביממה. גם חלק מהשמאל ימצא בה תעסוקה אבל היא צריכה להיות עיברית לאומית פורצת דרך וחדשנית ואידיאליסטית. כבר מיזמן זה היה צריך ליקרות מיזמן. הרי היא שואפת למנהיגות אז ככה צריך. לעשות ולעשות אבל בגדול. איסטראטגית. מיכללה כזו הייתה עושה מהפכה ענקית אדירה שאי אפשר לתאר.