מזל טוב: חנות האפליקציות של אפל חוגגת עשור - סרוגים

מזל טוב: חנות האפליקציות של אפל חוגגת עשור

חנות האפליקציות של אפל חוגגת היום עשור של קיום. לכבוד האירוע נחשפו נתונים על החנות ששינתה את עולם הטכנולוגיה: מה האפליקציה הפופולארית ביותר בחנות, ובאיזה מדינה מורידים הכי הרבה אפליקציות? כל התשובות בפנים

מזל טוב: חנות האפליקציות של אפל חוגגת עשור
  חוגג עשור. חנות האפליקציות של אפל (צילום: שאטרסטוק)

מזל טוב: חנות האפליקציות של אפל, המוכרת יותר בכינוי "האפסטור", חוגגת היום (שני) עשור של קיום. ב-10 השנים האחרונות החנות של אפל הצליחה לשנות לחלוטין את עולם הטכנולוגיה, ותרמה רבות לצמיחתה של שוק הסמארטפונים. אם בעבר הטלפונים החכמים שימשו בעיקר לשיחות, סמסים ואולי שליחת הודעות במייל- כיום הסמארטפון מכיל אפליקציה עבור כמעט כל צורך אפשרי.

קשה להאמין, אבל מכשירי האייפון הראשונים לא הכילו את חנות האפליקציות. האייפון המקורי כלל רק מספר אפליקציות מובנות, ביניהם אפליקציית הטלפון, נגן המוזיקה ואפליקציה למייל. אמנם היה ניתן להשתמש באפליקציות אחרות, אך במקור היה מדובר באפליקציות רשת שהשתמשו בדפדפן המכשיר כדי לעבוד. ב-9 ביולי 2008 חברת אפל השיקה את "חנות האפליקציות", ואפשרה למפתחים חיצוניים לפתח אפליקציות משלהם עבור מכשירי האייפון.

בעת ההשקה, חנות האפליקציות כללה 500 אפליקציות בלבד- אך כיום החנות מכילה יותר מ-4 מיליון אפליקציות, שפותחו על ידי משתמשים בכל העולם. כחודש לאחר השקת החנות של אפל, גוגל הציגה את ה"אנדרואיד מארקט" (הידועה כיום כ'פליי סטור')- חנות האפליקציות שלה למכשירי האנדרואיד, אשר משמשת עד היום כמתחרה המרכזית של אפל בשוק הסמארטפונים התחרותי.

מה האפליקציה הפופולרית ביותר?

לכבוד יום ההולדת, חברת המחקר App Annie פרסמה נתונים חדשים על החנות, והאפליקציות המורדות ממנה על פי הנתונים, משתמשי האייפון מורידים בממוצע 100 אפליקציות מדי יום, מתוכם הם משתמשים בקביעות בכ-40 מהם.

המדינה שבה הורידו את מספר האפליקציות הגבוה ביותר היא ארה"ב, שם המשתמשים הורידו 40.1 מיליארד אפליקציות בעשור הקיום של החנות. סין דורגה במקום השני עם 39.9 מיליארד הורדות, ולאחר מכן דורגו יפן (9.5 מיליארד אפליקציות), בריטניה (8 מיליארד), רוסיה וצרפת (4.5 מיליארד כל אחת). עם זאת, חשוב לזכור כי ארה"ב היא היחידה שבה חנות האפליקציות הייתה זמינה לאורך כל 10 שנות קיומה, כשבשאר המדינות מכשירי האייפון הושקו רק מאוחר יותר.

בדירוג האפליקציות הפופולריות ביותר בעולם, נמצא כי אפליקציית פייסבוק זכתה למספר ההורדות הגדול ביותר בכל הזמנים. הרשת החברתית הפופולרית זכתה לייצוג גם במקום השני בדירוג, אליו הגיע אפליקציית מסנג'ר של פייסבוק. במקום השלישי נמצא אפליקציית יוטיוב, למקום הרביעי הגיע אינסטגרם, ו-וואטסאפ הגיע למקום החמישי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו