אושרו העברת הסמכויות על הכותל; סמוטריץ' התנגד - סרוגים

אושרו העברת הסמכויות על הכותל; סמוטריץ' התנגד

הכנסת אישרה את העברת הסמכויות על מתווה הכותל מהשרה רגב לראש הממשלה נתניהו ומהשרה שקד לשר שטייניץ'. 48 הצביעו בעד, ח"כ בצלאל סמוטריץ' התנגד, ח"כ מוטי יוגב נעדר מהמליאה

אושרו העברת הסמכויות על הכותל; סמוטריץ' התנגד
  בן דהן, בנט ושקד הלילה במליאה. (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שני) את העברת הסמכויות על מתווה הכותל מהשרה מירי רגב לראש הממשלה נתניהו ומהשרה שקד לשר שטייניץ'. הח"כים בצלאל סמוטריץ',מוטי יוגב והמפלגות החרדיות הצביעו נגד.

זה שינוי סדרי עולם

קודם לכן, הסביר יוגב את התנגדותו: "לא אצביע בעד שינוי סדרי עולם ליד שריד בית מקדשנו", כשהוא מסביר, "הכותל המערבי,שריד בית מקדשנו, משמש מזה כאלפיים שנה מקום תפילה מקודש לעם היהודי",כתב בעמוד הטוויטר שלו.

כאשר, הוא מוסיף, "סדרי התפילה וההתנהלות במקום, נקבעו בחוק על ידי מועצת הרבנות הראשית לישראל. המוני בית ישראל פוקדים את הכותל ושוטחים תפילתם, בהתאם למקובל במקום".

שר האנרגיה יובל שטייניץ' יחליף את שרת המשפטים איילת שקד בוועדת המקומות הקדושים, כך הודיע ביום ראשון בערב, לאחר שראש הממשלה נתניהו הציע לו את התפקיד, ואושר גם על ידי שרי הממשלה בתום משאל טלפוני.

שטייניץ' מתיישר עם נתניהו שתומך בפעולות להרחבת הרחבה הרפורמית בדרום הכותל המערבי. הוא סבור שזה הדבר הנכון לעשותו, זאת בהמשך להתנגדותו בעבר לביטול מתווה הכותל ו"לפגיעה המיותרת", כלשונו במיליוני יהודים רפורמים וקונסרבטיביים.

ביום ראשןו האחרון, הודיעה שרת המשפטים איילת שקד למזכיר הממשלה צחי ברוורמן כי היא פורשת מוועדת השלושה שאמורה לדון ברחבה הרפורמית שתשופץ סמוך לכותל המערבי, בכך הצטרפה לשרת התרבות מירי רגב שהודיעה ביום רביעי שעבר כי מצפונה אינו מאפשר לה לאשר את העבודות לפיתוח הרחבה המעורבת בשביל הרפורמים והקונסרבטיבים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
אנחנו הדתיים הלאומיים..
ג'ו | 03-07-2018 19:01
צריכים לתמוך שתהיה גם רחבה משותפת. שכמה שיותר יהודים יוכלו לבוא ולהתפלל ולהרגיש שייכים. העלהום המיותר על כל מי שלא חושב ומתפלל כמונו עושה לנו נזק מטורף. חילול ה' ממש. גם אם אנחנו לא רגילים. זה לא נורא אם נוכל להכיל תפילות מעורבות. נשים עם טלית וספרי תורה.. אנחנו לא עוסקים כאן באיסורים דאורייתה..
מסכים! סתם הסטריה דתית.
עימנואל | 30-11-2018 14:23
שבת שלום