סערה בצה"ל: סא"ל ניהל יחסים עם פקודתו - סרוגים

סערה בצה"ל: סא"ל ניהל יחסים עם פקודתו

קצין בכיר בדרגת סא"ל נחקר במצ"ח לפני מספר ימים בחשד שקיים קשר בלתי הולם בהסכמה עם קצינה בדרגת רב-סרן, המשרתת תחת פיקודו. הוא הושעה ל- 14 יום מתפקידו

author-image
סערה בצה"ל: סא"ל ניהל יחסים עם פקודתו
  (צילום: רוני שאוצר/ פלאש90)

קצין בכיר בדרגת סא"ל נחקר במצ"ח לפני מספר ימים בחשד שקיים קשר בלתי הולם בהסכמה עם קצינה בדרגת רב-סרן, המשרתת תחת פיקודו. על פי הדיווח באתר 'ישראל היום', הקצין הושעה מתפקידו ל-14 ימים, והוא ייפגש היום עם סנגורו.

כזכור, לפני כשלושה חודשים נקבע כי מג"ד גדוד 'צבר' לשעבר, לירן חג'בי, שהורשע במספר סעיפים בעלי אופי מיני כלפי חיילת שהייתה כפופה לו, מאי פאטל, יפצה אותה ב-140 אלף שקלים. פאטל הייתה כפופה לחג'בי, שהיה חייל מוערך ושימש כמפקד גדוד צבר בגבעתי. הוא הורשע בבית הדין הצבאי במסגרת עסקת טיעון מעוררת מחלוקת בהתנהגות בלתי הולמת ולא הטרדה מינית, העבירה שעליה התלוננה החיילת, ועונשו נקבע על חודשיים מאסר על תנאי והורדה בדרגה.

במקרה נוסף שאירע בשנת 2016 החליט מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, להשעות קצין בדרגת סגן-אלוף וקצינה בדרגת סרן ששירתה תחת פיקודו בשל "חשד להתנהגות בלתי הולמת וניצול יחסי מרות". מפרטי האירוע עלה כי מדובר ב"יחסים שבינו לבינה", רומן אסור בין קצין בדרגת סא"ל וקצינה בדרגת סרן תחת פיקודו. פקודות הצבא אוסרות על קיום מערכת יחסים אינטימית בין מפקד לפקודה שלו, גם אם היחסים מתקיימים בהסכמה.

בעבר התבטא הרמטכ"ל, גדי איזנקוט בנושא, ואמר כי "כל מערכת יחסים אינטימית בין מפקדים לפקודיהם היא בגדר חציית קו אדום מבחינה ערכית ומחייבת נקיטת צעדים מיידיים וחמורים". עוד הוסיף הרמטכ"ל, "ננהג במדיניות מחמירה ובאפס סובלנות כלפי כל מפקד שימעל באמון שניתן בו, ונמצה את כל הצעדים המשפטיים והפיקודיים האפשריים, בהם צעדים שישפיעו קשות על המשך דרכו בצבא ועל זכויותיו הכלכליות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ושוב אפליות
לוי | 02-07-2018 21:52
אם היחסים היו בהסכמה,למה רק הקצין הושעה? גם את הקצינה יש להשעות. אלא שיש אפליות. לא משנה מה האישה תעשה, היא מוגנת. ביזיון אחד גדול.
2
הימנעות מיחסים אינטימיים בין מפקד לכפופים לו
פרופ אוריאל צור | 02-07-2018 22:02
בזמנו תבעו אותי למשפט דיבה היות וטענתי שמרצה באוניברסיטה לא יכול להיות ביחסים אינטימיים עם הדוקטורנטית שהוא מדריך. בית המשפט העליון הצדיק אותי וקנס את התובע באלפי שקלים. ברור כשמש שמדריך בכול מקום אינו יכול ורשאי להיות בקשר אינטימי עם הכפוף לו. זה אסור לחלוטין
3
תמשיכו לגייס בנות בשם השוויון הקדוש
שי | 03-07-2018 9:12
ותראו עוד יותר מקרים של יחסים בהסכמה ובלעדיה. פמיניזם והטבע האנושי לא הולכים ביחד, נקודה.