החטא ועונשו: איימן עודה הורחק לשבוע מהכנסת - סרוגים

החטא ועונשו: איימן עודה הורחק לשבוע מהכנסת

חה"כ איימן עודה הורחק לשבוע מדיוני המליאה והוועדות, לאחר שהתעמת עם שוטרים לפני כחודש וחצי, שם כינה אותם, "אפס",  ו-"לך קיבינמט". הוא הגיב: "ועדת האתיקה נגררה להשתקה וסתימת הפיות"

החטא ועונשו: איימן עודה הורחק לשבוע מהכנסת
  עודה (צילום: Miriam Alster/Flash90)

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (שני) להרחיק את חבר הכנסת ויו"ר הרשימה הערבית− המשותפת, איימן עודה לשבוע ימים מדיוני המליאה והוועדות, זאת לאחר שהתעמת עם שוטרים לפני כחודש וחצי,  במהלכו כינה אותם, "אפס",  ו-"לך קיבינמט".

ההרחקה היא בגלל ניבולי הפה כלפי השוטרים, לאחר שהוועדה קיבלה את הקובלנה שהגישו חברי הכנסת נאווה בוקר ואורן חזן (הליכוד). בתגובה מסר עודה כי "ועדת האתיקה נגררה היום אחרי השיח המתלהם והצטרפה למגמת ההשתקה".

התבטא כלפי השוטרים באפן חריף ומקומם

ועדת האתיקה צפתה בסרטון המתעד את האירוע, בו התנפל עודה על שוטרים לאחר שמנעו ממנו לבקר בבית החולים את ג'אפר פארח שנפצע בהפגנה. ולפי רוב חבריה, "הביטויים שבהם עשה שימוש כלפי השוטרים אינם בגדר ביטויים פוליטיים חריפים ולעתים אף מקוממים, הראויים להגנה הרחבה שהוועדה פורשת על חופש הביטוי הפוליטי של חברי הכנסת, אלא מדובר בביטויים בשפה נמוכה של גידופים וקללות, ויש בהם משום הפרה של כללי האתיקה".

לא הפעם הראשונה

הוועדה ציינה בהחלטתה כי נוכח העובדה ש"אין זו הפעם הראשונה שבה ח"כ עודה מפר את כללי האתיקה, החליטה ועדת האתיקה ברוב חבריה, להטיל על ח"כ עודה הרחקה של שבוע מישיבות מליאת הכנסת והוועדות החל ממחר. ח"כ עודה יהיה רשאי להיכנס לישיבות המליאה והוועדות לצורך הצבעה בלבד".

ועדת האתיקה נגררה להשתקה וסתימת הפיות

חבר הוועדה ח"כ יוסף ג'אברין, היה בדעת מיעוט ודבריו לא התקבלו. הוא ביקש לתת "גילוי נאות" לפיו באותו יום הגיע אף הוא לבית החולים וגם כניסתו נמנעה, לדבריו ללא הצדקה, על ידי השוטרים. לגופה של הקובלנה, ח"כ ג'אברין סבור כי בהתחשבך בכך שלא היה מקום למנוע את כניסתו של ח"כ עודה למחלקה בבית החולים, ונוכח ההבהרות של ח"כ עודה, אין מקום להטיל עליו את הסנקציה. דעתו כאמור הייתה בדעת מיעוט, ולכן לא התקבלה.

בתגובה על ההחלטה, אמר עודה: "במקום להגן על חסינות חברי הכנסת ועבודתם התקינה, ועדת האתיקה ניגררה היום אחרי השיח המתלהם והצטרפה למגמת ההשתקה וסתימת הפיות המשתלטת על הכנסת. אמשיך לעשות את עבודתי כנבחר ציבור ואדרוש את זכותי לבקר כל פצוע, בטח אם הוכה על ידי המשטרה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
עודה
ייח | 02-07-2018 19:15
‏כנראה שיש לו יחסים בכנסת אם הוא קיבל רק שבוע ימים הרחקה ‏מגיע לו הרבה יותר הרחקה
2
למה רק לשבוע
יעקב גבסי | 03-07-2018 3:16
ואורן חזן לחצי שנה
3
העיקר שאת חזן. הרחיקו לחצי שנה
אליהו מאמין | 03-07-2018 10:22
היכן הצדק
4
חברי הכנסת עושים צחוק מהממשלה
יצחק | 27-08-2018 10:41
איימן עודה הורחק לשבוע מהכנסת + מזה שבוע צחוק ילדים.. תרחיקו לכל הזמן +