סיון רהב מאיר: מה הקשר בין י"ז תמוז לחופש הגדול?

סיון רהב מאיר: מה הקשר בין י"ז תמוז לחופש הגדול?

ברקע צום י"ז תמוז והחופש הגדול, אשת התקשורת סיון רהב מאיר מביאה הסבר מיוחד לצירוף התאריכים המשמעותיים וההזדמנות הגדולה שיש לנו היום כהורים

author-image
מה הקשר בין י"ז תמוז לחופש הגדול?
  (צילום: קובי גדעון/פלאש90)

ברקע החופש הגדול  וצום י"ז תמוז, שחל היום (א'), אשת התקשורת סיון רהב מאיר מביאה הסבר מיוחד לצירוף שני התאריכים המשמעותיים וההזדמנות הגדולה שיש לנו היום כהורים.

"היום צום י"ז בתמוז, יום פריצת חומות ירושלים. ומצד שני – יולי-אוגוסט, החופש הגדול. מה הקשר?" כתבה רהב והביאה את הסברה המיוחד של הרבנית ימימה מזרחי:

"אנחנו מנסים להסתיר מהילדים קשיים – מהלחץ הכלכלי, דרך המועקות וההתלבטויות שלנו ועד פיגועים חלילה. אבל החיים שלנו לא רק תותים" מסבירה הרבנית ימימה ומוסיפה "הורים מנסים לחסוך מהדור הבא את צער העולם, אך הילדים עלולים להתרגל לשפע, ולאבד את ההערכה כלפי הדברים שיש להם".

"את השיעור הכי חשוב הם ילמדו מאיתנו"

בהמשך הוסיפה: "פעם הילדים היו חלק מהמסע, ולא גדלו בצמר גפן. אבא שלי היה מושיב אותנו על הרצפה בימי הצומות, ומספר סיפורים נוגעים ללב על החורבן ועל תוצאותיו. לראות את הכאב ולהביט לו בעיניים. אנחנו הרי לא רוצים שהם יישברו אחר כך, כשמשהו קטן לא יסתדר.

לכן דווקא עכשיו, 'משרד החינוך האלוקי' דאג שאת השיעור הכי חשוב הם לא ילמדו בבית הספר, אלא מאיתנו. שנצטער קצת ביחד. ספרו להם על הצער ועל הקושי, על ההיסטוריה האישית והלאומית, על תלאות המשפחה בדרך לארץ. אם הם יידעו שגם פעם היה קשה, ושגם לאחרים קשה היום – הם יתמודדו אחרת עם קשיים שלהם.

אם יהיו להם שורשים עמוקים, יהיו להם גם כנפיים יותר רחבות . שיבינו שכולנו חלק ממסע ארוך, שהוא לעתים קשה ושיש בו עוד אתגרים עצומים. שלא יתרגלו למצב הנוכחי של עם ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו