הויתור הגדול של נתניהו- בשביל אירוח האירוויזיון - סרוגים

הויתור הגדול של נתניהו- בשביל אירוח האירוויזיון

בדיון שקיים היום (ג') ראש הממשלה נתניהו סוכם לפעול לתיקון החקיקה בנושא חוק פיצול התאגיד, זאת לאחר שהיועמ"ש ציין כי החוק עלול לפגוע בקיום האירוויזיון בישראל

הויתור הגדול של נתניהו- בשביל אירוח האירוויזיון
  (צילום: חיים צח /לע"מ)

צעד נוסף לקיום האירוויזיון בישראל: בדיון שהתקיים היום (ג') בנושא חוק פיצול התאגיד, בין ראש הממשלה, שר התקשורת, שרת התרבות והספורט, שר התיירות, היועמ"ש והגורמים המשפטיים נוספים. סוכם לפעול לתיקון החקיקה בנושא פיצול התאגיד, זאת בעקבות חוות דעתו היועמ"ש שציין כי חוק הפיצול עלול לפגוע בקיום האירוויזיון בישראל.

חוק פיצול התאגיד משידור חדשות, עלול היה לפגוע באופן ישיר בקיום אירוח האירוויזיון בשנה הבאה בישראל- מאחר ועל פי הכללים של EBU (איגוד השידור האירופי) האחראי על משתתפי התחרות, תאגיד שאיננו כולל גם שידורי חדשות, לא יכול להיות חבר באיגוד.

"ניצחנו! התקפלות מפוארת של נתניהו"

כזכור בדיון שקיים נתניהו בשבוע שעבר בנושא אירוח האירוויזיון בישראל, הבהיר כי הממשלה תפעל על-פי הכללים של איגוד השידור האירופי EBU, החל מהמימון הגבוהה שנדרש ועד הימנעות מוחלטת מהתערבות בתכנים ובאופי התחרות. אולם לצד כך מסר נתניהו, כי מה שצפוי לעכב את קבלת ההחלטה לקיום אירוח האירוויזיון בארץ, הוא דווקא לא מירי רגב אלא בית המשפט שדן כרגע בעניין חוק פיצול התאגיד.

יו״ר ועדת הכלכלה, ח״כ איתן כבל, ששלח פנייה דחופה לבג"צ אודות פיצולו של התאגיד, מסר בתגובה להחלטה לבטל את פיצול התאגיד:

"ניצחנו! התקפלות מפוארת של נתניהו והרבה בזכותה של נטע ברזילאי. ובלי ציניות, שמח מאוד בשביל תאגיד השידור ובשביל אזרחי ישראל וגאה על הזכות שהייתה לי להוביל את המאבק הזה עם לא מעט אנשים טובים מהרגע הראשון ועד לניצחון הזה".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון מסר על ההחלטה:"כפרה על נטע ברזילי שאילצה את נתניהו וממשלתו להתאפס על עצמם ולרדת סוף סוף מהתאגיד. למרות שהם לא שולטים בו.בהזדמנות זו אני קורא להם לרדת גם מהטלוויזיה החינוכית".

"על ראש הממשלה לשלוח מכתב תודה לאיגוד השידור האירופי שחילץ אותו מהבור ששמו 'פיצול תאגיד השידור'. זה היה רעיון רע, ונשאר כזה" צייץ בתגובה ח״כ נחמן שי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זה לא ויתור זה סולם לרדת מהעץ
יפה יוסף! | 26-06-2018 18:43
ניראה כמו תירוץ.