לפיד לא מתרשם: "תיקון החוק הפולני בדיחה גרועה" - סרוגים

לפיד לא מתרשם: "תיקון החוק הפולני בדיחה גרועה"

יו"ר יש עתיד לפיד התייחס לתיקון חוק השואה בפרלמנט הפולני וכינה אותו "בדיחה גרועה". הוא הוסיף כי "החוק הזה צריך להימחק מספר החוקים בפולין. שיבטלו את החוק השערורייתי ויבקשו סליחה מהנספים"

author-image
לפיד לא מתרשם: "תיקון החוק הפולני בדיחה גרועה"
  (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר היום (רביעי) כי תיקון חוק השואה בפרלמנט הפולני הוא "בדיחה גרועה". לפיד שנמצא בביקור מדיני בארה״ב במטרה לקדם הכרה בינלאומית בריבונות ישראל ברמת הגולן הוסיף כי "החוק הזה צריך להימחק מספר החוקים של פולין. שיבטלו את החוק השערורייתי ויבקשו סליחה מהנספים".

בהמשך תקף את ראש הממשלה. "הזהרתי את  נתניהו בדיוק מזה, לקיים משא ומתן עם הפולנים ושבסופו יגיעו לפשרה עקומה ויחשבו שהכל בסדר, זה לא בסדר. זה פגיעה בזכר הנספים בשואה ולזכר הנספים בשואה לא עושים פשרות פוליטיות".

לפיד טען כי צריך לדרוש מהפולנים את "ביטולו המוחלט של החוק המבזה הזה".

מוקדם יותר אישר הפרלמנט הפולני את השינויים בחוק השואה, שלפיהם יבוטלו הסעיפים הפליליים מהאיסור על האשמת המדינה בפשעים שנעשו נגד היהודים במלחמת העולם השנייה.  ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי כי למרות השינוי הצפוי, "פולין תמשיך להיאבק למען האמת".

כך גם ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), שיזם בכנסת את חוק הנגד לחוק הפולני, הוסיף כי השינוי בהחלט מבורך אבל ממש לא מספק. "לפי החוק עדיין ייאסר להזכיר את חלקם של חלק מהפולנים בפשעים שבוצעו כנגד יהודים, רק שבמקום הליך פלילי יהיה הליך אזרחי. גם במתכונת הנוכחית החוק מטיל צל כבד ומטביע אות קין על מצחה של פולין המודרנית, שבמקום ללמוד מההיסטוריה מעדיפה להכחיש ולטשטש אותה. אנו מבטיחים לניצולי השואה שניסיון זה לא ייצלח״.

כזכור, בסוף ינואר האחרון אישר הפרלמנט הפולני את "חוק הזיכרון הפולני" שעורר סערה גדולה בישראל וביקורת חריפות נגדו. כאשר לפיו, יאסר על האשמת המדינה הפולנית באחריות לפשעים שביצע המשטר הנאצי או במעורבות בפשעים אלו, וכלל ענישה של עד שלוש שנות מאסר. העונש החמור ביותר מוטל על-פי החוק על מי שיכנה מחנות ריכוז והשמדה "מחנות מוות פולניים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו