שוברות שוויון: ריקודים בהפרדה- ניצחון לנשים - סרוגים

שוברות שוויון: ריקודים בהפרדה- ניצחון לנשים

לאחר שביהמ״ש המחוזי החליט כי אירוע חב״ד בכיכר רבין יתקיים בהפרדה, ארגון "שוברות שוויון" החליטו לברך על ההחלטה ולהסביר מדוע ריקודים בהפרדה הוא ניצחון לנשים. חה"כ זנדברג לעומתן חושבת בדיוק ההפך והבטיחה לקדם חוק שיאסור קיום אירועים עם הפרדה מגדרית

שוברות שוויון: ריקודים בהפרדה- ניצחון לנשים
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

לאחר שביהמ״ש המחוזי החליט היום כי אירוע "משיח בכיכר" יתקיים בהפרדה, בכיכר רבין בתל אביב.  נעמה זרביב, יו"ר ארגון "שוברות שוויון" החליטה לברך על ההחלטה ולהסביר מדוע ריקודים בהפרדה הוא דווקא ניצחון לנשים.

למעלה מ-1000 חתימות של נשים וגברים, הצליחו לגייס פעילות הארגון מאז שעות הבוקר- לעצומה שקראה לחולדאי לחזור בו מההחלטה.

"היוותה פגיעה קשה בחופש הפרט"

"אנו חושבות כי הביטול מהווה פגיעה חמורה בנשים" כתבו בעצומה בשם "תן לנו לרקוד!". והסבירו:"החלטתו החד צדדית של חולדאי בניגוד לעמדת הנשים המשתתפות באירוע ומבלי לשמוע אותן, היוותה פגיעה קשה בחופש הפרט שלהם להחליט מה טוב להן.

אני מברכת על כך שהשופט קיבל את עמדתנו ודרש מהעירייה לאפשר את קיום ההפרדה באירוע זה. עם זאת, הסאגה הנוכחית הציפה בעיה עמוקה וחמורה שיש לה פנים רבות נוספות, הדבר ממחיש את חשיבות התאגדותן של נשים להשמיע את קולן כנגד מי שמנסים לכפות עליהן בכוח את עמדותיהם תוך שימוש ציני בביטויים זכויות אדם וזכויות נשים."

עוד הוסיפו בעצומה "ביטול ההפרדה, יוביל לכך שנשים לא תוכלנה לרקוד כרצונן ולפי השקפת עולמן ולמעשה בהחלטתה לבטל את האירוע, חולדאי מדיר אותן מהמרחב הציבורי ומחזיר אותן לבית."

 

תציע חוק נגד ההפרדה (צילום: גילי יערי/ פלאש90)

בעוד יש המברכות על החלטת בית המשפט, יש גם כאלה שראו את עניין ההפרדה בעין אחרת. יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג מסרה לאחר ההחלטה: ״צר לי על החלטת בית המשפט. זוהי רק הוכחה שהמאבק רחוק מלהסתיים והדרת נשים עדיין והפרדה מגדרית עדיין מקובלת בישראל".

לטענתה, לא סביר בשום אופן שאירוע גדול בכיכר מרכזית יהיה מופרד בין גברים לנשים כמו "באחרונת המדינות החשוכות", והוסיפה "הניסיון להחשיך גם את תל אביב, מעוז הליברליות, לא תעבור בשתיקה. לכן, אגיש בקרוב הצעת חוק שתאסור קיום אירועים שכאלה במרחב הציבורי״.

 "אי ‏אפשר לעמוד מהצד ולהשלים עם הדרה ופגיעה בנשים"

גם יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, חה"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) הגיבה להחלטת בית המשפט בחריפות ומסרה כי: " מדאיג אותי ביותר שהחלטת בית המשפט המחוזי לקיים את האירוע תוך הפרדה מגדרית באמצעות מחיצה, ניתנה בהקשר מסוכן בו תופעת הדרת ‏הנשים מתפשטת במרחבים ציבוריים, ומקבלת לגיטימציה מצד גורמים בשלטון".

לדעתה ההפרדה מהווה דווקא פגיעה בזכויות הנשים "אי ‏אפשר לעמוד מהצד ולהשלים עם הדרה ופגיעה בזכויות הנשים בתירוצים של 'רגישות ‏תרבותית ודתית'. דווקא בעת הזו, נדרשת אמירה ציבורית חזקה וחד משמעית ועמידה ‏עיקשת על מקומן ומעמדן השווה של הנשים" והוסיפה "אמשיך להוביל תהליך שימנע את המגמה הזו. מחר תעסוק הוועדה במאבק חשוב זה".

ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי מסר בתגובה כי יכבד את החלטת בית המשפט, אך ימשיך לעמוד על כך שלא יתקיימו עוד אירועים בהפרדה מגדרית בתל אביב-יפו. "העירייה מסמנת קו אדום בנוגע לאפליה והדרה מגדרית במרחב הציבורי. יש לציין כי במקרה הנוכחי העירייה הודיעה למארגנים על ההתנגדות להפרדה רק בשבוע שעבר כיוון שרק אז התקבלה חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה בדבר סמכותה לעשות כן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
ציוונו להשליך הנשים לירכתי האוטובוס, כאילו הן
כאילו הן איכס' | 24-06-2018 16:47
כאילו הן איכס'
עדיף יהדות ביושר והגינות. מחרדיות.
חרדי נבער מצוי. | 26-06-2018 14:55
ח
המצאה חרדית חדשה
משה בן אברהם | 26-06-2018 9:54
שלא כתובה בהלכה
2
לנשים אין מקום במרחב הציבורי
בושה יוסף | 24-06-2018 19:24
הפמניסטיות הרדיקליות מונעות מן הנשים למלא את יעודן. לטפל בילדים, להקים משפחה ולפנות את הבעל ללימוד תורה!
מטרתך פרובוקציה
משה בן אברהם | 26-06-2018 9:53
ולהרגיז את הנשים.....
3
שירת הים
מרים | 24-06-2018 21:35
גברים לחוד ונשים לחוד. כך יהיה בקרוב בביאת משיח.
4
חילונים חולים.מה עניינכם שאנו רוצות
יפה יוסף | 25-06-2018 0:05
הפרדה .אין פה הדרת גברים .טוב לשני המינים וזה לא עניינכם.כן אפשר להקצות מקום למי שחשוב לו מעורב. שיהנו ובהצלחה. לנו אין צרות עין תודה לאל.
5
טיפשות משוועת
חביב | 25-06-2018 19:48
מילא זנדברג מצהירה הצהרות שטות שהיא תעביר חוק שאין לו שום סיכוי שמישהו נורמלי יתייחס אליו, אבל סולימאן הערבייה כבר לגמרי איבדה את עצמה.
6
כל הכבוד לכן! מאחל לכן להביס את ארגוני הטמטום
יהודי | 29-06-2018 10:27
הטרנד כיום הוא כל מה שרחוק מיהדות ולכן אותם ארגוני פמיניזם מצליחים להשפיע. אבל ההגיון דווקא אתכן ולכן בעזה אתן תצליחו! אגב זכור לי איזשהו מחקר שלא קדור ליהודים/דת שטען שהנשים הכי מאושרות הן העקרות בית. נדמה לי מאוניברסיטה כלשהי בקנדה או ארהב. תנסו למצוא אותו, הוא יוכל להועיל..