אמסלם: לא תהיה הסכמה על חוק הגיוס? הכנסת תלך לבחירות

אמסלם: לא תהיה הסכמה על חוק הגיוס? הכנסת תלך לבחירות

ח"כ דודי אמסלם מעריך כי במידה ולא תהיה הסכמה על חוק הגיוס בחודש הקרוב, הכנסת תלך לבחירות. "אם לא נצליח לסיים את סיפור חוק הגיוס זה בגלל שלא רוצים, לא בגלל שלא יכולים", הסביר

author-image
לא תהיה הסכמה על חוק הגיוס? בחירות תוך שבועיים
  (צילום: Hadas Parush/Flash90)

ח"כ דודי אמסלם מעריך כי במידה ולא תהיה הסכמה על חוק הגיוס בחודש הקרוב, הכנסת תלך לבחירות, כך אמר בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה שנערכה אתמול.

בראיון הבוקר (שלישי) לכאן רשת ב' סבר אמסלם,"אם יש גורמים מסויימים שלא ירצו לקדם את החוק כל אחד מסיבותיו, אז ניתן דד ליין כי אנחנו רוצים לדעת עכשיו אם אנחנו מעבירים את זה. אם לא, אנחנו רוצים לדעת לאן אנחנו הולכים". לדבריו, "אם סיפור חוק הגיוס לא ייסגר במושב הנוכחי, אז אין טעם למרוח את זה הלאה".

סוף המושב בחודש הקרוב, מציב לקואליציה לוח זמנים צפוף מאד. "צריך להבין", מוסיף אמסלם, "חוק הגיוס זה לא עוד חוק שכרגע יושב על המדף, ולכן ברור לחלוטין שאם אנחנו לא מקדמים את זה החרדים פורשים מהממשלה וכבר אמרו את זה בעבר".

אמסלם הבהיר כי מפלגתו לא מעוניים בבחירות אבל ייתכן ולא תהיה ברירה: "אני לא חושב שיקדם משהו אם יהיו בחירות, כי הרי החוק לא יקודם, אבל ברגע שהדינמיקה של הבחירות מתחילה, זה יוצא משליטה".

על האפשרות לבקש מבג"ץ דחייה של חצי שנה במטרה להגיע להסכמות, השיב אמסלם כי "היא קיימת, אך כרגע מקווים לסיים את האירוע. זה אופציה אבל לא מועדפת". אנחנו רוצים לסיים את הסאגה הזאת אחרי 70 שנה. יש מפלגות בכנסת שמתפרנסות ממאבקי ושנאת החרדים, תסיר את שני הדברים, המפלגות האלו נעלמות".

אמסלם מזהה התנגדות חרדית נחרצת, זאת לאחר החלטת מועצת גדולי התורה של סיעת 'אגודת ישראל' שאמרה כי לא הולכים על החוק, במידה ולא יערכו בו שינויים. "עכשיו אנחנו עושים מקצה שיפורים של החרדים בינם לבין עצמם. יש כאן הליכה של קברת דרך ארוכה לקראת החרדים, וגם החרדים הולכים קברת דרך ארוכה כאשר סוף החל תהליך של גיוס חרדים כמעט כמו כל עם ישראל".

עוד אמר אמסלם כי הוא מאמין שערך התורה זה דבר חשוב, "זה מה שהציל את עם ישראל 70 שנה, וגם ערך הצבא הוא חשוב ולכן צריך לאזן את שני הדברים הללו".

לבסוף העריך שהדיונים על החוק יחלו  בשבוע הבא, "שם כל אחד יטען מה שירצה, אם לא נצליח זה בגלל שלא רוצים, לא בגלל שלא יכולים".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
לך לבחירות אפס הליכוד יתרסק
אפס | 19-06-2018 9:25
מאמין בסקרים נימאס ננתניהו נימאס
העיקר שנמשיך להיות לנטל בבטחון בבריאות ובפרנ
קרית ספרי | 19-06-2018 14:27
נ
2
נתניהו הביתה
יוש | 19-06-2018 9:54
פתרון הומניטרי לערביי עזה כן. החזרת גופות הנעדרים גולדין ושאול לא. איפה נשמע דבר כזה .משפחת גולדין מתחננת שביבי יפעל להחזרת בנם ולהביאו לקבר ישראל וראש הממשלה מתייחס באדישות באטימות ובחוסר רגישות .האם זו ממשלת ימין. תושבי י"ש סומכים רק על הליכוד .רק הליכוד מסוגל לגרש אותם להרוס את בתיהם ולהקים מדינה פלסטינית .שתי מדינות לעם פלסטיני אחד חזון אחרית הימים של ביבי.
3
מי שלא רוצה ביבי
הציבור | 19-06-2018 10:29
מקבל לפיד האש בוער לטוסיק החרדי הזיכרון החרדי קצר
4
קברת דרך
אליהו | 19-06-2018 12:01
קברת דרך - חחחח איפה קברו את הדרך ??????
5
תנאים להסרה מהכנסת
אחד ש... | 19-06-2018 14:41
בנוסף להצעה של עובד העירייה לשעבר אמסלם, אני מציע להוסיף סעיף פסילה דל מפלגות עם חברי כנסת מושחתים או כאלה שהורשעו בפלילים.