''על גבול השבץ'': התקרית המלחיצה שעבר חיים אתגר ברבנות

''על גבול השבץ'': התקרית המלחיצה שעבר חיים אתגר ברבנות

לאחר שנישא לבחירת ליבו בשבוע האחרון בלשכתו של הרב ישראל מאיר לאו, מגיש הטלוויזיה חיים אתגר מספר על הבחירה המפתיעה להתחתן בטקס יהודי צנוע ומצומצם ועל התקרית המלחיצה שעבר ברבנות 

author-image
התקרית המלחיצה שעבר חיים אתגר ברבנות
  (צילום: מתוך אינסטגרם/haimetgar@)

לאחר שבשבוע האחרון התחתן כדת משה וישראל עם בחירת ליבו בלשכתו של הרב ישראל מאיר לאו, מגיש הטלוויזיה חיים אתגר החליט לספר על היום המיוחד שכלל גם תקרית מבהילה אחת במעליות הרבנות שנגמרה בשלום.

"בדרך לחתונה הבנו ששכחנו את היין והכוס שמצווים לשבור, וכבר ראיתי אסון מתממש" סיפר אתגר בטור מיוחד שכתב ל'מעריב' "התרחיש בדמיוני כלל רגע שבו נגנוב כוס מהמטבח של הרבנות ונרסק אותה, וכשיתגלה הפשע נואשם ונקולל בידי הרב והממסד לנצח נצחים. ארוסתי, רגעים לפני שהפכה לאשתי לא נקלעה למרה שחורה ובסבב שליחויות פשוט סידרה את העניין: היין נקנה במכולת קרובה ובמקום כוס ארגנו נורת חשמל.

הגענו לרב. צלם פפראצי חרוץ המתין לנו ותפס אותה עם שקית פלסטיק לבנה של 'מקס 20', שבה סחבה את הכוסות החד־פעמיות. כך הונצחה ככלה מהממת שאולי גם מחפשת דילים ביום המרגש בחייה. במבואת הרבנות 30 איש המתינו לנו. משפחה וחברים ספורים. כולם נרגשים. אני הוטרדתי מכך שהמשפחות נפגשות לראשונה, וחששתי שהנורה לא תתנפץ לי כמו שצריך מתחת לרגל".

"הסמליות הזו מילאה טיפונת את הריק"

בהמשך הטור סיפר אתגר על הבחירה המפתיעה להתחתן בטקס יהודי וצנוע "מחשבותיי נדדו בין המלל והברכות שמושרות להרהורים על אבי שנפטר. להערכתי ירשתי ממנו את האדישות לטקסים ומעמדים, וחסרונו עדיין צובט.

כדי לסמן את נוכחותו ולא רק בלבי, ביקשתי שאת החתונה יערוך הרב לאו. שניהם שרדו את השואה כילדים והגיעו לכאן. הסמליות הזו מילאה טיפונת את הריק".

החתונה של חיים אתגר (באדיבות המצלם)

בשונה מהחתונות הנוצצות המקובלות בתעשייה, אתגר בחר להתחתן בטקס פשוט ומצומצם שכלל את המשפחה והחבריפ הקרובים. "האירוע היה קטן ובסיסי, רחוק מחגיגיות הענק שנהוגות היום. אין מסוק שמנחית את הכלה, לימוזינות, שיר חופה שמבצע זמר נחשב וזיקוקין די–נור. רק שני אנשים שמבקשים למסד קשר מול בורא עולם ומשפחה. הצמצום הזה הזכיר לי מספר אנשים שראיינתי בעבר, מרשימים ומבוגרים, שסיפרו לי שחתונתם נערכה במשרד עם כמה בורקסים וגזוז לשתייה ובסיומה נסעו לביתם באוטובוס".

אתגר לא שכח לזכור את ירושלים עם התחליף לכוס שנשכחה בבית "הגיע הרגע לשבור את הנורה. הרב הסביר שגם כשהשמחה אדירה, מבצבץ העצב בחיים. הפעם זה היה על חורבנה של ירושלים ועל מות אבי. הנפתי רגל וקול ריסוק פילח את האוויר. אצבעותי נותרו שלמות. סבתי, שעברה כבר את שנתה ה־90 שרה במלוא גרון וקרנה".

"חטפתי חירפון על גבול השבץ"

"הכל היה מושלם. בורכתי בכלה טובה ויפת מראה ובאירוע חם ומחבק. רק חבל שבדרך למטה נתקענו במעלית ואני, שסובל מקלאוסטרופוביה, חטפתי חירפון על גבול השבץ".

אתגר הוסיף וסיפר על התקרית המבהילה שהגיע לסיום הטקס "כששותפַי לנסיעה המעוכבת ראו מה רבה מצוקתי, הם ניסו להרגיעני. זוגתי קראה: "תסתכל עלי", מה שעוד יותר הלחיץ אותי לנוכח המחשבה שנישאנו וזה לכל החיים. הדופק שלי עלה לשמיים וכבר דמיינתי את הכותרת הראשית שתעטר מחר את שערי העיתונים: 'מגיש טלוויזיה מת ביום חתונתו במעלית הרבנות'.

עם כל אהבתי למוסד, זו לא מודעת האבל שהייתי מאחל לעצמי. צלצלנו בפעמון, קראנו לעזרה וכלום. לא זזים. אחד החברים התמלא תושייה ופתח בידיו את דלת המעלית. יצאתי החוצה, נשמתי אוויר והוספתי ליושב במרומים תודה נוספת. זה בהחלט היה יום טוב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
סימן טוב ומזל טוב שתזכו לגדל בנים ובני בנים
YAEL BRONS | 10-06-2018 11:49
חכמים ונבונים יראי השם אנשי חסד ואמת אוהבי שלום ותזכו לגדלם לתורה לחופה ולמעשים טובים בבריאות הגוף והנפש בבית נאמן בישראל והשם הטוב יעזור
2
ברכות
ברכה יהושע | 10-06-2018 12:05
מזל טוב בריאות.אושר ואריכות ימים
3
חתונה חוזרת
עדו | 10-06-2018 13:28
לגבי הנורה אל תספר זאת ברבים כי ידרשו ממך חזרה על הטכס
4
הרגה אותי!!
יוסי | 10-06-2018 15:28
קלטתם מה שקרה שם? הרב לאו שכח את נוסח הברכה וניסה להזכר. או אז, אחת המשתתפות ניסתה לעזור לו, שעשה נסים...
5
החתונה
משה שילו | 10-06-2018 17:00
סוף סוף רואים חתונה אמיתית בלי לנקר עיניים ולשפוך מאות אלפי שקלים וכל הטררם ובלי מסיבת דיסקו (דיסקוטק ) כן ירבו
6
זה מותר בכלל?
ע | 17-06-2018 14:01
לשבור מנורה במקום כוס???
7
חמוד אתה חיים
עינת | 03-07-2018 17:52
חמוד
8
מזל טוב
יקיר | 19-08-2018 11:20
המון מזל טוב.. מנחה נהדר וצנוע! הלוואי שילמדו ממנו בתעשיית הטלויזיה. מזל טוב
9
מזל טוב
יעקוב | 15-10-2018 16:47
לאורך ימים טובים