מיי לנתניהו: "יש בינינו חילוקי דעות על הסכם הגרעין"

מיי לנתניהו: "יש בינינו חילוקי דעות על הסכם הגרעין"

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי נפגשה עם ראש הממשלה נתניהו ודנה עמו באיום הגרעין האיראני. בפגישה מיי אמרה כי "יש בינינו חילוקי דעות. בריטניה ממשיכה להאמין שהסכם הגרעין הוא הדרך הטובה ביותר שיש לנו"

author-image
מיי לנתניהו: "יש חילוקי דעות על הסכם הגרעין"
  ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי (צילום: קובי גדעון\לע"ם)

ראש הממשלה בנימין נתניהו יסגור הערב (רביעי) את ביקורו המדיני באירופה, ונפגש בשעה זו עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי בלונדון.

צפו: ראש הממשלה נתניהו מגיע למשכן ראש הממשלה בלונדון

בדומה למפגשים הקודמים במסע, המפגש עסק בנושא האיום האיראני, כשהצדדים דנו בדרכים שבהם ניתן למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. "אני רוצה להתמקד בשתי מטרות שאנו חולקים: איך להבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, ואיך להתמודד עם התוקפנות של איראן באזור- במיוחד בסוריה" אמר נתניהו בפתח המפגש. אני בטוח שנוכל למצוא דרכים לעבוד יחדיו".

ראש הממשלה הסביר כי קיים קשר בין האיום האיראני לבין העימותים והאלימות ברצועת עזה בשבועות האחרונים. "הבעיות בעזה מתחילות מהרצון הבסיסי של איראן להשמיד את ישראל" אמר. "הם שורפים את שדותינו ומנסים להתפרץ לגדרותינו, לחטוף חיילים ולפגוע באזרחים. אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי למנוע אובדן חיים". עוד טען כי "הסיבה שעזה נמצאת במשבר הומניטרי היא בגלל שהחמאס מפנה הרבה משאבים מצרכים אזרחיים לבניית מנהרות טרור".

מיי אמרה בתגובה כי "בריטניה ממשיכה להאמין שהסכם הגרעין היא הדרך הטובה ביותר שיש לנו". "יש בינינו חילוקי דעות על הסכם הגרעין, ואנחנו נישאר מחויבים להסכם כל עוד איראן תהיה מחויבת לו" הבהירה. "באשר לאירועים בעזה, אנחנו מכירים בזכותה של ישראל להגנה עצמית- אבל היה אבדן חיים, ויש הסלמה בעזה. אני רוצה שנשוחח על הקלה במצב, ועל איך אפשר לחזור לפתרון שתי המדינות".

המפגש עם מיי הינו המפגש השלישי במסעו הנוכחי של נתניהו, שצפוי לחזור מחר לארץ. אמש נפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, שאמר כי "הסכם הגרעין חשוב למניעת פצצה גרעינית, גם אם הוא אינו מושלם. הוא מהווה מרכיב אחד, שצריך להוסיף לו הסכמים נוספים: מה יקרה אחרי שנת 2025, הסכם על תכנית הטילים והסכם על הפעילות האיראנית באזור". נתניהו מצידו הבהיר כי "לא ביקשתי ממקרון לעזוב את הסכם הגרעין, כי אני חושב שהלחץ הכלכלי יעשה את מה שצריך. זה הזמן להפעיל לחץ מקסימלי על איראן".

לפני יומיים נתניהו נועד עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, שם סיפר כי חלק עם הממשלה הגרמנית ועם המומחים הגרמנים מידע שהושג מארכיון הגרעין איראני הסודי והבהיר: "חשוב גם שנמנע מאיראן להשיג נשק גרעיני". מרקל השיבה כי "גרמניה תומכת בזכותה של ישראל לשמור על ביטחונה, ואמרנו זאת לאיראן בכל הזדמנות. המטרה המשותפת של גרמניה וישראל היא למנוע מאיראן להגיע לנשק גרעיני, וכעת נותר להתמודד עם השאלה כיצד להשיג זאת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו