תיעוד: מעצרו של המחבל שתכנן להתנקש בנתניהו - סרוגים

תיעוד: מעצרו של המחבל שתכנן להתנקש בנתניהו

תיעוד: לוחמי יחידת המסתערבים של משמר הגבול עוצרים את  המחבל ג'מאל רשדה בן 30 משועפאט שתכנן לפגוע בראש הממשלה נתניהו וראש עיריית ירושלים ברקת

author-image
תיעוד: מעצרו של המחבל שתכנן להתנקש בנתניהו
  קרדיט צילום: דוברות המשטרה

תיעוד: לוחמי יחידת המסתערבים של משמר הגבול עוצרים את המחבל ג'מאל רשדה בן 30 תושב מחנה הפליטים שועפאט אשר במזרח ירושלים,שתכנן לפגוע באישים בכירים, בהם: ראש הממשלה בנימין נתניהו, וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת.

נגד רשדה, בעל ת.ז ישראלית, שנכלא בעבר  בגין פעילות טרור, הוגש ביום ראשון שעבר כתב אישום בנוסף לחברי החולייה שנעצרו גם הם.

(קרדיט צילום: דוברות המשטרה)

מוקדם יותר,  התיר השב"כ לפרסום כי במסגרת פעילות הארגון, נחשפה וסוכלה בשבועות האחרונים פעילותה של חוליית מחבלים שהוכוונה על ידי פעיל טרור מסוריה שתכננה בין היתר

מהחקירה עלה, כי על פי אכוונת גורמי טרור מחו"ל, תכנן מחמד לבצע פיגועי טרור משמעותיים כנגד מגוון יעדים, בהם פגיעה באישים בכירים. כמו כן, עלה כי מחמד רשדה תכנן פיגועי טרור נגד מבנים השייכים לקונסוליה האמריקאית וכנגד משלחת של נציגים קנדיים השוהים בירושלים במטרה לאמן את כוחות הרש"פ בגדה.

לטובת קידום חלק מהפיגועים, התכוונה התשתית להכניס לישראל פעיל טרור מירדן. עוד עלה בחקירה כי מחמד רשדה ביצע מהלכים מקדימים לאיסוף מודיעין אודות היעדים נגדם תכנן לבצע פיגועים, בהוראתו של פעיל הטרור מסוריה.

בהמשך, נעצרו חשודים נוספים אשר בחקירתם אומתו החשדות ונוסף מידע הנוגע לפעילות התשתית. מהשב"כ נמסר, כי מעצר החשודים סיכל, בטרם מימוש, פעילות טרור משמעותית אותה ביקשה התשתית לקדם.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו