המשבר נפתר: פרויקט הגיור ״נתיב״ ימשיך לפעול - סרוגים

המשבר נפתר: פרויקט הגיור ״נתיב״ ימשיך לפעול

קורס נתיב, מסגרת ההכשרה הגדולה לגיור בישראל ימשיך בפעילותו, כך הודיע הערב השר בנט לאחר הירתמות ארבעה משרדי ממשלה לעניין: "הוגדל התקציב וגיורם של אלפי חיילים ואזרחים מדי שנה, יימשך", אמר

המשבר נפתר: פרויקט הגיור ״נתיב״ ימשיך לפעול
  קורס נתיב. ארכיון (צילום: פלאש 90)

לאחר שפרסמנו הבוקר כי בשל היעדר תקציב, קורס נתיב, מסגרת ההכשרה הגדולה לגיור בישראל עומד בפני סגירה- הודיע הערב (חמישי) השר נפתלי בנט כי בשל הירתמות ארבעה משרדי ממשלה לעניין, הוגדל התקציב וגיורם של אלפי חיילים ואזרחים מדי שנה, יימשך.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, כתב בנט כי הוא ‏מודה לארבעת המשרדים שנרתמו: תפוצות בראשותו, משרד ראש הממשלה , ביטחון ואוצר., בכך הוסיף, "הגדלנו את תקציב ״נתיב״ כדי להמשיך בגיור אלפי חיילים ואזרחים מדי שנה. ‏נמשיך בפרויקט ציוני זה", אמר.

המשבר הכספי העמיד בסכנה את המשך פעילות הארגון. אמש שיגר מנכ"ל "נתיב", יונתן מאיר מכתב למשרד רה"מ, בו הזהיר שאם לא יוקצה התקציב להמשך פעילותו של המכון ללימודי יהדות, הוא יפסיק את פעילותו. כך שתיפסק הכשרתם של כ-2,500 חיילים ואזרחים לקראת גיור, ויפוטרו כ-200 עובדים.

השר בנט נרתם למשימה  לאחר שהגיע לידיעתו, "באיחור" כלשונו, שקורס הגיור ״נתיב״ הצה״לי עומד בפני סגירה", וטען כי "זו תהיה איוולת לאפשר לכך לקרות", והסביר זאת, "מכיון שדרך מסלול זה מתגיירים בכל שנה אלפי חיילי צה״ל".

בחשבון הטוויטר שלו סיפר השר כי ביקר בקורס. "התרשמתי מאד מהפעולה שלהם. אעשה כל מאמץ בימים הקרובים למנוע מחדל זה", הדגיש.

שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר שיגרה גם היא פנייה לראש הממשלה שיפעיל את מעורבותו לאלתר כדי למנוע כל פגיעה בתכנית "נתיב". "הופתעתי לקרוא בעיתונים שתכנית הגיור "נתיב" בסכנת סגירה מיידית בגלל אי העברת תקציבים למפעילי התכנית", אמרה לנדבר והוסיפה כי "כידוע לך תכנית גיור זו מאפשרת גיורם של מאות ואלפי חיילים ואזרחים וסגירתה תהווה פגיעה חמורה ביותר בחיילים ועלולה לפגוע בעלייה ובעולים חדשים".

במקביל, פנתה אמש ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) למזכיר הממשלה ולסגן שר האוצר בבקשה לפעול בדחיפות לפתרון המשבר: "סגירה או פגיעה במפעל החשוב הזה תהיה בכייה לדורות. היא תפגע קשות בציבור גדול של תלמידים וחיילים הנמצאים בעיצומו של התהליך, במועמדים עתידיים לגיור, ולמעשה – במערך הגיור בישראל בכללותו".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
בושה וחרפה
בנט | 01-06-2018 11:57
להגדיל את ההתבוללות עי גיור פיקטיבי
2
י
נריה | 19-06-2018 16:26
בושה וחרפה זהו פרוייקט ישראלי ציוני נוצרי מובהק כל איזה טיפש או טיפשה חושבים שהם יכולים לגייר או להתערב בזה עם ישראל האמיתי לא מכיר בגיורים האלה לפי ההלכה מי שרוצה להתגייר דוחים אותו עד הוא ממשיך לרצות באמת בעקשנות ורק אז מקבל על עצמו עול מלכות שמיים ותורה ומצוות ואז מגיירים אותו מה גם שאין דבר כזה להתגייר ולחיות כמו חילוני הוא חייב להיות שומר תורה ומצוות ואם לא הוא לא נחשב כגר
3
צריך להקים לדוסים מדינה במזרח אירופה משם באו
ישראלי | 26-08-2018 18:35
למה רות המואביה נדרשה לעבור גיור כזה?