האם מותר לאכול חמץ שנמכר לגוי בשבת שלאחר החג השנה?
לא. רק במוצאי שבת בשעה 20:00.
ומה בדבר אכילת קטניות בשבת?
פשוט שמותר, כי הן אינן מוקצה, כיון שמותרות לספרדים, ויש ספרדים בכל מקום בימינו. וכן מותר לאכול בשבת שרויה שהיא חומרה ורוב האשכנזים מתירים בזה. כל זה נאמר בקטניות מוכנות שאינן זקוקות לבישול.
האם מותר לבשל קטניות ביום טוב בשביל אותה שבת על סמך עירוב תבשילין?
יש מחמירים ויש מקילים וכל אחד יעשה כעניינו.
מה דעתך בנושא?
8 תגובות
3 דיונים
M/N
לספרדים! המכירה מתבטלת במוצאי החג ומי שהשאיר חמץ מכור כמו בירה יכל להנות ע לפי דעת הרב עובדיה וממשיכי דרכו לא מבין למה כבוד הרב לא הביא את דעת רבינו...
לספרדים! המכירה מתבטלת במוצאי החג ומי שהשאיר חמץ מכור כמו בירה יכל להנות ע לפי דעת הרב עובדיה וממשיכי דרכו לא מבין למה כבוד הרב לא הביא את דעת רבינו הספרדים..
המשך 17:35 09.04.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מיכאל
א) אין לזה קשר לספרדים או אשכנזים אלא זאת מחלוקת בין הפוסקים שאינה תלויה בשייכות עדתית. ב) אין דבר כזה מכירה שמתבטלת. (גם הרב אבינר טעה בזה בשנת תשעה שכתב שהכירה 'פוקעת'). מי שלומד חושן משפט יודע שאין מכירה פוקעת אלא צריך מכירה חוזרת. לפי הפוסקים שהתירו חמץ בשבת הסמוכה לפסח, צריך להוסיף בשטר המכירה שהגוי מרשה ליהודי המוכר להשתמש בשבת זו בחמץ הנמכר.
21:40 10.04.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מיכאל
חפשו בארכיון, תמצאו שלפני שנה או שנתיים הוא כתב שזה מותר כי כשעבר שביעי של פסח ממילא המכירה 'פקעה'. ב"ה עם השנים הוא לומד...
00:11 08.04.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מיכאל
זה היה בשנת תשעה: http://www.srugim.co.il/112198-%D7%90%D7%9B%D7%99%D7%9C%D7%AA-%D7%A7%D7%98%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%A1%D7%9E%D7%95%D7%9B%D7%94-%D7%9C%D7%A9%D7%91%D7%99%D7%A2%D7%99-%D7%A9%D7%9C-%D7%A4%D7%A1%D7%97
21:34 10.04.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אשכנזי בורו
ן
14:11 05.04.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
איתמר
ה. מותר לאכול חמץ בשבת שלאחר שביעי של פסח, ואין בזה איסור משום מוקצה, וכן חמץ שנמכר לגוי כהלכה, מותר לאוכלו ביום שבת שלאחר שביעי של פסח, ולא אמרינן מיגו...
ה. מותר לאכול חמץ בשבת שלאחר שביעי של פסח, ואין בזה איסור משום מוקצה, וכן חמץ שנמכר לגוי כהלכה, מותר לאוכלו ביום שבת שלאחר שביעי של פסח, ולא אמרינן מיגו דאיתקצאי בבין השמשות במוקצה מחמת יום שעבר. ובלבד שלא יטול מהחמץ בעצם יום השביעי של פסח, שאם כן הרי הוא עובר עליו בבל יראה ובבל ימצא. וגם הוא חמץ של ישראל שעבר עליו הפסח שאסור בהנאה. [יחוה דעת ח"ב סימן סד. יביע אומר חלק ט' חאו"ח סי' מו].
המשך 13:18 05.04.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
תלמיד
ומה שכתב שאין אומרים "מיגו דאיתקצאי... מחמת יום שעבר" הוא תמוה שכן בסוכה ונויה כן אומרים ועל כן היא אסורה גם בשמיני עצרת והחילוק שמובא ידוע ופשיטא שבחמץ כן צריך לומר "מיגו דאיתקצאי". ואמנם ביביע אומר הביא נימוקים נוספים אך עדיין רוב הפוסקים חלקו עליו
09:33 08.04.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יוחאי
1
13:36 09.04.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר