רב בית הכנסת רמב"ן בירושלים הרב ד"ר בני לאו מתייחס לקשר שעושים חוגים מסוימים בין הר הבית ובין פרוץ האינתיפאדה החדשה.
בעמוד הפייסבוק שלו מספר הרב לאו, כי התבקש על ידי מספר חברים (ככל הנראה אנשי שמאל ג"ק), לחתום על עצומה הקוראת למנוע עידוד מצד יהודים לעלות להר הבית, כדי למנוע שפיכות דמים.
הרב לאו הקדים התייחסות וכתב כי הוא אינו "מוכן לוותר על הר הבית כמוקד החלום של השראת שכינה בישראל". לדבריו: "העמדה ההלכתית שאוסרת את העלייה לכל מקום בהר – אין לה כלל על מה לסמוך, מעבר לפסיקה פוליטית שמפחדת להתגרות בגויים (שזו פסיקה לגיטימית אך תלויה בהשקפה מוקדמת)".
הוא עצמו מעיד כי מעולם לא עלה להר הבית, אך לא מסיבות הלכתיות כי אם "בעיני ההר מוכרח להיות מושא להשתוקקות אך הוא נמצא בנקודת גובה שיש כמה מדרגות לפניו", והוסיף "אני בוער מכאב וכעס על אנשים שברגל גסה עולים להר כדי להראות שהם הריבון. גם אם יש כיפה על ראשם הם מחללי קודש באופן הנורא ביותר".
את ההתייחסות הזו הוא מטיל בשווה הן על היהודים והן על המוסלמים העולים להר הבית. "במציאות הפוליטית שלנו הפכו המוסלמים את ההר לזירה מרכזית של שליטה על מוקד הארץ המסוכסכת הזו".
בסוף דבריו, כותב הרב לאו דברים מעשיים, ומציע: "אני סבור שמדינת ישראל צריכה לסגור את ההר לחלוטין לתקופת זמן לכל אדם. זה כמובן יעורר זעם עצום בעולם המוסלמי אך רק כך נוכל להתחיל מנקודת זינוק חדשה. הנקודה היא של הסכמה בין אנשי דת שההר חוזר לתיפקודו המקורי ואנשי כל הדתות יעלו בהסכמה להתפלל בו. כל עוד לא ייעשה התיקון הזה ימשיך ההר להיות זירת קרב ובערה שאחריתו מי ישורנו".
מה דעתך בנושא?
14 תגובות
0 דיונים
ברק
זאת המומחיות העיקרית שלו.
02:11 22.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אפרים
לפני שאתה "בוער מכעס" על יהודים שעולים להר הבית, תעשה קצת חשבון נפש על חילול הקדש הנורא מכלם ועל החטאת הרבים באפיקורסות שאתה מפיץ באתר השיטנה לתנ"ך.
15:08 21.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה
מה בין האיש הזה להלכה היהודית לא ברור. אולי הגיע הזמן לברור קצת יותר את הכותבים?
22:50 20.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יוסף בנימין
וגם היה צריך לכתוטב בכותרת שזו דעת הרב בני לאו ולא כאילו כולם חושבים כך
18:06 19.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
תתעוררו
איך נהיינו שאננים למקום הרבה יותר קדוש מכל שאר הקברים ומקומות הקודש יחד
12:24 19.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יוסם
איני נמנה מחסידיו של הרב בני לאו, אך לצערי ניכר כי המגיבים שכתבו כנגדו, אינם בקיאים כלל בסוגית איסור העליה להר הבית, והמעיין בסוגיא יראה כי סוכמו ההלכתי של...
איני נמנה מחסידיו של הרב בני לאו, אך לצערי ניכר כי המגיבים שכתבו כנגדו, אינם בקיאים כלל בסוגית איסור העליה להר הבית, והמעיין בסוגיא יראה כי סוכמו ההלכתי של הרב בני לאו די מדויק ואין כמעט בסיס לטעון ההלכתי כי יש איסור לעלות לכל מקום בהר הבית. אכן הרב אליהו והרב שפירא אסור עליה להר הבית יחד עם שאר הרבנים הראשיים לישראל, אך עדיין 'הרב אליהו' אינו טיעון הלכתי, והמעיין בתשובות האוסרות את העלייה (עיינו בתשובתו של הרב עובדיה) יראה כי אין מקום לטעון כי כל הבית אסור בעלייה, הטיעון ההלכתי האוסר עלייה לכל מקום בהר הבית (שיטת הרדב"ז) כולל בתוכו גם את האיסור לעלות לכותל המערבי, שאין כמעט מי שפוסק כן כיום (הרב עובדיה כתב תשובה שלימה להתיר). א"כ יוצא שהסיבות שנאמרו לאסור את העלייה מתחלקות לג': א. החשש שאנשים יעלו גם למקומות האסורים. (טיעון לגטימי, אך אינו הלכתי משום שאין בידינו לגזור גזירה חדשה). ב. טיעון שלדעתי רווח בקרב הפוסקים החרדים, והוא החשש מהאומות (ועליו כתב הרב בני לאו נכונה שיש לו מקום אך הוא מבוסס על הנחות יסוד קודמות). ג. איננו ראויים לכך- טיעון הנשמע בקרב חלק מיוצאי ישיבת מרכז הרב ובעיקר הר המור, ומתבטא באמרה 'בעניין הר הבית אנחנו סטמר' (טיעון זה ודאי אינו הלכתי כי אם השקפתי- מיסטי). לאור דברים אלו שנראה לי מסכמים באופן נכון את הנושא, יוצא כי לחנם יצאו אנשים שאינם בקיאים בסוגיא (יתכן ואני טועה אך כך נראה מתגובתם) לאדם אשר ניכר כי בירר את הנושא מבחינה הלכתית, ואם זה משנה אם הוא רב 'גדול' או 'קטן' או 'לא רב בכלל'. [בשולי הדברים אעיר כי יש שיטה של הרב סילבצקי הטוענת שיש איסור בעליה לרוב המקומות בהר ואינה אוסרת את העלייה לכותל, אך שיטה זו מורכבת מצירופי שיטות, ואני כמעט סמוך ובטוח שרוב ככל הפוסקים שאסרו לא פסקו מטעמים אלו אלא מן הטעמים שהבאתי לעיל. כמו כן המון רבנים כלל לא ניסו לברר מהם המקומות ההלכתיים המותרים, ואף זה ודאי אינו טיעון הלכתית, ובד"כ הסיבה שהם לא ביררו, זה משום שבלאו הכי רצו לאסור מאחד מג' הטעמים המוזכרים למעלה]. עיקר מטרת תגובתי היא ליצור שיח ענייני בתגובות, ולא הלעזות וגידופים שנאמרים ללא שום ביסוס וידע בנושא. בברכת 'תרבות שיח ראויה'..
המשך 12:10 19.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלי
אינו שאנשי כל הדתות יעלו בהסכמה להתפלל בו... זה זיוף רפורמי.
00:38 19.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלי גם אני
אתה סותר את עצמך! אם כדבריך "שהשתנה המצב והיה צריך לדון מחדש על האיסור", פירוש הדבר שהאיסור פוליטי ולא הלכתי!!! גם מלחמות ישראל הם מלחמת מצווה - עניין הלכתי ולא...
אתה סותר את עצמך! אם כדבריך "שהשתנה המצב והיה צריך לדון מחדש על האיסור", פירוש הדבר שהאיסור פוליטי ולא הלכתי!!! גם מלחמות ישראל הם מלחמת מצווה - עניין הלכתי ולא פוליטי! האסטרטגיה תלויה במומחים למלחמות.
המשך 00:29 19.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלי
אנני מבין מדוע האיסור הוא פוליטי ולא הלכתי הרי כבר מו"ר מרן גדול הדור הראי"ה קוק זצוק"ל פסק שיש איסור לעלות להר? האם הוא פסק מטעמים פוליטים? האיסור הוא הלכתי!!! יתכן...
אנני מבין מדוע האיסור הוא פוליטי ולא הלכתי הרי כבר מו"ר מרן גדול הדור הראי"ה קוק זצוק"ל פסק שיש איסור לעלות להר? האם הוא פסק מטעמים פוליטים? האיסור הוא הלכתי!!! יתכן שהשתנה המצב והיה צריך לדון מחדש על האיסור אך לבא ולטעון שזה פוליטי זוהי טענה חסרת שחר!!!
המשך 21:58 18.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אבי אדריאן
מתן ההיתר לבצע הפלות היוצא מפיך? פוליטי? הומני? גרידה וסליקת אדם חי קטן? מותר ע"פ דבריך..... הפסקת הריון. הפסקת חיים. מי נתן לך סמכות לפסוק ולהיות אחראי על הפסקת חייהם...
מתן ההיתר לבצע הפלות היוצא מפיך? פוליטי? הומני? גרידה וסליקת אדם חי קטן? מותר ע"פ דבריך..... הפסקת הריון. הפסקת חיים. מי נתן לך סמכות לפסוק ולהיות אחראי על הפסקת חייהם של ילדים/עוברים חסרי אונים?
המשך 14:25 18.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר