רב קהילת 'השמשוני' במודיעין, הרב חיים נבון, מתייחס לסוגיית חיסול המחבל לאחר נטרולו ואומר כי לאחר שהצליחו לנטרל ולכבול אותו אין לפגוע במחבל.

בתחילת דבריו מבהיר הרב נבון כי "בזמן המאבק עצמו – ללא היסוס. הבא להרגך השכם להרגו, ומי שמנסה לרצוח אדם אחר – אין לו דמים. קל וחומר כשמדובר באויב מר, שבא כדי להרוג כמה שיותר יהודים, ואינך יודע האם יש לו גם כלי נשק נוספים, ואולי גם חגורת נפץ".

הרב נבון עושה חילוק בין הזמן בו המחבל תוקף לבין הזמן שלאחר נטרולו ואומר כי לאחר "שהמחבל מנוטרל וכבול – אין לפגוע בו. יעמוד לדין, ויקבעו רשויות המדינה את דינו".

הרב נבון מתייחס לאלו המביאים ריאיות מהתנ"ך ומבהיר כי "אכן, בתנ"ך אפשר למצוא סיפורים אחרים. אך כבר האריך הפוסק הגדול בהלכות צבא ומדינה, הרב שלמה גורן זצ"ל, בספרו "משיב מלחמה", לנמק ולהוכיח שאין ללמוד ממלחמות התנ"ך על ימינו, ועלינו להימנע ככל הניתן מהרג מיותר (אף שבשאלה המסוימת הזו לא עסק שם)".

בהמשך דבריו מדגיש הרב נבון כי "דינו של אותו מחבל מוות, והלוואי שבית המשפט יחרוץ את דינו למוות. אבל אנו האזרחים לא נהרוג אותו ברחוב בידינו. למה? לא בגללו, אלא בגללנו. נכון, לא מגיע לו שנחוס עליו. אבל לנו מגיע. כי אנחנו לא רוצים לחיות בחברה שבה אנשים מרוצצים בידיהם גולגלות של אנשים הכבולים באזיקים. כי המדרון החלקלק עלול להביא אנשים לבצע לינץ' גם במקרים אחרים. וגם בגלל איך שזה ייראה בעולם, אף שזה לא העיקר".

"כשאני אומר את זה, משיבים לי סוף סוף בנימוק האמיתי: אבל בית המשפט רק יכניס אותו לכלא, ואז הוא ישתחרר בעסקה הבאה. הדרך הנכונה למנוע את העוול הזה היא להיאבק בכל הכוח בעסקאות השבויים הנוראות. גם כשאין גזר דין מוות למחבלים, מאסר העולם שלהם צריך להיות לעולם. זעקתי זאת לפני עסקת שליט, ואחריה, וגם בזמן שהתבצעה: העסקה הזו היא פשע, היא תעלה בדם יהודים (עדכון: כבר עלתה). לדאבון הלב, רוב מכריע של הציבור הישראלי תמך בעסקה הזו. אז הנה עוד השלכה של עסקאות הכניעה: הן מדרדרות אותנו להתנהגות הדומה לבהמית מול אויבינו. נחוץ לקבוע היום: עסקאות שבויים – רק אחד תמורת אחד. ומלבד זאת, מחבל שנכנס לכלא – לא ייצא ממנו חי. במקום לבנות בית מטבחיים מתחת לחור בגשר, צריך לתקן את החור".