יש אומרים שאין לעלות להר הבית כי זה מרגיז את הערבים.
ודאי שאין זה טיעון. אי אפשר לנהל מדינה על פי מה שמרגיז או לא מרגיז את הערבים. ובכלל, הערבים היו עסוקים לרצוח יהודים לפני שהר הבית היה בידינו, לפני מלחמת ששת הימים, לפני מלחמת השחרור, במשך 1500 שנה מאז הופעת האיסלם. מאז הם עסוקים לרצוח אותנו, להציק לנו, לגרש אותנו, גם בארץ ישראל גם בארצות הגולה. אין לזה שום קשר להר הבית ,אלא האיסלם הוא דת אלימה.
ובכלל, האדם אשר על פני האדמה, הוא עדיין אלים. יש עדיין חית האדם. אדם נברא בצלם אלהים אבל יש לו גם חיית האדם, מה שנקרא בספר התניא פרק א: הנפש הבהמית.
לכן מה שאינינו נכנסים להר הבית אינו בגלל שאנחנו מפחדים מהערבים אלא בגלל שאנחנו מפחדים מרבונו של עולם, בגלל יראת ד', בגלל מורא מקדש.
הר הבית הוא מקום קדוש ואיננו מתאימים לקדושה הזאת. אנחנו יהודים פשוטים. אנחנו – הכוונה עם ישראל. הר הבית אינו הר פרטי של איזו קבוצה של צדיקים, אלא הוא ההר של האומה כולה, שבו יבנה במהרה בימינו בית המקדש של האומה כולה. והאומה כולה כרגע אינה במדרגת הקדושה המתאימה להר הבית.
כידוע בית המקדש נחרב בעוונותנו. ברוך ד', אנחנו חוזרים בתשובה על עוונותנו אבל עוד לא חזרנו בתשובה שלמה. יש עוד הרבה דברים לתקן באומה. זה מה כותב הרמב"ם בהלכות מלכים (א א-ב), כשנכנסים לארץ, המצוה הראשונה היא להקים מלך, המצוה השניה היא למחות את עמלק, והמצוה השלישית היא לבנות בית המקדש. וכל זה צריך להיות לפי הסדר הזה.
שמא תאמרו, אנו לא נבנה את בית המקדש אלא עלינו להבטיח את ריבונותנו על הר הבית. זה אכן נכון שצריך להבטיח את הריבונות שלנו, אבל אומר מרן הרב קוק: הר הבית שונה מכל ארץ ישראל. לגבי ארץ ישראל, צריך לעלות, לבנות ולכבוש, ולאט לאט נוסיף קדושה וטהרה בכל מלוא רוחב הארץ ובכל העם היושב בציון. מה שאין כן לגבי הר הבית ובבית המקדש, שקודם צריך לעשות תשובה, קודם צריך השראת השכינה, ואז נעלה ונבוא ונגיע וניראה. זה לא אותו סדר. לא חייב להיות שתמיד הכל אותו דבר. לפעמים חז"ל אומרים בגמרא: שאני, זה שונה.
כלל ישראל עוד לא בדרגת הר הבית, ולכן אסור לעלות לשם, כמו שכותב הרמב"ם בהלכות בית הבחירה פרק ו,וכן מג"א תקסא סק"א ומשנה ברורה שם. ולא ברור מה הגבולות השונים בהר הבית, – ולכן מעבר לחומה, אינינו נכנסים. אנחנו עומדים מרחוק מתוך מורא מקדש, "מקדשי תיראו", כדברי רבנו הרב צבי יהודה. וככל שנוסיף מורא מקדש, וככל שנוסיף תורה ומצוות, נתקרב לבניין בית המקדש במהרה בימינו.
מה דעתך בנושא?
12 תגובות
0 דיונים
טליה
יהודי שפועל למען עם השם, דינו כציבור.
13:18 15.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מקדש
אתה צודק אין קשר בין מה שאמר ומה שכתוב במשנה ברורה. הרב אבינר רוצה שתחשוב שיש מראה מקומות אבל באמת חוץ מדעתו אין בסיס הלכתי בכלל למה שאמר. הכל סילוף...
אתה צודק אין קשר בין מה שאמר ומה שכתוב במשנה ברורה. הרב אבינר רוצה שתחשוב שיש מראה מקומות אבל באמת חוץ מדעתו אין בסיס הלכתי בכלל למה שאמר. הכל סילוף אחד גדול. אוי לנו שאלו רבנים שרוצים למנוע מעם ישראל לקיים מצוות.
המשך 11:57 15.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יהודי פשוט
לא הוא לא של קבוצת צדיקים מישיבת הקו הוא של עם ישראל וכדי להשאיר אותו בידי עם ישראל נמשיך לעלות כדי שמדינת ישראל תצטרך לבטא את ריבונותה על ההר
23:15 15.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
איפכא מסתברא
והריבונות הולכת ונשמטת מאיתנו ואין פוצה פה ומצפצף "ולאט לאט נוסיף קדושה וטהרה בכל מלוא רוחב הארץ ובכל העם היושב בציון" ומהר מהר הר הבית יעבור לאויבינו. אוי לאלה שגרמו לעלבונו של...
והריבונות הולכת ונשמטת מאיתנו ואין פוצה פה ומצפצף "ולאט לאט נוסיף קדושה וטהרה בכל מלוא רוחב הארץ ובכל העם היושב בציון" ומהר מהר הר הבית יעבור לאויבינו. אוי לאלה שגרמו לעלבונו של הבית העלוב (אוה"ח הקדוש על ויקרא כה כה) ושבענו היום במיוחד קריאות "מרן"
המשך 23:11 15.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יש לנו רב חרדי
כמו אלה שאומרים: לא צריך צבא, נלמד תורה ונקיים מצוות וזה יציל אותנו.
23:05 15.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אליעזר ביתאלניק
כב' הר' מזכיר הרמב''ם השכם וערב שבו הוא כותב סדר שיבת ציון א,ב,ג. הבעיה היא שג' מהפוסקים החשובים ביותר שהתירו עליה להר הבית,הם מגדולי מפרשי הרמב''ם בדורות אחרונים. הלא הם...
כב' הר' מזכיר הרמב''ם השכם וערב שבו הוא כותב סדר שיבת ציון א,ב,ג. הבעיה היא שג' מהפוסקים החשובים ביותר שהתירו עליה להר הבית,הם מגדולי מפרשי הרמב''ם בדורות אחרונים. הלא הם הר' יוסף קאפח זצ''ל,הר' גורן זצ''ל, וכמובן מו''ר הר' רבינוביץ שליט''א (מחבר סידרת הספרים יד פשוטה על הרמב''ם). וקשה לומר שהם לא הרגישו הרמב''ם כה פשוט זה. לגבי הרב''ם עצמו הראה שכב' הר' פשוט לא דייק. אין אף אחד שמדבר כרגע על לבנות בית הבחירה, שעל אין חולקים שזה בכלל לא שייך, הויכוח הוא ביחס לעליה להר, כאשר אלא שטוענים שמותר ואף מצוה מסתמכים בעיקר על דברי הרמב''ם עצמו בהלכות בית הבחירה. שאלה: מגוון שמרן השו''ע לא כתב הלכות שלא נוהגות בזמן הזה ועל לא כתב כלום ביחס להעלות מקדש. מכל מקום למה הם ולו סעיף אחד האוסר באופן ברור עליה להר הבית, והנכנס להר נכנס באיסור כרת, קשה לא?
המשך 00:32 16.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עוד חרדי
ואז בית המקדש ירד מן השמים:)
23:17 15.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אליעזר ביתאלניק
כב' הר' מזכיר הרמב''ם השכם וערב שבו הוא כותב סדר שיבת ציון א,ב,ג. הבעיה היא שג' מהפוסקים החשובים ביותר שהתירו עליה להר הבית,הם מגדולי מפרשי הרמב''ם בדורות אחרונים. הלא הם...
כב' הר' מזכיר הרמב''ם השכם וערב שבו הוא כותב סדר שיבת ציון א,ב,ג. הבעיה היא שג' מהפוסקים החשובים ביותר שהתירו עליה להר הבית,הם מגדולי מפרשי הרמב''ם בדורות אחרונים. הלא הם הר' יוסף קאפח זצ''ל,הר' גורן זצ''ל, וכמובן מו''ר הר' רבינוביץ שליט''א (מחבר סידרת הספרים יד פשוטה על הרמב''ם). וקשה לומר שהם לא הרגישו הרמב''ם כה פשוט זה. לגבי הרב''ם עצמו הראה שכב' הר' פשוט לא דייק. אין אף אחד שמדבר כרגע על לבנות בית הבחירה, שעל אין חולקים שזה בכלל לא שייך, הויכוח הוא ביחס לעליה להר, כאשר אלא שטוענים שמותר ואף מצוה מסתמכים בעיקר על דברי הרמב''ם עצמו בהלכות בית הבחירה. שאלה: מגוון שמרן השו''ע לא כתב הלכות שלא נוהגות בזמן הזה ועל לא כתב כלום ביחס להעלות מקדש. מכל מקום למה הם ולו סעיף אחד האוסר באופן ברור עליה להר הבית, והנכנס להר נכנס באיסור כרת, קשה לא?
המשך 00:32 16.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עוד חרדי
ואז בית המקדש ירד מן השמים:)
23:17 15.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יהודי פשוט
לא הוא לא של קבוצת צדיקים מישיבת הקו הוא של עם ישראל וכדי להשאיר אותו בידי עם ישראל נמשיך לעלות כדי שמדינת ישראל תצטרך לבטא את ריבונותה על ההר
23:15 15.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר