פרשת מנכ"ל המדרשה; כשמדריך מחליף את הרב - סרוגים

פרשת מנכ"ל המדרשה; כשמדריך מחליף את הרב

לאחר הגשת כתב האישום נגד מנכ"ל מדרשת 'צוריאל', מספר בנות מספרות על הכריזמה הבלתי נדלית שגרמה להן להאמין בו. "הייתה לו כריזמה מפחידה ברמות מטורפות"

פרשת מנכ"ל המדרשה; כשמדריך מחליף את הרב
  (צילום: פלאש90)

פרשת מנכ"ל המדרשה.

פרשת מנכ"ל המדרשה, שבסופה כתב אישום הוגש כנגד מנכ"ל מדרשת 'צוריאל' שבאשדוד, ינון בן מנחם, עוררה בציבור הדתי-לאומי את הסוגייה של מדריכים לקבוצות של בנות. בעקבות הפרשה היה מי שקרא להפסיק להזמין גברים לסמינריונים של נערות בכדי למנוע את הישנותו של המקרה.

כזכור, בתחילת השבוע שעבר הואשם ינון בן מנחם בעברות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והתחזות לאחר, לאחר שהתחזה לקצין בדרגל רס"ן שלחם במהלך מבצע 'צוק איתן'. בן מנחם אף הואשם כי החזיק פרופיל פיקטיבי באתרי היכרויות וניהל שש מערכות יחסים במקביל.

ראוי לציין כי על אף ההערכות הראשוניות, אין בכתב האישום נגד בן מנחם עבירות של אינוס, עובדה אשר עוררה זעם רב אצל חלק מהמתלוננות.

עם התפוצצות הפרשה ופרסום זהותו של החשוד סיפרו מספר בנות אשר עבדו תחתיו במדרשה על הכריזמטיות שהביאה אותן ליצירת אמון בבן מנחם.

בשיחה ל-nrg סיפרה אחת מבוגרות המדרשה כי "בכל האולפנות הגדולות, אם היו רוצים להביא שיחה ש'תפוצץ' את הבנות ושהן יהיו מרותקות, הביאו את ינון. השיחות שלו היו הדובדבן שבקצפת, והכול היה רק מופע חימום לקראתן. הייתה לו כריזמה מפחידה ברמות מטורפות. הוא היה מצחיק ומספר סיפורי נסים ונפלאות, כמו איך הצליח להגיע ללבו של ילד נכה שהתנדב איתו. הוא היה מספר על תקופת הרווקות שלו ומסעותיו בחיפוש אחר אישה, כיצד מצא את אשתו ואיך הם נכנסו להריון מברכות של רב. זה היה מלהיב מאוד, גם עבור בנות שלא אהבו סמינריוני".

"עכשיו אנחנו בהלם", היא ממשיכה לספר, ותוהה: "איך אפשר להאמין יותר לאנשים? זה מרגיז שהוא הצליח ככה להערים עלינו. האולפנות חשבו שמפקידים אותנו בידיים טובות, ובסוף מגלים שמדובר באיש שזורק את המשפחה ועושה מה בראש שלו ופוגע דווקא בנשים שחיפשו משענת נפשית. מבחינתי הסיפור הזה מוכיח שלפעמים עוצמה פנימית הרבה יותר חזקה מרוח וצלצולים".

רכזת חברתית שנהגה להזמין את בן מנחם להרצאות דיברה על תופעה מדאיגה בציונות הדתית: "מדריכי סמינריונים הם קצת כמו תחליף לרבנים. פעמים רבות הם משמשים עבור התלמידות דמות רוחנית. הוא לא פגע בבנות, ובכל זאת הן חשות סוג של בגידה. הוא היה סוג של אידיאל של הציונות הדתית ומורה דרך רוחני שהעביר מסרים, והוא כפר בהם באופן קיצוני. התחושה קשה, אבל אני שמחה שהמקרה גרם לבנות להתחיל לשאול שאלות על דמויות חינוכיות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
זכיות
ענבל | 17-08-2015 22:53
חברה יש ליהודי הזה גם הרבה זכויות
2
ענבל יקרה
יוסי | 18-08-2015 9:01
איזה זכויות יש לו בדיוק? מדובר באדם בזוי ורע שלא נתן לקורבנותיו את הזכות הבסיסית שלהן לבחור את מי יכניסו למיטתן ולליבן מתוך כוונה מחושבת מאוד. אין לו זכויות! אמן שייכלא.
3
בתור מדריך לשעבר ב"צוריאל"
חמי | 18-08-2015 20:42
אני מסכים עם ההערה שלא נכון שבנים יעבירו לבנות סמנריונים, ב"ה יש היום מספיק בנות תורניות שיכולות להעביר. עם כל זה, מה זה קשור לפרשייה, האדם חטא ובגד הוא לא שימש בכריזמה שלו בסמנריונים כדי לעולל דברים לבנות. נקודה אחרונה, רוב הסמנריונים בכלל לא נוגעים אליו ישירות, לא בתוכן ולא בניהול.