שאלה: למה רבנים שוללים כל כך בתוקף את העלייה להר הבית? הרי לצערנו יש עוד עניינים בעייתיים מאוד בעם ישראל?!
תשובה: עלייה להר הבית אינה פרט אלא עניין כללי, בעיה עקרונית חמורה. א. הרבנות הראשית לישראל אוסרת עלייה להר הבית, כפי שמצויין בשלטים מסביב שנקבעו שם כבר בזמנו של הגרי"ח זוננפלד (חכמת חיים עמ' ריב-ריג). ושמא תאמרו: אבל יש רבנים גדולים שמתירים ויש שאוסרים, ואלו ואלו דברי אלהים חיים? א. אלא האוסרים הם גדולי הדור, ויש מדרגות בין תלמידי חכמים. ב. הרבנות הראשית לישראל אוסרת והיא הקובעת. ג. רבותינו מרן הרב קוק ורבנו הרב צבי יהודה אוסרים (עיין שו"ת משפט כהן צו).
וכשנשאל הג"ר צבי שכטר, פוסק וראש ישיבה בישיבה יוניברסיטי בניו יורק, על דעתו בעניין עלייה להר הבית, אמר: בתור רב באמריקה אין לי לענות על שאלה זו. א. יש לציית למה שפסקה הרבנות הראשית לישראל. הרי נטורי קרתא לא מקשיבים לרבנות ואגודת ישראל לא מקשיבים לרבנות, רק הלאומיים-הדתיים מקשייבים לרבנות, ואם אנחנו מפגינים לא כהוראתה בקום ועשה, אנחנו גורמים לקריסתה, – והרבנות הראשית אוסרת. ב. אין לרב במקום אחד לפסוק למקום שני (וכדברי הג"ר משה פיינשטיין: 'שהרב ממינסק אינו מתערב בשאלות של הרב מפינסק'. מגד גבעות עולם ח"א עמ' נה. ח"ב עמ' לא-לב).
ומה שרבנים חרדים לא יצאו נגד עליה להר הבית, זה כי הדבר מובן מאליו וידוע. פעם מישהו שאל את הגרי"ש אלישיב על עליית להר הבית, והשיב: חס ושלום! הגבאי אמר לשואל: שאלות כאלה אתה שואל את הרב?! הרי זה כרת?! הגיב הגרי"ש: גם אם אין כרת, כתוב: לא יטמאו את מחניהם אשר אני שוכן בתוכם (וישמע משה א קפח-קפט).
גם מיד לאחר שכבשו את הר הבית, מסופר על הגרי"י קניבסקי ה"סטייפלר", שהכין כרוז לפרסם חומרת איסור הכניסה לשם ותלמידו אסף את חתימותיהם של גדולי פוסקים החרדים, וכשכבר היה מוכן לדפוס ,יצא הכרוז של הרבנות הראשית והדיינים על חומר האיסור, ואז אמר שכבר אין צורך להדפיס את הכרוז, שכבר יצא כרוז (אורחות רבנו א שכד-שכח).
בסיכום, עלייה להר הבית היא פגיעה ברבנות הראשית לישראל ובגדולי ישראל.
ב. עלייה להר הבית היא טשטוש מדרגות. רבינו הרב צבי יהודה לימד שיש צורך בשמירת הבנין השלם של היצירה האלוהית של כלל-ישראל וארץ-ישראל בכל מדרגותיהם. יש סכנת חיים במצב של טשטוש תחומים, טשטוש מדרגות שבקדושה. כשמרים השוותה את מדרגת משה רבינו לשאר נביאים ,זה היה טשטוש מדרגות וחטא השוואת קטן לגדול.
מעיקרי האמונה הוא שיש הבחנה ביניהם, עד כדי כך ששם נביא לא שייך למשה רבינו באמת. וכשקורח אמר: "כל העדה כולם קדושים ובתוכם ד', ומדוע תתנשאו על קהל ד'" (במדבר טז ג), הוא טישטש בין החלקים השונים באומה ,מה גם עלול לגרום טשטוש בין קדושת ישראל לאומות העולם. וקורח ועדתו התחילו בטשטוש בתוך העם ,עד שהמשיכו לטשטש בין ארץ ישראל לארץ העמים, "המעט כי העליתנו מארץ זבת חלב ודבש להמיתנו במדבר" (שם יג). כלומר, הם כינו ארץ מצרים "ארץ זבת חלב ודבש"?! לכן יש סכנה עצומה בטשטוש המדרגות שעלולה להתפשט בכל (עיין שיחות הרב צבי יהודה במדבר 16, 85, 100, 176 ועוד).
עלייה להר הבית היא פגיעה בקדש הקדשים של עם ישראל, בנקודה הכי פנימית של כלל-ישראל ,שכל ארץ ישראל היא חול לעומת הר הבית. ומעשה בברון רוטשליד שעלה להר הבית באפיריון נישא על ידי גויים, כי סבר שזה מותר, וספג ביקורת עצומה מגדולי הדור, אך התפייסו, כי זה היה בשגגה. ובתוך תגובתו, כתב מרן הרב קוק: "פגימה אחת בקדושת מקום בית חייינו, עולה לנו על מליונים של ישובים מעשיים" (אגרת תרעז).
זה הכלל, עלייה להר הבית היא טשטוש מדרגות. כמו שאסור לפגוע בתורה כך אסור לפגוע בהר הבית. יתר על כן, פגיעה בהר הבית היא פגיעה בלב.
מה דעתך בנושא?
15 תגובות
0 דיונים
נועם
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף
05:44 10.06.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אני רק שאלה
ואם לא - מה עונשם? ומדוע על הרבנים האוסרים על יהודים לעלות להר לא אומרים מילה על הגויים העולים להר והעונש שלהם?
21:22 04.02.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מקדש
עד מתי עד שישתוק עם דברי שקר.
00:46 04.02.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בשם כל ישראל
שיכול להמשיך ולהביא עוד ועוד טיעונים אמיתיים (ולואי שמישהו שם יקשיב....)
07:04 02.02.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יניב
חוצפנים חסרי בושה, לדבר כך על גדולי הדור, שישבו 70 שנה על התלמוד הלוך וחזור והלוך ולמדו את כל לשון הקודש ואת סודות הכתובים, שיבואו פישרים כמוכם שתגידו עליהם דברים...
חוצפנים חסרי בושה, לדבר כך על גדולי הדור, שישבו 70 שנה על התלמוד הלוך וחזור והלוך ולמדו את כל לשון הקודש ואת סודות הכתובים, שיבואו פישרים כמוכם שתגידו עליהם דברים כאלו. רק על זה אין לכם זכות לעלות להר הבית. ולאדון אברה קדברה, אם אינך מאמין ברבנים משמע אינך מאמין בקדוש ברוך הוא.
המשך 23:26 01.02.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ספר חרדים, מצוות התשובה, פרק ג' (ובמהדורת הרב דוד אברהמי, שנת תדש"ם - הוא בפרק ס"ה, עמוד רנ"ד), וכן הוא בשל"ה הקדוש (מסכת יומא, פרק נר מצוה, סעיף צ'): "וכן...
ספר חרדים, מצוות התשובה, פרק ג' (ובמהדורת הרב דוד אברהמי, שנת תדש"ם - הוא בפרק ס"ה, עמוד רנ"ד), וכן הוא בשל"ה הקדוש (מסכת יומא, פרק נר מצוה, סעיף צ'): "וכן מצאתי מכתיבת יד הרמב"ם: וביום השלישי בשבת, ארבעה ימים לירח מר חשוון, שנת ששה ועשרים ליצירה, יצאנו מעכו לעלות לירושלים תחת סכנה, **ונכנסתי לבית הגדול והקדוש, והתפללתי בו** ביום החמישי ששה ימים לירח מר חשוון. ...ושני ימים אלו שהם ששי .. למר חשוון, נדרתי שיהיה לי כמו יום טוב ותפילה ושמחה בה' ואכילה ושתייה... וכשם שזכיתי להתפלל בה בחורבנה, כך אראה אני וכל ישראל בנחמתה במהרה, אמן". - ובאופן כללי יש ללמוד מהרמב"ם "שיחת מוסר" לאלו שאומרים על כל דבר "שצריך לחכות עד ביאת המשיח". הרמב"ם כותב באיגרת השמד "..איני יודע איך יבטל מהם זה השמד, אלא עוברים הם ומחטיאים זולתם, כי אין זמן לביאת המשיח עד שתולים בו ואומרים עליו הוא קרוב הוא רחוק, וחיוב במצוות אינו תלוי בביאת המשיח, אלא אנחנו מחויבים להתעסק בתורה ובמצוות ונשתדל להשלים עשייתן, ואחר שנעשה מה שאנו מחוייבים, אם יזכה ה' לנו או לבני בנינו לראות המשיח הרי זה טוב יותר ואם לאו לא הפסדנו כלום אלא הרווחנו בעשייתינו מה שאנו מחוייבים, אבל אם יעמוד אדם במקומו ויאמר אשאר אני עד שיבוא משיח ואצא מזה שאני בו, אין זה כי אם רוע לב ואבוד גדול ובטול הדת והדעת."
המשך 22:10 01.02.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רמב"ם הלכות ביאת מקדש פרק ג' הלכה ד': "טמא מת אפילו המת עצמו מותר להכנס להר הבית. שנאמר (שמות יג-יט) 'ויקח משה את עצמות יוסף עמו' - עמו במחנה לוויה". - ביאור...
רמב"ם הלכות ביאת מקדש פרק ג' הלכה ד': "טמא מת אפילו המת עצמו מותר להכנס להר הבית. שנאמר (שמות יג-יט) 'ויקח משה את עצמות יוסף עמו' - עמו במחנה לוויה". - ביאור דבריו: כתוב בפרשת חוקת (במדבר יט יג) כָּל הַנֹּגֵעַ בְּמֵת בְּנֶפֶשׁ הָאָדָם אֲשֶׁר יָמוּת וְלֹא יִתְחַטָּא אֶת מִשְׁכַּן יְקֹוָק טִמֵּא וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא מִיִּשְׂרָאֵל כִּי מֵי נִדָּה לֹא זֹרַק עָלָיו טָמֵא יִהְיֶה עוֹד טֻמְאָתוֹ בוֹ. כלומר שיש מקדש שהוא "מחנה שכינה", ויש הר הבית שהוא "מחנה לויה", ולטמא מת אסור להיכנס למקום המקדש שהוא "מחנה שכינה". אמנם מותר לו להיכנס להר הבית שהוא "מחנה לויה". - וכן כתב רש"י בפרשת נשא (במדבר ה ב) צַו אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וִישַׁלְּחוּ מִן הַמַּחֲנֶה כָּל צָרוּעַ וְכָל זָב וְכֹל טָמֵא לָנָפֶשׁ: ופירש רש"י. שלש מחנות היו שם בשעת חנייתן, תוך הקלעים היא מחנה שכינה, חניית הלוים סביב כמו שמפורש בפרשת במדבר סיני היא מחנה לויה, ומשם ועד סוף מחנה הדגלים לכל ארבע הרוחות היא מחנה ישראל. הצרוע נשתלח חוץ לכולן, הזב מותר במחנה ישראל ומשולח מן השתים, **וטמא לנפש מותר אף בשל לויה ואינו משולח אלא משל שכינה**, וכל זה דרשו רבותינו מן המקראות במסכת פסחים (סז):
המשך 22:09 01.02.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דעת רבן גמליאל ורבי אלעזר בן עזריה ורבי יהושע ורבי עקיבא. [מסכת מכות דף כ"ד] "וכבר היה רבן גמליאל ורבי אלעזר בן עזריה ורבי יהושע ורבי עקיבא מהלכין בדרך... שוב פעם...
דעת רבן גמליאל ורבי אלעזר בן עזריה ורבי יהושע ורבי עקיבא. [מסכת מכות דף כ"ד] "וכבר היה רבן גמליאל ורבי אלעזר בן עזריה ורבי יהושע ורבי עקיבא מהלכין בדרך... שוב פעם אחת היו עולין לירושלים, כיון שהגיעו להר הצופים קרעו בגדיהם, **כיון שהגיעו להר הבית** ראו שועל שיצא מבית קדשי הקדשים, התחילו הן בוכין ור''ע מצחק, אמרו לו מפני מה אתה מצחק? אמר להם מפני מה אתם בוכים? אמרו לו מקום שכתוב בו (במדבר א-נא) והזר הקרב יומת ועכשיו שועלים הלכו בו ולא נבכה?! אמר להן לכך אני מצחק, דכתיב (ישעיה ח-ב) ואעידה לי עדים נאמנים את אוריה הכהן ואת זכריה בן יברכיהו, וכי מה ענין אוריה אצל זכריה, אוריה במקדש ראשון וזכריה במקדש שני? אלא תלה הכתוב נבואתו של זכריה בנבואתו של אוריה, באוריה כתיב (מיכה ג-יב) לכן בגללכם ציון שדה תחרש [וגו'], בזכריה כתיב (זכריה ח-ד) עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלם, עד שלא נתקיימה נבואתו של אוריה הייתי מתיירא שלא תתקיים נבואתו של זכריה, עכשיו שנתקיימה נבואתו של אוריה בידוע שנבואתו של זכריה מתקיימת, בלשון הזה אמרו לו עקיבא ניחמתנו עקיבא ניחמתנו".
המשך 22:09 01.02.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אנא בשם ה'!!!!!
נא להפסיק עם דברי הבלע המסלפים את דברי הרב קוק השכם והערב, נא להפסיק עם עיקום האמת, אנא לשם קדושת הבית הקדוש! די לפגיעה בקודש הקודשים של עם ישראל! אם...
נא להפסיק עם דברי הבלע המסלפים את דברי הרב קוק השכם והערב, נא להפסיק עם עיקום האמת, אנא לשם קדושת הבית הקדוש! די לפגיעה בקודש הקודשים של עם ישראל! אם הם רוצים להאמין בזיופים שלהם, תנו להם לעשות את זה בינם לבין עצמם, ב"דרך האמת" שלהם! ותנו לנו שומרי אמוני ישראל, החרדים למקום קדשנו, ה"נלהבים" ואינם עולבים, מנוחה!!!!!
המשך 18:51 01.02.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
איתן
14:54 01.02.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר