החוק שישים סוף לשיחות הטלפון מקבר רחל - סרוגים

החוק שישים סוף לשיחות הטלפון מקבר רחל

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את התיקון לחוק התקשורת, המכונה "חוק הספאם". התיקון אוסר על גופים שאינם למטרת רווח, לשלוח דבר פרסום בדואר האלקטרוני, בסלולר, או בכל אמצעי אחר, ללא קבלת אישור מראש.

author-image
החוק שישים סוף לשיחות הטלפון מקבר רחל
  (צילום: שאטרסטוק)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שלישי) בקריאה ראשונה את התיקון לחוק התקשורת, המכונה "חוק הספאם", שיזמו חברי הכנסת עדי קול (יש עתיד) ומיקי רוזנטל (העבודה). התיקון אוסר על גופים שאינם למטרת רווח, לשלוח דבר פרסום בדואר האלקטרוני, בסלולר, או בכל אמצעי אחר, ללא קבלת אישור מראש.

החוק הנוכחי אוסר על חברות מסחריות לשלוח פרסומות באמצעות הדואר האלקטרוני, הסלולר או בכל דרך אחרת ללא קבלת אישור הלקוח, וקובע פיצויים של עד 1000 ₪ על כל דבר פרסום שנשלח ללא הסכמה. ההצעה מחילה את החוק גם על עמותות וגופים שאינם למטרות רווח, בעקבות ריבוי השיחות המטרידות, המבקשות תרומות לקברי צדיקים.

יוזמת החוק, ח"כ עדי קול: "אחרי שהצלחנו להיפטר מהשיחות המטרידות של החברות המסחריות, הגיע הזמן שנשתחרר גם מהשיחות הבלתי פוסקות מקברי צדיקים. אנחנו ממילא מוקפים בכל כך הרבה פרסומות, ועכשיו, לפחות הטלפונים הניידים יפסיקו לצלצל בבקשות לתרומה".

ח"כ מיקי רוזנטל מסר כי "החוק הקיים אינו מספק, יש בו פרצה המאפשרת להטריד אותנו באופן חוקי. זו מכת מדינה ודרך נלוזה למשוך כספים מהציבור. גם אני באופן אישי מוטרד מכך מדי יום. אישור התיקון לחוק יגאל אותנו משיחות הגאולה בקבר רחל וישועת הרשב"י למיניהן".

התיקון לחוק הספאם יאפשר לקבל פיצוי בגובה 1,000 ש"ח על כל הודעה או שיחה שהתקבלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו