פנייה למבקר: מימון לא חוקי למפלגת העבודה - סרוגים

פנייה למבקר: מימון לא חוקי למפלגת העבודה

יו"ר הפורום המשפטי למען ישראל, עו"ד יוסי פוקס, פנה למבקר המדינה, יוסף שפירא, בבקשה שיורה למשרדו לבדוק חשד למימון לא חוקי של מפלגת העבודה. "ככל הידוע, חברות לתועלת הציבור אינן אמורות לשמש כלי לקידום מפלגות".

author-image
פנייה למבקר: מימון לא חוקי למפלגת העבודה

יו"ר הפורום המשפטי למען ישראל, עו"ד יוסי פוקס, פנה אתמול (רביעי) למבקר המדינה, יוסף שפירא, בבקשה שיורה למשרדו לבדוק חשד למימון לא חוקי של מפלגת העבודה, כך מדווח הבוקר העיתון 'ישראל היום'.

במכתב ששיגר פוקס לשפירא נטען כי "מפלגת העבודה התקשרה בהסכם עם ארגון מולד, שהינו חברה לתועלת הציבור. לאחרונה שכרה המפלגה את שירותיו של 'פרויקט 61', מבית ארגון מולד, לסייע בקמפיין שניהלה נגד הממשלה בנוגע לתקציב המדינה, בעלות של 40 אלף שקלים. על פניו, עולה חשש כי הסכם זה משמש הסוואה למימון בחירות שאינו עומד בכללי החוק ובהוראות המבקר".

עוד נכתב כי "מרבית התקציב של ארגון מולד מגיע מהקרן החדשה לישראל. כך, למשל, בשנת 2013, מתוך תקציב כולל של 3.2 מיליון שקלים, תרמה הקרן סכום של 2.5 מיליון שקלים. ככל הידוע, חברות לתועלת הציבור אינן אמורות לשמש כלי לקידום מפלגות".

במפלגת העבודה טענו כי "מפלגת העבודה פועלת על פי דין ובשקיפות מלאה. ככל שתיעשה פנייה למפלגה מטעם משרד מבקר המדינה, מפלגת העבודה תשיב לגופה של פנייה".

בתוך כך, אמש הודיע עו"ד יוסי פוקס, יו"ר הפורום המשפטי למען ישראל, כי בכוונתו להתמודד על מקום ברשימת הבית היהודי לכנסת. עו"ד פוקס (43) הוא מומחה למשפט חוקתי ומנהלי.

פוקס אומר כי "הגיע הזמן שהכנסת תחזיר לידיה את המושכות שנלקחו ממנה בהפיכה החוקתית של אהרון ברק. כפרלמנטר אפעל לריסון האקטיביזם השיפוטי ולחיזוק הזהות היהודית של מדינת ישראל כנגד המבקשים להופכה למדינת כל אזרחיה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו