מורשת בן גוריון? לבני מסלפת גם את דבריו - סרוגים

מורשת בן גוריון? לבני מסלפת גם את דבריו

שרת המשפטים ציפי לבני נלחמת נגד חוק הלאום כדי לשמור על מורשת בן גוריון, אבל אתמול בדברי הברכה שלה לרמטכ"ל הנכנס, היא סילפה את דבריו, כדי שיתאימו לפוליטיקלי קורקט שלה

מורשת בן גוריון? לבני מסלפת גם את דבריו
  בן גוריון לא מספיק דמוקרטי. (פלאש90)

"תדע כל אם עבריה כי הפקידה את בניה בידי מפקדים הראויים לכך" – זהו המשפט אותו טבע ראש הממשלה ושר הבטחון הראשון דוד בן גוריון, והוא מופיע ככרזה בעשרות בסיסים בצה"ל, וכמוטו של בית הספר לקצינים.

אלא שאתמול, שרת המשפטים ציפי לבני, החליטה כי המשפט הזה לא מספיק פוליטיקלי קורקט, ואינו מייצג את השקפותיה. בציוץ ברכה לכבוד בחירת הרמטכ"ל החדש גדי אייזנקוט, היא כתבה בטוויטר: "גדי איזנקוט הרמטכל ה-21 של צה״ל – איתו יודעת כל אם עבריה שגורל בניה בידי המפקד העליון הראוי לכך. בהצלחה"

אלא שמספר דקות לאחר מכן, חשבה לבני כי המילים "אם עבריה" ו"גורל בניה", כבר אינם מתאימות למדינה "יהודית ודמוקרטית" עליה היא נלחמת ולכן צייצה מחדש, את אותה הברכה עם שינויים קלים: "גדי איזנקוט הרמטכל ה-21 של צה״ל – שאיתו יודעת כל אם חייל או חיילת שגורל בניה ובנותיה בידי המפקד העליון הראוי לכך. בהצלחה". האם העבריה נמחקה ולא רק בנים משרתים בצבא אלא גם בנות.

לבני

בשבוע שעבר הבאנו את דבריה של השרה לבני שאמרה על חוק הלאום: "אם ראש הממשלה רוצה לעגן את מעמדה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית אפשר לעשות את זה. אבל לקחת הצעת חוק קיצונית מנוגדת למגילת העצמאות, שפוגעת בדמוקרטיה ושתהפוך אוכלוסייה בישראל למדינת הלכה – לא יקום ולא יהיה".

יצויין כי במגילת העצמאות לא נכתבה המילה "דמוקרטית" אלא רק מדינה יהודית. אז האם לבני באמת שומרת על מורשתו של דוד בן גוריון?

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו