מזעזע: צלבי קרס בעיר העתיקה בירושלים‬ - סרוגים

מזעזע: צלבי קרס בעיר העתיקה בירושלים‬

תושבים יהודים בעיר העתיקה בירושלים נמצאים כבר חצי שנה תחת מתקפה. בסוף השבוע הם נחרדו לראות צלבי קרס על הקירות. "השוטרים רוצים לעבוד, אבל כובלים להם את הידיים"

מזעזע: צלבי קרס בעיר העתיקה בירושלים‬

תושבים יהודים בעיר העתיקה בירושלים הזדעזעו לגלות כתובות נאצה אנטישמיות על קירות בתי רייסין בעיר העתיקה בירושלים.

בסוף השבוע האחרון ריססו ערבים עשרות צלבי קרס על קירות המתחמים היהודים ברובע המוסלמי בירושלים, עם דגלי פלסטין. המוקד, כמו בכל פעם הוא מה שמכונה 'אזור המשולש' בסמוך לישיבת 'שובו בנים', ליד מתחם הסאראייה. הכתובות הנאציות טינפו את הקירות כחצי יום, עד שהגיעו עובדי עיריית ירושלים ומחקו את החרפה. אולם כפי שניתן לראות בתמונות, אין זו הפעם הראשונה בה מציירים ערבים כתובות נאצה באותם המקומות.

בשיחה עם תושב השכונה, משה קורדובה, הוא מתאר את המציאות הבטחונית ואת חששות התושבים בחודשים האחרונים. "זו תקופה מאוד קשה, המציאות בעיר העתיקה רותחת ולא מעכשיו. הממ"ר אבי ביטון עושה המון כדי לתת לנו התושבים תחושת בטחון, ועם כל זה, לפעמים אנחנו חושבים שהמשטרה פועלת ב'פול גז בניוטרל'. אנחנו רואים את השוטרים מתאמצים ועובדים קשה, הם לא ישנים וכל הזמן מראים פעילות, אבל בשורה התחתונה, זה נראה שהידיים שלהם כבולות."

אני אתן לך דוגמה, אם פורע ערבי תוקף את אשתי, אנחנו מזהים אותו ומגישים תלונה במשטרה, ואז בית המשפט משחרר אותו, והוא חוזר לרחוב. איזה מסר זה מעביר לשאר הפורעים? התחושה היא שבלי הד ציבורי לא זזים פה דברים. צלבי הקרס האלה שצוירו בלב ירושלים נמחקו רק אחרי שהתלוננו בעירייה. למה לא עשו את זה בפעולה יזומה, לפני שנצטרך בכלל להתלונן? זה נראה כאילו המדיניות בירושלים היא שצלב קרס הוא לא משהו בעייתי.

IMG-20141116-WA0011

כבר ארבעה חודשים תחת מתקפה (משה קורדובה)

כמה זמן אתם כבר נמצאים תחת התקפה?

זה התחיל בקיץ, עם חטיפת הנערים, התחיל כאן גל של אלימות מצד הערבים. חודש הרמאדאן היה בעצמו קשה עם עשרות אירועים, שרובם המוחלט בכלל לא הגיע לתקשורת. הבלאגן פה חוגג, בעיקר בימי שישי. הערבים מכבים את כל האורות ברחוב, עולים על הגגות ומתקיפים את המתחמים שלנו באבנים וזיקוקים. זה הפך למצב בו לכל מתחם יהודי יש פרוז'קטור כדי שנוכל להגן על עצמנו.

בשבועיים האחרונים המשטרה החלה להגביר נוכחות במזרח ירושלים, רואים את זה גם אצלכם?

בוודאי. בשבוע האחרון יש ירידה חדה בכל מה שקשור להתפרעויות. זה אולי מלמד כי כשהמשטרה מקבלת אפשרות לטפל, אז היא יודעת מה לעשות ואיך להחזיר את הסדר. אבל שוב, איפה היינו ארבעה חודשים? למה אז לא נתנו למשטרה לטפל?

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו