פרופ' אשר כהן בריאיון ל'סרוגים': "אם זו אחדות, שגם אורי אריאל יתמודד"

פרופ' אשר כהן בריאיון ל'סרוגים': "אם זו אחדות, שגם אורי אריאל יתמודד"

פרופסור אשר כהן מתקשה להבין את הצעת "האחדות" של נפתלי בנט לתקומה במסגרתה הוצע לשר אורי אריאל שריון במקום השני. "זו הצעה הזויה. אני נגד ההצעה לא נגד האחדות".

"אם זו אחדות, שגם אורי אריאל יתמודד"
  הצעה הזויה. פרופסור אשר כהן (צילום: מתוך הפייסבוק)

על רקע הצעת האחדות של יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, ל'תקומה' במסגרתה המקום השני ישוריין לשר אורי אריאל, אומר פרופסור אשר כהן בריאיון ל'סרוגים' כי זו הצעה הזויה.

אז אנחנו רואים היום את הצעת האחדות של בנט לאורי אריאל. לאן זה הולך?

"כבר פרסמתי בבוקר שאני נגד. נגד ההצעה לא נגד האחדות. אם זו אחדות, תתמודד. זו הצעה הזויה. נפתלי בנט יצטרך להתמודד על ראשות התנועה, ואורי אריאל יכול ללכת לישון. חברים שלו ירוצו לגייס כספים כדי להתמודד, מה זה הדבר הזה?"

אז מה בכל זאת עומד מאחורי ההצעה הזאת?

"לדעתי בנט רוצה לשים סוף לפינה הזאת עם תקומה שלא יהיה לו בלאגן משם. ואני מניח שבנט מבין שאינו יכול ואינו רוצה לא רוצה לסגור את תקומה כמו בפעם הקודמת. אף אחד לא ייתן למפלגה כזאת 4 מתוך 12 מנדטים. אין שום סיכוי שבעולם. אז הוא אמר אני סוגר את הפינה של אורי אריאל והשאר יתמודדו. זה לא יעבור את מבחן הציבור אם כל תקומה תהיה משוריינת, לא יעבור".

אז מה יהיה בסוף. רק אורי אריאל ישוריין? הוא לא ידרוש שריון גם לאנשיו? הוא לא יאיים אם הצעתו לא תתקבל?

"די כבר עם האיומים האלה. על מה הפחד? בנט רואה את הסקרים ומדבר גם עם סוקרים משלו. בסקר האחרון שבו 'תקומה' קיבלה 3 מנדטים, זה פוגע בבית היהודי ב-12. אבל בנט לא יורד בסקרים מ-15 כבר חצי שנה-שנה. אז פחד ממה. על איזה פחד מדובר? שהוא לא יעבור את אחוז החסימה? לא יקבלו 10 מנדטים בלי תקומה? איזה פחד בדיוק?".

בתוך כך, לפני הריאיון פרסם פרופ' כהן הודעה שגם בה הוא מתח ביקורת על האחדות. תחת הכותר "אחדות?!?!", כתב כהן: "הכי מעניין שמכבסת המילים של האחדות מתייחסת לפלג תקומה שמאז התפלג לראשונה בסוף שנות התשעים, רכב על גבי שותפים פוליטיים והחליף אותם בהתאם לנסיבות הפוליטיות".

"ומדוע האחדות לא כוללת שוויון בין כל המועמדים?", תמה כהן. "איך ייתכן שכל מועמד אחר, כולל מועמדים מתקומה, יצטרכו להתמודד תוך השקעה רבה של זמן ומשאבים, ורק אורי אריאל יהיה פטור? אפילו נפתלי בנט, גם אם נצחונו מובטח, יצטרך להתמודד. רק אורי אריאל לא?".

"תקומה אינה בעלת הבית על המוצר "אחדות" ולכן לא מובנים ובלתי קבילים התשלומים האלה המוצעים להם", כך כהן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
צודק אם אורי אריאל כזה מוצלח שיעמיד עצמו לבחירת הציבור
מספיק לעסקנות הדיקטטורית | 10-11-2014 17:50
2
כהן צודק. איראל ו/או סיעתו יושבים זו קדנציה חמישית
קורצ'אק | 12-11-2014 18:52
בכנסת, מבלי שאפילו פעם אחת התמודדו לבדם (כנראה שהם יודעים כמה באמת הם שווים). מספיק עם ההתעלקות הזו. קרציות - קישטה! די לפרזיטיות.