חברת הכנסת קריב על "חוק הנורמות": "סטרוק ולוין ממשיכים לשפוך שמן למדורה"

חברת הכנסת קריב על "חוק הנורמות": "סטרוק ולוין ממשיכים לשפוך שמן למדורה"

חברת הכנסת יפעת קריב מודאגת מאישור חוק הנורמות בועדת השרים לענייני חקיקה. "הצעת חוק שמייצרת פתח מסוכן לדמוקרטיה הישראלית ולמדינת ישראל". 'נשים בירוק: "חברי הכנסת סטרוק ולוין זוכים להיות החלוצים הפרלמנטאריים ההולכים לפני המחנה".

"סטרוק ולוין ממשיכים לשפוך שמן למדורה"
  חברת הכנסת קריב (צילום: דוברות הכנסת)

ח"כ יפעת קריב (יש עתיד), שהתנגדה במושב הכנסת האחרון למחטף של חבר הכנסת יריב לוין בדבר חובת התייצבות ומסירת מידע בדיוני ועדות הכנסת בנושאים שבתחומי ענייניהן הנוגעים לשטחי יהודה ושומרון, מגיבה לאישור "חוק הנורמות" בועדת שרים, שמשמעותו החלת חוקי הכנסת גם בהתנחלויות.

לדבריה: "ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה היום הצעת חוק שמייצרת פתח מסוכן לדמוקרטיה הישראלית ולמדינת ישראל. ח"כ אורית סטרוק וח"כ יריב לוין ממשיכים לשפוך שמן למדורה, במקום לפעול להרגעת הרוחות. דווקא היום החליטו לקדם חקיקה בעייתית המהווה טלאי על טלאי ולא טיפול שורש בבעיה. לא ייתכן שבמדינה דמוקרטית חוקים יחלו באמצעות נציגי צבא. על חברי הכנסת לפעול לקידום סדר יום מדיני ותוכנית אסטרטגית ארוכת טווח ולא פתרונות מסוכנים להשגת קולות בקלפי".

בניגוד לחברת הכנסת קריב, תנועת 'נשים בירוק' מברכת את חברי הכנסת אורית סטרוק ויריב לוין, ראשי השדולה למען ארץ ישראל, על העברתו היום בוועדת שרים של 'חוק הנורמות' אותו הובילו.

ב'נשים בירוק' רואים במהלך צעד משמעותי ראשון לקראת החלת ריבונות ישראלית על שטחי יהודה ושומרון. "חברי הכנסת סטרוק ולוין זוכים להיות החלוצים הפרלמנטאריים ההולכים לפני המחנה בהנחלת החזון הציוני הראלי היחיד שאותו ניתן ליישם בארץ ישראל – ריבונות ישראלית על יהודה ושומרון".

ראשי 'נשים בירוק', יהודית קצובר ונדיה מטר, מדגישות בדבריהן כי "העברת החוק היום מהווה צעד ראשון בשורת צעדים נדרשים לקראת החלה מלאה של הריבונות הישראלית על השטח, צעדים שיהוו לא רק מענה לטרור הגובר אלא גם מימוש החזון הציוני וחלום הדורות לשיבה אמתית וגאה לנחלת אבותינו".

 

"צעדי ההמשך יחייבו החלת החוק על השטח מבלי להזדקק צווי אלוף כאלה ואחרים, גם אם יהיו הצווים האלה תואמים במלואם את החוק הישראלי כפי שקובע החוק שמובילים סטרוק ולוין", אומרות השתיים ומציינות לברכה גם את חופש ההצבעה אותו איפשר ראש הממשלה לשריו. "נתניהו מוכיח בצעד זה שכאשר הוא רוצה הוא גם יכול, גם אל מול מקטרגים מבית ומחוץ."

כמו כן מציינות קצובר ולוין את ראשי הסיעות שסייעו להובלת המהלך, חבר הכנסת דוד רותם (ישראל ביתנו), חבר הכנסת אברהם מיכאלי (ש"ס), חברת הכנסת איילת שקד (הבית היהודי), חבר הכנסת הרב מוזס (יהדות התורה) וחבר הכנסת זאב אלקין (ליכוד).

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
איך בכל פעם שמנסים לחזק את הדמוקרטיה השמאל צועק ?
אהרון | 10-11-2014 8:11
כשבאים להשוות את חוקי מדינת ישראל ליש"ע צועקים פגיעה בדמוקרטיה כשבאים לתת חופש תפילה שווה בהר הבית השמאל צועק פגיעה בדמוקרטיה כשהכנסת מחליטה לא לקבל חוק בג"ץ אלא שהיא הריבון תחוקק חוק השמאל צועק פגיעה בדמוקרטיה . וכהנה וכהנה אין איוולת גדולה מזה ניקח למשל את יש"ע ...הרי אם חוק זה לא יעבור יגיד בצדק המתיישב שם למה שאני אשלם מיסים ? הרי שמה שנח למדינה היא מחילה עליי ומה שלא לא ...מספיק להיות פראייר ...לכן החוק שחוקק הוא חוק דמוקרטי לעילא ולעילא ...אך השמאל תמיד רואה את הדברים הפוך.