ח"כ יוני שטבון: "אנשים הם לא סחורות, אי אפשר להעביר אותם"

ח"כ יוני שטבון: "אנשים הם לא סחורות, אי אפשר להעביר אותם"

בעקבות בקשת שר האוצר יאיר לפיד מחברת אסם להעביר את מפעל הגלידות "נסטלה" מקריית מלאכי לערד, יזם הערב (שלישי) ח"כ יוני שטבון יחד עם ח"כ יעקב אשר וח"כים נוספים דיון מיוחד במליאה. שטבון: " אסור לערבב מין בשאינו מינו. את מצוקת העבודה בערד מוכרחים לפתור, אבל לא על ידי הכנסת קריית מלאכי למצוקה דומה"

author-image
"אנשים הם לא סחורות, אי אפשר להעביר אותם"
  חבר-הכנסת יוני שטבון (צילום ארכיון: פלאש 90)

באחרונה נסגרו שני מפעלים בערד, ובשבוע שעבר ביקש שר האוצר לסייע ופנה לחברת אסם להעביר את מפעל הגלידות "נסטלה" שבבעלותה מקריית מלאכי לערד. אסם נעתרה לפניית השר, והודיעה על סגירת המפעל בקריית מלאכי והעברתו לערד. למעלה ממאתיים וחמישים איש עובדים במפעל בקריית מלאכי, ולמותר לציין שזעמו מאוד על ההחלטה ופתחו בסכסוך עבודה. אסם בתגובה, התחייבה להמציא עבודה לעובדי מפעל הגלידות בקריית מלאכי ואף הציעה להם לעבור לעבוד בערד.

נוכח זאת, יזמו הערב (שלישי) חברי הכנסת יוני שטבון ויעקב אשר יחד עם ח"כים נוספים, דיון מיוחד במליאה. "אנשים הם לא סחורות, אי אפשר פשוט להעביר אותם", אמר שטבון על ההחלטה והבהיר כי "אסור לערבב מין בשאינו מינו. את מצוקת העבודה בערד מוכרחים לפתור, אבל לא על ידי הכנסת קריית מלאכי למצוקה דומה". ח"כ שטבון קרא למשרד האוצר והכלכלה לשתף פעולה ולהביא לפתרון המשבר.

שטבון קרא למשרדים להעביר "מענק מותנה, כזה הכפוף להתחייבות מפעל הטקסטיל בערד לתכנית התייעלות כלכלית שתאושר ותלווה על ידי משרד האוצר והכלכלה"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו