הרב אליהו לבית היהודי: למה אתם מתבטלים בפני ש"ס? - סרוגים

הרב אליהו לבית היהודי: למה אתם מתבטלים בפני ש"ס?

בראיון ראשון מאז ההפסד בבחירות לרבנות בירושלים, משמיע הרב שמואל אליהו אכזבה מהבית היהודי "המחויבות שלהם למצביעים צריכה להיות גדולה פי כמה מהמחויבות לרב עמאר"

author-image
הרב אליהו לבית היהודי: למה אתם מתבטלים בפני ש"ס?
  מאוכזב מהבית היהודי. הרב אליהו (פלאש90)

ארבעה ימים לאחר ההפסד לרבנות הראשית בירושלים, התראיין הבוקר (א') הרב שמואל אליהו לתכנית 'עצם העניין' עם קלמן ליבסקינד ברדיו גלי ישראל.

הרב אמר בראיון כי הוא רואה בהפסד החמצה של הזדמנות לחבר בין קהל דתי לקהל חרדי. את הסיבה להפסד הוא תולה בהתנערות של סיעת התעוררות מהרב חיים אמסלם וחבירה לרב עמאר, "זה מה ששינה את המאזן".

על הבית היהודי אומר הרב אליהו כי הוא מאוכזב מכך שהבית היהודי הסכים לוותר על חצי מהרבנים הציונים. מול הטענות של הרב אלי בן דהן לפיהן הרב סירב להתמודד, ורק לאחר שנקבע כי המועמד יהיה הרב עמאר, הוא התחרט, אמר הרב אליהו, "הרב אלי הוא חבר שלי ולא נעים לי לומר ההפך מדבריו, לא נעים לי לסתור את דבריו. המפלגה ידעה שהמומעדות שלי עמדה על הפרק, הם ידעו הרבה לפני ולא הציעו לי להיות מועמד מטעמם".

האזינו לראיון עם הרב שמואל אליהו ברדיו גלי ישראל

 האזינו לרדיו גלי ישראל בשידור חי דרך אתר סרוגים

"יש לאנשי הבית היהודי סוג של התבטלות פנימית, רוחנית. הם לא מכירים בערך השליחות שיש להם. המחויבות שלהם למצביעים צריכה להיות גדולה פי כמה מהמחויבות לרב עמאר. הבית היהודי צריך להבין שכדי לקדם את דרכו הוא צריך לקדם אנשים שמאמינים בדרך הזו. וכשהוא לא תומך באנשים שמאמינים בדרך הזו, הוא ממוטט את הבניין שעליו הוא יושב."

ביחס לקמפיין שניהלה נגדו שרת המשפטים ציפי לבני והיועץ המשפטי ציפי לבני אמר הרב אליהו: "האג'נדה של ציפי לבני מאד ברורה, היא שמאל קיצוני, והיא דוחפת את האג'נדה שלה באמצעות הכלים שלה במשרד המשפטים. חבל שהבית היהודי לא עושה אותו דבר. היועץ המשפטי, יהודה וינשטיין, עובר על החוק. השמאל מפגין ווינשטיין נכנע לו."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
בקיצור גם הרב אליהו חותם על תעודת השקרן לאלי בן דהאן
עבד כי ימלוך | 26-10-2014 15:28
בושה לבן דהאן איך בגד במורנו ורבנו הרה"ג שמואל אליהו שליט"א
2
אני לא מבין למה צריך לבקש ממנו להיות מועמד?
freebird | 26-10-2014 15:53
על תפקיד מתמודדים. לא מחקים ל - 23:30 כדי להודיע שמתמודדים. ברגע שהתחייבו לרב עמאר צריך לקיים. אם הרב אליהו לא היה מגיש מועמדות, לא היה גם שלום בשס. ראיתי שאחיו של הרב שמואל אמר את הדברים באופן ברור. רבים מהכיפות הסרוגות בירושלים הם ליברלים ואפילו שמאלנים. הרב שמואל הוא חרד"ל. למה שהם יעדיפו אותו? בגלל שעשה צבא? זה חשוב, אך לא מספיק. הרב עמאר בפסיקתו בעד גיורי צה"ל הוכיח שהוא קרוב אליהם יותר. לכן הם העדיפו אותו. העצוב הוא שלא תמכו ברב אמסלם. זה הפספוס הגדול. לא רוצה להתחבר לחרדים האשכנזים ולא לשס. הרב שמואל משום מה שונא את שס אך מתחנף לליטאים. רוצה ברבנות להיות לעומתי לחלוטין מולם. שיגידו שאנו רפורמים. אנו שומרים על ההלכה טוב מהם. ממש לא אכפת לי מה גפני, ליצמן ורבניהם חושבים עלינו.
3
את הרב מודדים לפי יראת שמים ולא לפי מגזר
נח | 26-10-2014 17:09
חבל שאת מה שהחרדים הבינו שהרב אליהו הינו ירא שמים וצדיק . לא הבינו במגזר שלנו. אם הרב אליהו היה נבחר זה היה מנציח את זה שגדולי ישראל החרדים העדיפו רב חובש כיפה סרוגה על רב "חרדי". ההפסד הוא לא פחות רב ציוני אלא פחות רב שיפסוק ברוח הרב מרדכי אליהו זצ''ל.
4
גדלות ,פשוט גדלות של בנאדם
אהוד | 27-10-2014 1:28
5
בבחירות הקרובות הרב אליהו יתמוך בבן ארי
יערה | 27-10-2014 2:20
כל אנשי האמת מתפקחים מהבלוף של בנט ושות'. הגיע הזמן.
6
למה להסוות? הבית היהודי לא רוצה להיות כפוף לתורה ורבנים
שלומי | 27-10-2014 6:47
זו המציאות וממנה שורש כל הרע שבהם. או התורה היא עיקר חייך - או המדינה החילונית היא עיקר חייך. רוב הפרטים שבסתירה זו אינם ניתנים לגישור למרות הצטקצקות הלשון כדי לנסות להסוות זאת.
7
תמוה מאד!!!!!
שלמה | 27-10-2014 7:38
כשהוא התפתה לש"ס ולאריה דרעי, זה אינטרס פרטי ואפשר. כשהמפלגה מתפתה לש"ס, זה לא? ובאמת שאלה, מדוע הציבור החרדי הכיר ברב? אולי הוא יותר מתאים להם? או שגם זה אינטרסים?
8
ל7
| 27-10-2014 22:19
האחרון שיפעל מאינטרסים זה רב אליהו. שס לא תמכו בו והוא לא חשב שיתמכו בו אז למה ללכלך?