חדשות

צה"ל ממשיך להתנכל לתא"ל ברק חירם

הערה פיקודית ניתנה לתא"ל ברק חירם לאחר שנתן פקודה ללוחמים לפוצץ את מתחם אוניברסיטת אל -אסראא בדרום העיר עזה. דובר צה"ל: "הקרסת המבנה נעשה ללא האישורים הנדרשים"

צה"ל ממשיך להתנכל לתא"ל ברק חירם
צילום: תא"ל ברק חירם (דובר צה"ל)

הרמטכ״ל הרצי הלוי הנחה לרשום הערה פיקודית לתא״ל ברק חירם לאחר שנתן פקודה ללוחמים בניגוד לנהלי צה"ל, כך פרסם הבוקר (שני) כתב גל"צ דורון קדוש.

על פי הפרסום, ההערה נרשמה בעקבות אירוע שקרה במהלך הלחימה בתמרון ברצועה, לפני כחודשיים. תא״ל חירם אישר ללוחמיו לפוצץ את מתחם אוניברסיטת אל-אסראא בדרום העיר עזה, מבלי לקבל את האישור הנדרש לכך ממפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן.

עוד נמסר כי, ההסבר שנתן מפקד האוגדה הוא שהלוחמים חשו סכנה באירוע, מאחר שהיה מידע מודיעיני על מערכת מנהרות תת קרקעיות שעברה מתחת לאוניברסיטה, והייתה עלולה להוות סכנה ללוחמים. תא״ל חירם אישר את הקרסת האוניברסיטה בעצמו, מבלי להעלות את הבקשה לאישורו של אלוף הפיקוד, כפי שנדרש במקרה כזה.

"הקרסת המבנה נעשה ללא האישורים הנדרשים"

מדובר צה״ל נמסר בתגובה: ״הקרסת המבנה ותהליך אישור הפיצוץ תוחקרו באופן יסודי על ידי מפקד פיקוד הדרום והוצגו לרמטכ״ל. מהתחקיר עלה כי ארגון הטרור חמאס השתמש במבנה ובסביבתו לפעילות צבאית נגד כוחותינו, אך תהליך הקרסת המבנה נעשה ללא האישורים הנדרשים", נכתב.

עוד נמסר כי: "בהמשך למסקנות התחקיר מפקד פיקוד הדרום העיר למפקד האוגדה. האירוע הופנה לבדיקה של מנגנון התחקור המטכ״לי, גוף עצמאי לבדיקת אירועים חריגים במלחמה״.

תגובות

68
59
מרדכי
11.03.24

חרא על הקצינים בוגרי קרן וקסנר

58
צהל ממשיך מה??
11.03.24

הכתבה היא על איש צבא רוצח שהשתן עלה לו לראש. להעיף אותו לכל הרוחות!

1
מוחמד מת באמת
11.03.24

ואותך צריך להוקיע בכיכר העיר.... נבלה שמסית ג ואותך צריך לשים בכלא שלא תראה אור יום נבלה המסית נגד גיבור ישראל ברק חירם.

2
י
11.03.24

"הגיבור" אחראי על הרג 12 ישראלים בבארי .

57
הרצל טל
11.03.24

רמטכל גם של יוצא מ-1550 על ידיך תפסיק להיות שמאלן הרסתם את המדינה