מעצרם של אנשי 'הכת המשיחית' הוארך בשבוע - סרוגים

מעצרם של אנשי 'הכת המשיחית' הוארך בשבוע

שופט בית המשפט השלום בירושלים האריך בשבוע את מעצרם של גד זארד ודוד דבש. בחקירה נטען כי חלק מהקרבנות הן נשים נשואות שמסרבות להעיד

מעצרם של אנשי 'הכת המשיחית' הוארך בשבוע
  דוד דבש בהארכת מעצרו היום (פלאש90)

שופט בית משפט השלום בירושלים ירון מינטקביץ האריך היום (ה') את מעצרם של דוד דבש וגד זארד, ראשי 'הכת המשיחית' שניצלו נשים לטובת זנות בטענה שבמעשיהן הן יקרבו את הגאולה.

במהלך הדיון בבית המשפט חשפו החוקרים כי חשיפת הפרשה בתקשורת הביאה להתקדמות משמעותית בחקירה. לדבריהם "התגלו עבירות נוספות וחמורות כלפי קטינים ולפי חומר החקירה המצוי בידינו ישנם קורבנות נוספים, שחלקן בחורות נשואות שיש קושי להגיע אליהן". הסיבה היא הלכתית, כי מרגע שהן מתלוננות הן יכולות להיאסר על בעליהן.

החקירה החלה לפני כארבעה חודשים, לאחר שלמשטרת ישראל הגיעה תלונה על כך שחברי הכת מנצלים נשים במרמה. לאחר קבלת התלונה, נפתחה חקירה סמויה ביחידה המרכזית של מחוז ש"י שכללה פעילות מודיעינית, מבצעית וחקירתית. במהלך החקירה התגלו מספר דרכי פעולה של הכת המשיחית. על-פי החשד, חברי הכת שכנעו את הנשים כי גאולת עם ישראל תבוא על-ידי "ניצוצות" שעיקרן מעשים שונים שנועדו לטהר את הגויים. התלות בראשי הכת, כך על פי החשד, נוצרה על-ידי שימוש בסמים ואלכוהול וביצוע אקטים שונים תחת השפעת אלכוהול וסמים. בנוסף, המשטרה חושדת כי מנהיגי הכת גבו תשלום מהגויים שניצלו את הבנות.

באי כוחם של החשודים טענו היום בבית המשפט כי עד כה לא הצליחה המשטרה להציג ראיות כי המעשים נעשו שלא בהסכמת הנשים או שנעשו מעשים פליליים "בכל פעם שניסינו לקבל תשובה, עד כמה אותן נשים הושפעו מהשימוש בסמים, חברי נציג המשטרה הפנה לנסיבות. מדובר בנשים בוגרות, מדובר בהעדר הסכמה שמבוסס על הטענה של שימוש בסמים או מעין לחץ נפשי או מנטאלי."

בסיכומו של הדיון הורה השופט להאריך את מעצרם בשבעה ימים נוספים, "כפי שקבעתי בהחלטה קודמת, חומר החקירה שהוצג לי מבסס חשד סביר כלפי שני המשיבים. עיינתי בחומר החקירה שנאסף מאז ההחלטה הקודמת. עיון בחומר מלמד שהחשדות התבססו והתרחבו ביחס לקורבנות נוספים". בנוסף ביקש השופט כי השניים יעברו בדיקה פסיכיאטרית ביממה הקרובה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו