"כסף להתנחלויות? תפסיקו להפיץ שקרים, שנאה ואיבה" - סרוגים

"כסף להתנחלויות? תפסיקו להפיץ שקרים, שנאה ואיבה"

סמנכ"ל מועצת יש"ע לנציג ארגון מולד: "תפסיקו להפיץ שקרים, שנאה ואיבה, אם יש בעיה עם השקיפות פשוט תפתרו אותה"

"כסף להתנחלויות? תפסיקו להפיץ שקרים, שנאה ואיבה"
  אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

הבוקר, בראיון לרדיו גלי ישראל, התקיים ויכוח סוער בין סמנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דלמוני ליונתן לוי נציג ארגון 'מולד' על הנתונים שפורסמו לגבי כספי החטיבה להתיישבות. דילמוני העמיד את לוי על הטעויות שלו ואמר "אין יותר אפשרות למהלכים מדיניים ולכן מסכסכים בין אוכלוסיות ומשמיצים את אוכלוסיית המתנחלים".

בראיון סוער שהתקיים בתכניתו של קלמן ליבסקינד ברדיו גלי ישראל, התווכחו יונתן לוי נציג ארגון 'מולד' וסמנ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני, על תוצאות התחקיר של 'מולד' לגבי כספי החטיבה להתיישבות והתקציבים שעוברים מתוך כספים אלה להתנחלויות ביהודה ושומרון.

יונתן לוי, נציג ארגון 'מולד' פתח והציג את הנתונים ואמר: "הכספים האלה היו מוסתרים מעין הציבור במשך שנים ואיש לא ידע מה נעשה בהם בעצם. משרד רוה"מ סירב לחשוף את התקציב הזה במשך המון המון זמן, ואנחנו הצלחנו לפני כמה חודשים לשים יד על חלק ניכר מהתקציב. אחד הדברים שהכי בולטים שם זה השקעה דיס-פרופורציונלית בישובים שנמצאים מעבר לקו הירוק כאשר המנדט הרשמי של החטיבה להתיישבות ע"פ החלטת ממשלה הוא דאגה לפריפריה כולה, קרי גם לגליל ולנגב".

"75% מתקציב החטיבה, שהם כמאתיים מיליון שקל, זורמים מעבר לקו הירוק. כך יוצא שהתנחלות כמו בת-אל מקבלת יותר מכל יישובי הנגב והגליל גם יחד, מכאן יוצא שתושב הר חברון למשל, מקבל מהחטיבה השקעה של 1,417 שקלים בשנה, שזה פי 119 מתושב חוף אשקלון בעוטף עזה שמקבל 12 שקלים של השקעה בלבד בשנה".

יגאל דילמוני, סמנכ"ל מועצת יש"ע הגיב ללוי: "יש לי השגות על צורת הצגת הדו"ח ועל השקרים והמניפולציות שהם עושים ופה אפשר לפרט. אני יכול לעזור ליונתן ואני אגיד לו כמה עולה למשל תושב במועצה אזורית שומרון, לפי תקציבי הרשויות המקומיות, רק תקציבי הרשויות. תושב במועצה אזורית שומרון עולה עשרת אלפים שקל בשנה ותושב במועצה אזורית הר הנגב עולה עשרים ושתיים אלף בשנה. תושב במועצה אזורית מטה בנימין עולה שמונת אלפים שקל בשנה ותושב במועצה אזורית חוף אשקלון עולה אחד עשר אלף בשנה".

"עיני לא צרה לתושבי חוף אשקלון, אני שמח והלוואי שההשקעה של מדינת ישראל בתושבי עוטף עזה תהיה פי שלוש ופי ארבע, מגיע להם ואנחנו לא באים לסכסך בין אזורים".

עוד הוסיף דילמוני: "את כל יישובי עוטף עזה מיגנו, בצדק רב, נגד התקפות טילים שבאו בעקבות מהלכים שהשמאל הנהיג במדינת ישראל. מיגנו אותם, השקיעו שם להערכתי, לפי מיטב ידיעתי 2 מיליארד ₪ כדי למגן את יישובי עוטף עזה נגד הקסאמים והטילים. מישהו לקח את זה בחשבון, אני לוקח את זה בחשבון? ההפך, אני שמח. פה אני רואה את ההידרדרות המוסרית של השמאל. תראה, אין להם מה לעשות יותר. כל העם מבין שאין יותר אפשרות למהלכים מדיניים ולכן הם הולכים על לסכסך בין אוכלוסייה ולהשמיץ את אוכלוסיית המתנחלים".

"יש לכם בעיה עם השקיפות ועם הקריטריונים, תפעלו כמו שפועלים לצורך שקיפות וקריטריונים, אל תפיצו שנאה ואיבה מול תושבים בפריפריות בעוטף עזה ויהודה ושומרון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אם יהיה שקיפות נקבל חצי
עוטף עזה | 07-09-2014 14:02
2
על מה הכעס ?
פיקולו | 07-09-2014 23:04
לא הבנתי על מה הכעס : אם תושב התנחלות מקבל פי 10 מתושב מועצה איזורית חוף אשקלון, זה אומר הכל, חוץ מיושר.