מבצע צוק איתן: פערים גדולים במשא ומתן בין ישראל לחמאס

מבצע צוק איתן: פערים גדולים במשא ומתן בין ישראל לחמאס

למרות הדיווחים אמש על התקדמות במספר נקודות הבוקר אמר גורם ישראלי בכיר כי הפערים עדיין גדולים. השיחות מתחדשות היום בקהיר (חדשות סרוגים)

author-image
פערים גדולים במשא ומתן בין ישראל לחמאס
  מבצע צוק איתן. מדברים על הפסקת אש קבועה (צילום: פלאש 90)

נציגי המשלחות הישראלית והפלסטינית מחדשים היום (שלישי) את הדיונים על הפסקת אש ארוכת טווח. אמש דווח כי ישנה התקדמות במספר נקודות שכבר סוכמו על ידי הצדדים, על רקע דיווחים מאמש על מספר נקודות שסוכמו בין הצדדים, אך גורם מדיני רשמי בישראל אמר הבוקר כי "הפערים בין הצדדים עדיין גדולים ואין התקדמות במשא ומתן". כך על פי NRG.

על פי ההערכות הפגישה שצפויה להתקיים היום בקהיר עשויה לקבוע את הסיכוי של הגעה להפסקת אש קבועה ורגיעה מחודשת בין הצדדים. המקורות הוסיפו כי חברי המשלחת נחושים להגיע לתוצאות בשיחות במהלך היום ולהכריז על ההסכם כבר הלילה.

בתוך כך, הקבינט המדיני ביטחוני היה צפוי להתכנס היום בצהריים ולדון במשא ומתן בקהיר וכן באפשרות כי השיחות יסתיימו ללא סיכום, וירי הטילים לעבר ערי ישראל יתחדש, אך כינוסו בוטל מסיבה שאינה ידועה, דבר שעורר את זעמם של מספר שרים. אתמול נשמעו הערכות בישראל כי קריסת המו"מ פירושה הרחבת מבצע "צוק איתן" וכניסה מסיבית נוספת לרצועת עזה.

על פי הדיווחים, ישראל מתנגדת לפי שעה להקמת נמל ים ושדה תעופה בשטח הרצועה מחשש שאלה ישמשו את חמאס ואת הפלגים האחרים לשם הברחת נשק ואמצעי לחימה.לפני כמה ימים התייחס ראש אמ"ן בעבר, אלוף (מיל') עמוס ידלין, לנושא הנמל ואמר: "הבעיה שלא מדובר רק בנמל אם היה מדובר בנמל בלבד, אני מאלה שחושבים שהיה אפשר להתנות נמל בכך שכל מה שיגיע יהיה אזרחי בלבד ותחת פיקוח. ייקח ארבע שנים לבנות דבר כזה, וישראל כבר הסכימה בעבר לבנות נמל בעזה, עוד בתקופת ערפאת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו