ציונות: 108 חיילים בודדים נחתו הבוקר בנתב"ג - סרוגים

ציונות: 108 חיילים בודדים נחתו הבוקר בנתב"ג

כ-80 מהעולים מארה"ב הודיעו כי הם מבקשים לשרת ביחידות קרביות. בטיסה שנחתה הבוקר, סה"כ 338 עולים חדשים, עשרות מהם צפויים להתגורר בפריפריה

author-image
ציונות: 108 חיילים בודדים נחתו הבוקר בנתב"ג
  העולים החדשים עם הנשיא ושר הפנים (שחר עזרן, באדיבות ארגון "נפש בנפש")

"טיסת החיילים" של ארגון "נפש בנפש", קרן קיימת לישראל ומשרד העלייה והקליטה בשיתוף ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF), הסוכנות היהודית לישראל ותנועת הצופים גרעין צבר, נחתה הבוקר (ג') בנתב"ג.

עם נחיתתם מהמטוס בעודם עושים את צעדם הראשון על אדמת ישראל, העולים הנרגשים קיבלו תעודת נטיעה מיוחדת עם שמם מטעם קרן קיימת לישראל, המבשרת להם כי קק"ל תיטע לכבודם "עץ ראשון במולדת" בעוטף ישראל, לחיזוק ההתיישבות בדרום.

מיד לאחר ירידתם מן המטוס המתינו להם בטרמינל 1 בנתב"ג צוות הארגון וכאלף אורחים ביניהם: נשיא מדינת ישראל ראובן (רובי) ריבלין, שר הפנים, גדעון סער; מנכ"ל משרד הקליטה, עודד פורר; יו"ר קק"ל, אפי שטנצלר; יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי; מנכ"ל ה – JNF USA , ראסל רובינסון יו"ר תנועת הצופים, אלי בן יוסף; ומייסדי נפש בנפש, הרב יהושע פס וטוני גלברט.

על סיפון מטוס הג'מבו היו 338 עולים חדשים מצפון אמריקה. 108 מתוכם – הם צעירים וצעירות (51 בנים ו-50 בנות, בטווח גילאים: 18-23) שיתגייסו לצה"ל, 37 משפחות, 5 רופאים ורופאי שיניים, 2 אחיות וגם טייס. עשרות מהעולים החדשים צפויים להתגורר בדרום הארץ ובצפונה כחלק מתכנית יישוב הנגב והגליל המשותפת לנפש בנפש ולקרן קיימת בישראל.

החיילים העתידיים עולים לישראל במסגרת מבצע הטסה מיוחד של ארגון "נפש בנפש" ומקבלים סיוע בזמן שירותם הצבאי בשיתוף משרד העלייה והקליטה ותנועת הצופים – גרעין צבר עם ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF),. גרעין "צבר" הינו פרויקט ייחודי שהחל את דרכו בשנת 1991, התומך ביהודים ובבני ישראלים צעירים המתגוררים בחו"ל ומעוניינים לעלות לישראל ולשרת בצה"ל. התוכנית, מופעלת בחסות תנועת הנוער "הצופים" ובמימון המשרד העלייה והקליטה ובשיתוף ארגון "נפש בנפש", ומלווה את החיילים העולים בטרם הגעתם ארצה ועד להשתלבותם בחברה עם שחרורם מצה"ל.

רובם המוחלט של הצעירים מבקש לשרת ביחידות קרביות: בקרב הבנים נרשם ביקוש גבוה ליחידות התנדבותיות כגון דובדבן, סיירת מטכ"ל, שייטת 13, צנחנים, סיירת צנחנים וקורס טיס וגולני, ובקרב הבנות השירות המועדף הוא ביחידת עוקץ, כיפת ברזל, קרק"ל, קורס חובשות, מש"קיות נפגעים, מש"קיות חינוך ומדריכות קליעה.

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר לעולים "עד לפני כחודש, לא רבים הכירו את גרעין צב"ר ואת התרומה האדירה של החיילים הבודדים לביטחון ישראל. היום לאחר מבצע "צוק איתן" אין ישראלי שלא מכיר את גרעין צב"ר, את שון כרמלי ומקס שטיינברג ז"ל שאיבדו את חייהם במערכה הכבדה, את משה שנפצע ואת זאק וג'ושוע שחזרו במיוחד להצטרף לקרב עם החברים. נוכחותכם כאן היא מסר לעולם כולו: 'לעולם לא נוותר על החלום לבנות כאן את הבית. שום ארגון טרור לא ימנע מהעם היהודי לשוב ולבנות את המולדת'. אין יותר חיילים בודדים במדינת-ישראל. אף חייל לא בודד ולא יישאר בודד. אתם הילדים של כולנו. הבנים של כולנו".

GPOMN1_4407

הנשיא ריבלין והעולים החדשים (מארק ניימן, לע"ם)

הנשיא הוסיף ואמר: "גם אם נחיה תחת אש ואיומים וגם אם ידינו תצטרך לאחוז בחרב נמשיך לבנות, נמשיך ליצור, נמשיך לטפח את אדמת הארץ, את החקלאות, התעשייה והחינוך. לכם וגם לשאר המשפחות שהגיעו היום  אנחנו אומרים ברוכים הבאים בשערי ישראל. ברוכים השבים הביתה. ברוכים הבאים לבית של כולנו, למדינת-ישראל לביתו של העם יהודי".

יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי: "העובדה שכל כך הרבה יהודים ממדינות המערב מצטרפים אלינו מרצונם החופשי מהווה תשובה ניצחת לכל אלו המבקשים להשמידנו. טיסת העולים הזאת הינה שלב נוסף בקיבוץ הגלויות ואנו מברכים את הישראלים החדשים הללו עם הגיעם הביתה".

"ב-1948 המדינה שלנו נוסדה ונבנתה בזכות עולים צעירים ואידיאולוגים בעלי חזון ציוני", מסר סגן יו"ר נפש בנפש, ארז חלפון. "עכשיו 66 שנים מאוחר יותר עם ישראל ממשיך לגדול ולהתחזק הודות לעולים הצעירים שעולים ארצה ומגשימים את חלומם לתרום לביטחונה וחוסנה של מדינת ישראל. אנו מלאי הערכה לנערים ונערות צעירים אלו שמותירים את משפחותיהם וחבריהם בארה"ב הנוחה, הכל על מנת לממש את האידיאל הציוני – להתגייס לצה"ל ולהגן על מדינת ישראל. בנוסף אני רוצה להביע את הערכתי המיוחדת לעולים הבאים להתגורר בדרום הארץ במיוחד בזמנים מאתגרים אלו."

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
גרעין צבר של תנועת הצופים
יהודי ירושלמי | 12-08-2014 18:48
2
מי הם הציונים
| 12-08-2014 20:03
הסיפור השלם של ישיבה יוניברסיטי בישראל: שכל גדולי ישראל כבר יצאו נגדם מזמן, כעת הם הכירו את ‘דרכי חיים’ לראשונה: ישיבה שתשלב לימודי גמרא, הלכה ומוסר עם לימודים מקצועיים ואקדמאיים • המייסד: “אנחנו לא מכללה” אנחנו פשוט ציונים ארורים, שעליהם הקב"ה אומר אין אני והם יכולים להיות במקום אחד, לא מעניין להם לא תורה, לא קיום המצות, ולא היהדות החרדית, ההפך, מעניין אותם להרוס את התורה והיהדות החרדית בשם ההשקפה הנוצרית. המשך הסיפור, לראות כמה הם מלוכלכים ומגועלים, הם המשכילים החדשים, שיגרמו לחילון והתבוללות, בדיוק כמו משכילי אירופה ... “צריך להבין ולזכור” “שהציוני הרצל” פנה לאפפיור, ובקש לנצר את היהודים, בתהלוכה גדולה כדי לנצר את כל היהודים, זה יותר גרוע מחטא העגל הזהב. “צריך לזכור” את בן גוריון וההנהגה הציונית בדבריהם לנתק את היהדות מתורתנו הקדושה, “צריך לזכור” את חוסר הנאמנות של ציונות זו כדי לעזור להציל, דתיים שהושמדו בשואה. “צריך לזכור” את רצונם והחלטותיהם להעלות ארצה את עדות המזרח רק במטרה לנצל אותם בעבודות כפיים במקום הערבים. “צריך לזכור” את הרדיפות וההלשנות שלהם לבריטים , נגד בגין האצל והלחי, ואת ימי הסזון. “צריך לזכור” את האלטלנה ואוניות פליטים שלא הורשו על ידם להגיע לארץ כמו אוניות היהודים של היטלר שלא קיבלה אישור מהסוכנות. “צריך לזכור” את כל העוולות בהמשך אחרי ההכרזה על מדינת ישראל כמו חטיפת 5000 תינוקות וילדים יהודים מהוריהם. וכו’ ועכשיו ומכאן אפשר כל אחד ללמוד ולהבין, את האמת, על ישיבה יוניברסיטי, תלמידי הרצל-השטן של הדור, ומדינת ישראל ומנהיגה, הרשעים גמורים הם רק רוצים לעקור הדעת, שנאת הדעת מדברת מתוך גרונם בכל מקום ובכל זמן. גם ידוע שהם, רוצחים, ושנאת הדעת מדברת מתוך גרונם, מחללי שבת בפרהסיה, חמורים ממש, אוכלים נבלות וטרפות ביום הכפורים, כופרים גמורים בד’ ובתורתו, ערב-רב, אפיקורסים ומחללי שבת בפרהסיה, עמלקים גמורים, לצערנו אנו סובלים מהם, משום שהם מעקבים הגאלה, צה”ל-פרוץ לגמרי, מלא אינטרנט, מלא מלא מלא “זנות”,(ללא בושה) מלא תועבות, אייפונים, חיילות שלובשות מדים צמודים, משקיות ת”ש. יכולים להעיד על הרבה מקרים, בין מפקדים נשואים, לחיילות צעירות… מחללי שם שמים, מתגרים מאומות, הם באו דווקא מהמקולקלים שבין הגויים. כולם מלא קנאה תאווה וכבוד שהוציא אותם מהעולם הזה ועולם הבא. ציונות ויהדות לא הולכים ביחד, כל ערכי הציונות נתדבדו והפכו לשקר גס וגלוי, המדינה הציונית מסכנת חיי יהודים טובים ויקרים בכל העולם. בושה וחרפה, בושה וחרפה.מי ומה הם? הם “צואה רותחת” (לשון הרמב”ם) ישיבה יוניברסיטי בישראל: הכירו את ‘דרכי חיים’ שהם הם מחרפי ומגדפי ד', ואת מנהיגי גדולי הדור. מי ומה הם? הם אני יכולה לענות לכם, הם סיר שחור של “צואה רותחת” לראשונה: ישיבה שתשלב לימודי גמרא, הלכה ומוסר עם לימודים מקצועיים ואקדמאיים, רגליהם לא עמדו על הר סיני בשעת קבלת התורה הק' • המייסד: “אנחנו לא מכללה” אנחנו מחרפי ומגדפי ד' ואת מנהיגי הדור. אנחנו פשוט רק ציונים ארורים, החיים-בית הכסא בסיר גדול של “צואה רותחת”. אנחנו פשוט רק ציונים ארורים, החיים-בית הכסא בסיר גדול של “צואה רותחת”. אנחנו פשוט רק ציונים ארורים, החיים-בית הכסא בסיר גדול של “צואה רותחת”. בקרוב, פורץ גדר ישכנו נחש פורץ גדר ישכנו נחש