מאז אירוע חטיפתם של שלושת הנערים, גיל-עד שער, אייל יפרח ונפתלי פרנקל הי"ד, המועצה האזורית גוש-עציון פעלה בקדחתנות לשינוי מערך התחבורה באזור, באופן שיענה על צרכי התושבים ויביא לצמצום השימוש בטרמפים.

הבוקר (א) הושק מערך התחבורה החדש של גוש-עציון הכולל , תגבור הקווים הקיימים, הוספת קווי תחבורה חדשים בתוך הגוש ומחוצה לה לירושלים ובית שמש, הרחבת מסלולי האוטובוסים והוספת קווי לילה. סך הכל מדובר על כ-200 אוטובוסים שיכנסו ויצאו מידי יום לגוש-עציון.

גורמים מקצועיים מציינים, כי המערך התחבורתי החדש הותאם לגוש- עציון כמטרופולין רבתי של העיר ירושלים ובכך עתיד להביא לקיצור זמני הנסיעה בתוך הגוש ולערים סביבותיה.

להורדת קווי המסלולים ולוח הזמנים החדש לחצו כאן

במועצה מציינים, כי תוכניות האב לשיפור מערך התחבורה הוכנו מבעוד מעוד כחלק מהשיפור התמידי הנעשה בתחום התחבורה וכי בשל האירועים הביטחוניים שר התחבורה, ישראל כץ ומשרדי ממשלה נוספים התגייסו למהלך, דבר שהביא להבשלת התוכניות הקיימות בתוך חודש וחצי.

בגוש-עציון לא מסתפקים במערך התחבורה החדש ופועלים לבצע שיפורים נוספים במערך התחבורה, בכדי לעודד תושבים להשתמש בתחבורה הציבורית. על פי תוכניות ארוכות טווח הקיימות במועצה, במהלך חודש דצמבר אמור לחול שיפור בסך כולל של 30% בתדירות הקווים וזאת בשל הפעלת 'אגד תעבורה' בגוש עציון.

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש-עציון: "אנו מודעים לכך שטרמפים הינם חלק משגרת היום יום בגוש- עציון, אך יחד עם זאת אנו פועלים לייצר תחבורה ציבורית ראויה שתצמצם ככל הניתן את התלות בטרמפים. אנו פועלים ללא הרף ובזכות עבודה קשה מול משרדי הממשלה והנכונות שלהם, הצלחנו בתוך חודש וחצי לייצר מהמשאבים הקיימים מערך תחבורה מהפכני ביחס לקיים כעת בגוש -עציון".