הלוחם הוקפץ לעזה, בית הדין אישר את יהדותו גם ללא נוכחותו

הלוחם הוקפץ לעזה, בית הדין אישר את יהדותו גם ללא נוכחותו

הליך אישור היהדות של חתן בחיפה, נתקע בגלל גיוסו ללחימה בעזה. בצעד חריג אישר בית הדין בחיפה את המסמכים וקבע את  יהדותו גם ללא נוכחותו

author-image
הלוחם הוקפץ לעזה, בית הדין אישר את יהדותו
  למצולם אין קשר לכתבה (פלאש90)

בני זוג מחיפה פנו ימים ספורים לפני תחילת מבצע 'צוק איתן' לבית הדין בחיפה בבקשה לקבל אישור יהדות לקראת חתונתם המתקיימת ימים ספורים לאחר תשעה באב. אולם ההליך נעצר עקב יציאתו של בן הזוג למבצע בעזה

הכלה, שוטרת תחת פיקודו של מפקד תחנת חיפה, נותרה בלחץ רב עקב החתונה המתקרבת. מפקד התחנה שהבין את הרגישות, החליט להרים את הכפפה בניסיון לסייע בעניין. לפיכך פנה לאב בית הדין הרב דניאל אדרי בבקשה להירתם ולמצוא פתרון בהקדם. הרב דניאל אדרי, גילה רגישות רבה למצב ולאור המקרה המיוחד, פעל באופן יצירתי ובכך למעשה, לראשונה ניהל את ההליך ללא נוכחות החתן החייל. ובנוכחות אימו של החייל בלבד, לאחר בירור יסודי של מברר היהדות, ניתן האישור המיוחל.

הכלה שהופיעה עם חמותה והמסמכים של חתנה לעתיד, לא יכלה להסתיר את התרגשותה ואמרה כי ניכר לכל כי כל ישראל ערבים זה לזה.

מזכיר ראשי בבית הדין בחיפה, הרב יצחק היקינד: "בית הדין הרבני בחיפה, כמו כל בתי הדין הרבניים בארץ, רואה את השירות לציבור כערך עליון ועל אחת כמה וכמה במקרה זה. בית הדין בחיפה מטפל מידי שנה ברבע מהפניות לאישור יהדות בכל הארץ, ולמרות זאת נעשית השתדלות לתת מענה מהיר. כיום ממוצע זמן מפתיחת תיק עד סגירתו עומד על 13 יום בלבד בבית הדין".

הרב אליהו מימון מנהל אגף בירור יהדות בהנהלת בתי הדין מסר: "במהלך השנה האחרונה תהליך בירור היהדות הונגש מאוד לציבור, הכניסה להליך מתבצעת דרך האינטרנט ללא צורך בהופעה בבית הדין וכן מילוי הטפסים הנדרשים. ההליך פטור מאגרה ובדרך כלל מסתיים ביום בו הוא מתחיל, שכן הפגישה עם מברר היהדות והדיון בבית הדין מתבצעים בדרך כלל באותו היום עם הגעתם של המבקשים.

בשנה מתבצעים בממוצע כ- 4,000 בירורי יהדות למעלה מ- 90% מהפונים להליך מקבלים את מבוקשם. הליך בירור היהדות אינו תלוי חתונה והוא יכול להתבצע בכל מועד שהוא.

אני קורא לאזרחי ישראל ליזום את ההליך מוקדם ככל הניתן ולקבע את מעמדם כיהודים אזרחי מדינת ישראל ומאחל לכל חיילי צה"ל להשלים את משימתם בהצלחה ולשוב לביתם בשלום".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו