אחרי דיון סוער בממשלה: אושר חוק המחבלים - סרוגים

אחרי דיון סוער בממשלה: אושר חוק המחבלים

הצעת החוק של חבר-הכנסת איילת שקד, שמבקשת לשים קץ לשחרור מחבלים, אושרה היום בממשלה. בנט: אם מדינת ישראל לא חשבה שרוצחים צריכים למות בכלא, מעכשיו לא תהיה לה ברירה

אחרי דיון סוער בממשלה: אושר חוק המחבלים
  בנט בישיבת ממשלה (צילום ארכיון: פלאש 90)

ישיבת הממשלה אישרה היום (ראשון) את החוק נגד שחרור מחבלים של ח"כ איילת שקד. ההצבעה עברה ברוב של 15 קולות אל מול 6 מתנגדים.

הצעת חוק איסור מתן חנינה לרוצחים היא למעשה תיקון לחוק יסוד נשיא המדינה. התיקון מבקש לאפשר לשופטי בית המשפט לשקול, בעת מתן גזר הדין, את חומרת עבירת הרצח, ובמקרים מיוחדים להחליט, באם ימצאו לנכון, למנוע אפשרות של חנינה עתידית לרוצח.

הצעת החוק אושרה כבר בוועדת שרים לפני מספר חודשים.

החוק מנסה למנוע הן את הסחטנות של ארגוני טרור ב"דילים מדיניים" והן את שחרורם של רוצחים פליליים, אשר זוכים לא פעם, חרף חומרת מעשיהם, להקלה בתנאי המאסר. "רוצחי ילדים, רוצחי משפחות ומחבלים, כולם נמצאים תחת אותה מטריה ואסור להקל במעשיהם או בעונשם", אמרה שקד. "שחרור רוצחים בכמויות סיטוניות בעסקאות מדיניות הוא לעג לרש וזלזול באזרחי מדינת ישראל, כמו כן הקלה בעונשם של רוצחים פליליים".

במהלך הדיון על הצעת החוק קיבלה הממשלה את בקשת השר אורי אריאל והסמיכה את שר הביטחון להחיל את החוק גם על בתי הדין הצבאיים ביהודה ושומרון. החוק יוחל על ידי צו אלוף כפי שדרוש להחלת כל חוק ישראלי בשטחי יהודה ושומרון.

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, אמר לאחר ההצבעה: "היום שמנו סוף לדיל ה״רצחת-שוחררת״, דיל שקיים רק בישראל. על פי החוק, במעשי רצח חמורים, יוכלו השופטים לגזור מאסר עולם, ללא אפשרות חנינה. אם מדינת ישראל לא עמדה במוסר הפשוט שרוצחים צריכים למות בכלא, אז מעכשיו לא תהיה לה ברירה.

אם החוק הזה היה קיים קודם לכן, ייתכן שהרבה רוצחים היו מבינים שלא משתלם לרצוח יהודים. מול ממשלת אחדות הטרור של הפלסטינים, אנחנו מביאים תשובה ציונית: אנחנו נהיה ממשלת המלחמה בטרור".

החוק יובא בהקדם לכנסת לאישור סופי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חד גדיא
ברוך | 08-06-2014 15:01
אם החוק הזה יעבור הוא נוגע רק למחבלים שנשפטים בבתי משפט אזרחיים, והם רק 3% מהמחבלים. מפני ש-97% נשפטים בבתי משפט צבאיים (והם בדרך כלל המסוכנים ביותר), ועליהם החוק לא יחול. ד. זה גם לא יחול על עשרת אלפים מחבלים שנמצאים בכלא ונשפטו כבר, ובהם הגרועים שברוצחים שממשלת ישראל תוכל לשחרר כשרק תרצה בכך. כך שיש מספיק את מי לשחרר למשך שלושים הנסיונות הבאים להגיע להסכם שלום. ה. גם נוסח החוק העכשוי קובע שכל זה במידה והשופט יחליט, והשופט יחליט רק במידה והתובע יבקש, והתובע יבקש רק במידה ויקבל אישור משר המשפטים שיקבל אישור מראש הממשלה שיקבל אישור מהיועץ המשפטי ואחרי כל החד גדיא הזה זה עוד צריך לעמוד במבחן בג"ץ. אחרי כל זה שהראנו שהחוק ריק מתוכן ומטרתו היא אך ורק זריית חול בעיני הציבור, השאלה שנשאלת היא כמה ויתורים הבית היהודי יעשה עבור חוק הסרק הזה