שרת התחבורה מרב מיכאלי הודתה השבוע כי הקפיאה את כל תכניות הכבישים העתידיות ביהודה ושומרון. ראש מועצת בנימין ישראל גנץ ממובילי תכנון פיתוח הכבישים ביהודה ושומרון בעשור האחרון אומר כי "בשנה האחרונה מרב מיכאלי סירבה לכל מגע או הידברות עם ראשי הרשויות והשקיעה את מיטב זמנה כדי לבלום כל תכנית אפשרית. היא הדירה אוכלוסייה שלמה ויש לה חלק גדול בסבל התושבים שעומדים בפקקים בלתי אנושיים שלא היו מתקבלים בשום מקום אחר".

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

השרה מרב מיכאלי באולפן סרוגים
צילום מסך מתוך חדשות 12

עוד מוסיף ראש המועצה כי "באופן עקבי לא היה אכפת לה מפגיעה אדירה בזכויות אדם של חצי מליון אזרחי ישראל. היא לא רק הקפידה להתעלם מהמצוקות אלא תקעה כל מה שיכלה."

גנץ טוען כי "מרב מיכאלי עצמה עיניים גם מנותני הרוגים בכבישים. יהודים וערבים קיפחו את חייהם, אבל האג'נדה הפוליטית שלה גרמה לה לחיות עם זה בשלום ולהתעלם".

ביחס לתכניות הכבישים ביו"ש אותן הוא מקדם בשנים האחרונות הוא מספר כי "לכל אורך השנה האחרונה נאלצנו בדרכים יצירתיות לעקוף את השרה כדי שפרויקטים לא ייעצרו ולא תמיד הצלחנו. בבנימין הובלנו תכנית אדירה לפיתוח כבישים והיא התקדמה בקצב טוב בשנים הקודמות בעקבות שיתוף פעולה של שרי תחבורה קודמים. השנה הזו בה מרב מיכאלי היתה שרה פגעה בזה, ואני מקווה מאד שתקום ממשלה לאומית שתדביק את הפער כי כל עיכוב הוא סבל אדיר לתושבים".

ישראל גנץ מבקש להעביר מסר ליו"ר מפלגת העבודה: "יש לי מסר ברור למרב מיכאלי – תכנית הפיתוח של כבישי בנימין ויו"ש יצאה כבר מהתחנה ולא ניתן לאף אחד להחזיר אותה. אף אחד לא עושה לנו טובה, אנחנו לא דורשים הטבות, אלא רק מה שמגיע לנו. וכאן צריך להדביק קיפוח של שלשה עשורים בתשתיות הכבישים ועוד כדי להדביק את זה. הממשלות שקדמו לממשלה הזו סייעו בזה ויש לקוות שהממשלה הבאה אכן תהיה בעלת הרכב לאומי וציוני כדי להחזיר למסלול ואף לזרז את תכניות הפיתוח. מדובר בחיי אדם ובזכויות אדם בסיסיות ועל תחום שמשפיע על לב הארץ ועתידו".