עונש המאסר המירבי לסרבני גט יעלה ל-20 שנה - סרוגים

עונש המאסר המירבי לסרבני גט יעלה ל-20 שנה

הצעת חוק שיזם סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן והוגשה ע"י ח"כ מיכל רוזין ממרצ תאפשר לגזור על סרבני גט עונש מאסר כבד עד כ- 20 שנות מאסר

author-image
עונש המאסר המירבי לסרבני גט יעלה ל-20 שנה
  החמרה בעונשם של סרבני גט. בית הדין הרבני (פלאש 90)

השבוע אושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק ביוזמת סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן וח"כ מיכל רוזין, שתאפשר לגזור עונש מאסר כבד של עד כ-20 שנה כלפי סרבני גט.

לפי החוק הקיים עונש המקסימום לגבר המסרב לתת גט לאשתו עומד על 10 שנים. הצעת החוק החדשה מבקשת להכפיל את עונש המקסימום של סרבני הגט ולהעלותו ל- 20 שנה.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן שכיהן בעבר כמנכ"ל בתי הדין הרבניים נחשף לתופעת סרבנות הגט, שמתמודדות עמה אחת מכל חמש נשים הנמצאות בהליך גירושין. הרעיון העומד מאחורי הצעת החוק הוא להגביר את הסנקציות כלפי מסורבי גט באמצעות מתן אפשרויות ענישה כבדות לבתי הדין.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן אמר כי "הצעת החוק שהגשתי מיד עם בחירתי לכנסת לאפשר הארכת מאסר של סרבני גט, נולדה לאחר שנים של פעילות למען עגונות ומסורבות גט בארץ ובעולם. אני מאמין שבמקרים מועטים שבהם הבעלים נשארים בסירובם לא לתת את הגט, עלינו להמשיך ולהכביד עליהם, ובעז"ה לפעול שישחררו לחופשי את נשותיהם. אני מברך את ח"כ רוזין שנענתה לבקשתי להגיש אותו".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חוצפה שאין כדוגמתא
| 10-03-2014 17:57
יש כאן נתינת יד לנשים וסחיטה כלפי הגברים