קצרים לסופ"ש: מחשבות על חדשות השבוע - סרוגים

קצרים לסופ"ש: מחשבות על חדשות השבוע

כל השבוע אנחנו קוראים את החדשות, ולקראת שבת מוסיף לנו אור יזרעאלי תובנות משלו על האירועים המרכזיים. והשבוע: ביקור אנגלה מרקל, הצעת הזויות של ארה"ב ומאיר שטרית שמכריז על התמודדות לנשיאות

author-image
קצרים לסופ"ש: מחשבות על חדשות השבוע
  גם הוא מתמודד לנשיאות. שטרית (פלאש90)

הכרזה מרגשת

אני נרגש להכריז מעל במה מכובדת זו כי אני הולך להתמודד לתפקיד הנשיאות. אינני עושה זאת בשבילי כמובן, אלא טובת המדינה עומדת לנגד עיניי. אני בכלל, אם תשאלו אותי הייתי פותח פיצרייה, אבל פנו אלי והפצירו בי אז לא יכולתי להשיב את פניהם ריקם. במלוא הצניעות אני חושב כי באפשרותי לאחד סביבי את כל פלגי העם ולמלא את התפקיד בצורה טובה, נאותה ומכובדת. סך הכל ללחוץ ידיים ולחייך זה דבר שאני מצטיין בו. אחד הנושאים החשובים לדעתי שעל נשיא לעסוק בהם הוא חיזוק מעמד הביניים, בעיקר בנושא הדיור והעלאת המשכורות למעמד הביניים. ואני אפילו מצהיר כאן ועכשיו כי גם אם לא אוכל לפתור את בעיות הכלכליות של כל מעמד הביניים לפחות נציג אחד של ציבור זה יזכה לדיור הוגן ומכובד ומשכורתו ומעמדו ישתפר אם אבחר לנשיאות.

משחקי הכס

לשטרית נמאס כבר לפרק ולהרכיב מפלגות. בגילו כבר לא משחקים בפאזל וגם קנדי קרש מתחיל להימאס. אז למה לא להיות נשיא בעצם?

כבר לא צריך שניים לטנגו

מייקל אורן שגריר ישראל בארה"ב מציע לנו תכנית גאונית. במקום לייגע את עצמנו במשא ומתן מול הפלסטינים, שהרי כולם יודעים שהם לא פרטנרים ואי אפשר לסמוך עליהם, פשוט נבצע נסיגה חד צדדית. התרשמתי כל כך מגאונותו שאם היה לי עסק משגשג הייתי מיד פונה אליו שייעץ לחברה. איזו מקוריות וחשיבה מחוץ לקופסא. במקום שעות של דיונים אין סופיים והתפשרויות ומשחקי אגו וכוח פשוט מהלכים חד צדדים. אתה יודע מה? קח הכל בחינם ואפילו נשלם לך על זה! מה תגיד עכשיו, הא?

הם מפחדים

הפתרון של אורן כמוהו כדיון על הר הבית. נקודת המוצא של חלק מהישראלים זה איך לפתור את הבעיות מבלי להיפגע. מה זה משנה מי צודק מה צודק? מה זה משנה מה קורה ומה קרה? העיקר לברוח מהבעיות בצורה חד צדדית או דו צדדית, במטוס או מסוק, רק שלא יהיו קונפליקטים לא בעיות חלילה. יהודים גלותיים שפוחדים מהצל של הפריץ. ואם כבר צל, אז גם חלק מהתגובות הנפחדות שתמונה הגאונית של אנגלה מרקל ששפם היטלר השתקף עליה עוררו, היו של אלו שביקשו לגנוז את התמונה מהר שמה זה יערער את היחסים עם גרמניה. כאילו בסיפור הגרמני יהודי מי שצריך לפחד ולהתבייש אלו היהודים.

כוח וגבורה

רוסיה מקרבת כוחות לעבר חצי האי קרים ומעבירה את העולם למתיחות גושית. אחרי התנהלות אובמה בסוריה, מול איראן, ובכל הזירה הבינלאומית פוטין מרגיש שאפשר לאתגר שוב את האמריקאים. הסינים שהשבוע שמענו שוב על מעמדם הכלכלי הבינלאומי המתחזק, הציר המוסלמי והרוסי, זוקפים קומה תחת חולשת ארצות הברית. שאר הדמוקרטיות גם כן עסוקות בבעיות לוגיות מערביות של חולשה מוסרית מול כוח עז. ייסורי מצפון על פשעי עבר והחזקה במירב האמצעים הכלכליים שנחלשים מול הכוחות החדשים שמנסים לאתגר את המערב. אה ואותו אובמה הולך ללחוץ את ישראל- כך מפרסמים- להגיע למשא ומתן עם הפלסטינים. תמיד צריך להשאיר מקום בו עדיין תהיה גיבור גדול.

תמונה שווה

ואין לומר על התמונה ששווה הרבה יותר מאלף מילים- אלא אצבע אלוהים היא. עכשיו רק נותרו עוד כמה מסות לכתוב אחרי המשפט הזה כדי להגיע למספר המילים שהיא שווה.

בכל המרצ

סיור מרצ בחברון הוא אפוקליפסה של מפגש קיצוניים. אני יודע שצד אחד חושב שהוא מתון ושמש הצדק זורחת לו מהמקום בו נפגשות הרגליים עם הגב. אבל לאור ההתבטאויות המתלהמות, המכלילות והברוטליות של חברי הסיור, לא ראיתי הבדל ביניהם לבין בן גביר שצעק אל עבר חברי הסיור בהתלהמותו הרגילה

מסתמן

בעקבות אירועי השבוע האחרון מסתמן: פתח תקווה תיכלל בתוך גושי ההתיישבות.

משהו ישן ממשיך?

השבוע גיליתי שהסיסמא של הציונות הדתית הישנה "ציונות עם נשמה" הומרה לסלוגן החדש של משרד הכלכלה "כלכלה עם נשמה" בנט, לא הבטחת שמשהו חדש מתחיל?

וללא קשר אקטואלי

אנחנו חווים את עצמנו כסובייקטים. כאשר אנחנו שומעים, או רואים הקלטה שלנו זה תמיד מפתיע אותנו, משום שיש פער בין החוויה הפנימית שלנו לחיצונית- איך שהסביבה חווה אותנו לעומת החוויה שלנו. פעם רק השתקפות מראה הייתה הצצה לנראות החיצונית שלנו, אחר כך הגיעו התמונות. לכולנו יש מהילדות מעט תמונות, אני מניח שסביב החמישים תמונות מכל הילדות וגם זה מספר גבוה. הילדים שנולדים היום מצולמים כל כך הרבה שעד שנתו הראשונה של ילד יש לו יותר מחמישים תמונות. והדבר הכי משמעותי הוא שיש לו הרבה מאוד סרטוני וידאו. וידאו נותן לילד זווית אחרת על עצמו. למרות שגם היא לא מאה אחוז מדויקת. מעניין לדעת אם איזו חוויה עצמית גדלים ילדים היום ומה זה עושה להם. האם הם יהיו יותר מודעים לעצמם מבחינה חיצונית? האם העיסוק החיצוני יהיה על חשבון הפנימי? והאם זה טוב, או רע?

שאלת השבוע

אם עובדת סוציאלית מוסיפה גם תואר בכלכלה היא עובדת סוציו- אקונומית?

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
נשיא
אוריאנה מרבדר | 01-03-2014 22:56
באמת נראה לי שאתה הכי מתאים להיות נשיא
2
אור יזרעאלי מתלהם בושה וחרפה
חי | 02-03-2014 13:26
הכתב השמאלני משווה בן איתמר בן גביר לחבורת שונאי ישראל שמאלנים הזויים בושה וחרפה
3
כמו בהתנתקות -לתת ולא לקבל
שחר | 05-03-2014 21:15
הרב אבינר אמר פעם- שאמרו שטחים תמורת שלום- היה על מה להתווכח שאומרים שטחים תמורת שום דבר- אין על מה להתווכח.. באמת נקבל שום דבר.